Inunf
Motul har jeg også hatt på oljetanken. Grande Pizza Catastrofa sa den lille olivenoje gubben. Hva som er på gearkassa må styggen vite. Det er olje ihvertfall,tror det er Penzoil. Reine styggedommen etter som jeg forstår
Var og så på Pegasoen idag. Den ligger spredt utover ca 115 kvadratmeter med alle deler sirlig pusset,gnukket og i rett rekkefølge(tror jeg da). Svetten dreiv av panna på Frodes svenske mekaniker som visst nok hadde fått seg ei lekse han også. Stempeler og ringer stod det visst ikke bra til med også har Umberto fått beskjed om å ta med seg no gearkasse greier. Pegasoen har nemlig "fri" gear mellom 3 og 4dje noen ganger og det er visst ikke bra. Riktig hva de gjør hakke jeg peiling på men jeg skal visst merke forskjell påstår ekspertisen.. Med jevne mellomrom hiver han seg rundt og skriker Castrol orginali ! Da er det bare å nikke samtykkende og brøle tilbake Il Duce! Castrol ricambi orginale I morgen skal vi på båttur og begynner han med den jævla Castrol leksa begynner jeg å grine
Litt pussig han nevnte alle 2 taktere og V twin motorer skal ha Castrol. Han nevnte Ducati,Aprilia,Suzuki og Honda men ikke Yamaha. så da er det noe å spørre om i morgen også for en uvitende sjel :oops:
Var og så på Pegasoen idag. Den ligger spredt utover ca 115 kvadratmeter med alle deler sirlig pusset,gnukket og i rett rekkefølge(tror jeg da). Svetten dreiv av panna på Frodes svenske mekaniker som visst nok hadde fått seg ei lekse han også. Stempeler og ringer stod det visst ikke bra til med også har Umberto fått beskjed om å ta med seg no gearkasse greier. Pegasoen har nemlig "fri" gear mellom 3 og 4dje noen ganger og det er visst ikke bra. Riktig hva de gjør hakke jeg peiling på men jeg skal visst merke forskjell påstår ekspertisen.. Med jevne mellomrom hiver han seg rundt og skriker Castrol orginali ! Da er det bare å nikke samtykkende og brøle tilbake Il Duce! Castrol ricambi orginale I morgen skal vi på båttur og begynner han med den jævla Castrol leksa begynner jeg å grine
Litt pussig han nevnte alle 2 taktere og V twin motorer skal ha Castrol. Han nevnte Ducati,Aprilia,Suzuki og Honda men ikke Yamaha. så da er det noe å spørre om i morgen også for en uvitende sjel :oops:
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Hvorfor har Ducati "giftet seg " med Shell da? Jeg mener,om de "skal ha" "Kastrat-olje"?
Min lokale mc-ekspert, og ViMenn's ditto, bruker bare MOTUL oljer og smøremidler på syklene sine. Så det blinker i fransk petrokjemi i framtiden for både "Colgate'n" og Monster'et.
Min lokale mc-ekspert, og ViMenn's ditto, bruker bare MOTUL oljer og smøremidler på syklene sine. Så det blinker i fransk petrokjemi i framtiden for både "Colgate'n" og Monster'et.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Jeg vet ikke jeg Desmo. Denne karen er ansatt hos Aprilia som testfører så jeg antar han vet litt om hva som er best. Nå er jo Pegasoen steingammal så det kan jo være at han mener at veteranmopeder bør ha Castrol. Eller er dette en sånnn Vovo penta greie kanskje ?
På VP kan du få trøbbel med VP hvis noe går galt og du ikke har VP olje of frostvæske på den og du krever garantirep.
På VP kan du få trøbbel med VP hvis noe går galt og du ikke har VP olje of frostvæske på den og du krever garantirep.
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Vil du høre min høyst private mening, så er det at vi er forskjellige. Noen syns en ting er bra,og andre noe annet, men å bytte? Njet! No! Niks! Nada! Du gjør ikke noe "galt" om du bruker Motul i stedet for Castrol, så lenge oljen har riktige spesifikasjoner.inunf wrote:Men kan du spørre hva som gjør Castrol oljen så spesiell? Og hvorfor er ikke Motul bra nok? Jeg har jo brendt EN DEL penger på olje nå, så jeg vil liksom ikke bytte...
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Har forresten ikke fått orden på oljeblandinga enda... Den bruker fortsatt for mye olje, og det renner ganske bra fra pottene. Ellers hadde jeg en ekkel opplevelse da jeg kjørte hjem fra jobb i går. Hadde bare kommet et par hundre meter da den begynnte å ettertenne noe verre i ene potten. Etter litt stoppet den og jeg trillet inn på en busslomme. Der sto jeg og funderte en stund, før jeg ringte en kompis av meg som syket meg opp nok til å tørre å kjøre hjem. Problemet forsvant over ca 4500 rpm, og den gikk nesten som normalt, men manglet litt "snert" på toppen.
Ble forresten ferdig å kjøre den inn natt til søndag. Da gikk den sinsvakt bra. (Powerwheelie i førstegir er vel ganske bra for en 250 vel?)
Er det mulig at det er pluggene som er dårlige? De skulle vært byttet på 24' km service, men jeg har ikke byttet dem enda, fordi jeg tror de ikke hadde hatt så godt av innkjøringen. Ellers så retter ettertenningen seg etter at jeg har tømt et gir eller to på full fres. Kan dette tyde på at det er pluggene? Eller er det noen andre teorier om hva som kan være? Neste gang blir det japansk!
Ble forresten ferdig å kjøre den inn natt til søndag. Da gikk den sinsvakt bra. (Powerwheelie i førstegir er vel ganske bra for en 250 vel?)
Er det mulig at det er pluggene som er dårlige? De skulle vært byttet på 24' km service, men jeg har ikke byttet dem enda, fordi jeg tror de ikke hadde hatt så godt av innkjøringen. Ellers så retter ettertenningen seg etter at jeg har tømt et gir eller to på full fres. Kan dette tyde på at det er pluggene? Eller er det noen andre teorier om hva som kan være? Neste gang blir det japansk!
Ikke hør på Gixx ! Og ikke skjønner jeg hvorfor du vil ha japansk sykkel,det må jo bli enda mere møl når alt er japansk Nå har du bare motoren å bekymre deg om Skruzuki rules !
For meg høres dette ut som en vinterjobb for Frode og med dertil påføgende bruk av Castrol TTS
Fikk tilbake Pegasoen i dag. Gearkassa er nå meget mere presis og kontant. Gass responsen er meget,meget bedre. Går litt mere urent på lave turtall kanskje,men mest merkbart med kald motor. "Forandringen" er ganske så merkbar uten at jeg merker noen stor forskjell i ytelse. Skal jeg beskrive det med to ord vil jeg kalle det `mere kjørbart`.
For meg høres dette ut som en vinterjobb for Frode og med dertil påføgende bruk av Castrol TTS
Fikk tilbake Pegasoen i dag. Gearkassa er nå meget mere presis og kontant. Gass responsen er meget,meget bedre. Går litt mere urent på lave turtall kanskje,men mest merkbart med kald motor. "Forandringen" er ganske så merkbar uten at jeg merker noen stor forskjell i ytelse. Skal jeg beskrive det med to ord vil jeg kalle det `mere kjørbart`.
Piss meg i det ene, og så det andre. Har ikke nevnt hverken Nippon eller bolognese jeg Ga ham kun et tips om å kvitte seg med problemene. Jeg ble også sånn med DR'n fra HÆLVETE Jammen jeg må jo prøve å fikse ditt også ble det til datt og og ogogogog ogo Fikk hele 13 høvdinger for den og det var nesten utrolig