Langtur og kjøreklær

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Langtur og kjøreklær

Post by RH racing »

hva pleier folket å kjøre langtur med? var nå på en reise til odense.. har kun goretex så måtte jo bruke den.. været var pent hele veien.. men pleier folk å dra i skinndresser? tar dere med goretex eller bare med ekstra regntøy?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

ATGATT, og helst skinndress ja.

Image
Astaroth
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2005 09:31
Location: Oslo

Post by Astaroth »

Skinndress og regndress.
Image
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Hvis det er langtur så er det uten unntak goretexdressen som blir benyttet. Våt,kald og forfrossen i skinndress på langtur klarer jeg ikke se sjarmen i lenger. OK nå har jeg passert 40 år for noen år siden og forfengeligheten har nok forsvunnet.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Samma her. Den gamle skinndressen savner jeg ikke spesielt mye.

Et lite tips angående langturer: Bruk ullsokker, ikke bomullssokker. Ullsokker holder seg varme selv når de er våte. Dessuten kan du bruke dem i dagevis uten at det stinker pedalsyre lang vei. :oops:
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Tøy-dressen er gir for dårlig beskyttelse, så jeg bruker den ikke alene bortsett fra når jeg skal et sted i nærheten og må ha vanlig tøy under. Enten bruker jeg skinndress (og evt. regndress utenpå), eller hvis det er kaldt og jeg skal langt har jeg tøydressen utenpå skinndressen.
V4 fun
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Gore-tex. Men det er bare fordi det er det eneste jeg har om dagen. Det blir ny skinndress i løpet av året. Skinn som tåler regn og som er vanntett. Svindyrt, men utrolig komfortabelt.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Har både skinn og Gore-Tex, og sjekker værmeldingene nøye før jeg drar noe sted :)

Egentlig burde jeg kvittet meg med gore-texklærne og heller investert i noe skikkelig regntøy til å ha utenpå skinnklærne.

For gore-texklærne dobler vekten sin etter noen mil i skikkelig bergensvær, og å kle på seg våte klær, enda de har fått tørke over natten er direkte ukult...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Post Reply