Er sesongen i gang?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Er sesongen i gang?

Post by Bulldog »

Har selv vært ute noen turer siste uka, og har sett et par andre vårfugler i bygda.
Men jeg synes det har vært noe mindre aktivitet her på forumet den siste uka. Er det bare tilfeldig, eller er det flere som tilbringer mer tid i garasjen enn på nettet nå?

Hei og hopp,
sommer er godt.. 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Garasjeaktivitet? Joda,det skjer litt der. Men på veiene? 0, nada, niks og ingenting her i hvertfall. Det er jo mellom -10 og -15 om natta,og tele i veibanen. Og når veiene er så "spekede" at du ikke ser midtlinja for salt, frister det lite å ut å kjøre selv med "Colgate'en", selv om det er flere +grader i lufta midt på dagen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Hadde min første tur ifjor den første helga i April, og da kjørte jeg rundt Toten og Lena, opp til Lygna og over til Hurdal. Da var det ikke noe snø ( litt på Lygna ) og veiene var ganske så frie for salt. Møtte også flere andre tohjulinger på den turen, så det virker som om våren kom litt tidligere ifjor.
Men det er en uke igjen og mye kan skje....
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jeg hadde sesongstart 22. mars i fjor. I år? Gudarna vet... Det er dritkaldt om natta. På den annen side har jeg jo Ural sidevognssykkel som jeg har kjørt med i hele vinter (når den går, da), så jeg har jo på en måte MC-sesong hele året, da... :D
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Har du Ural?
Har seriøst vurdert å kjøpe det jeg også.
Vanskelig å finne brukt i Norge, så jeg har tittet litt i Øst-Europa når jeg har vært der.

Mye startproblemer med den?
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jada, jeg har Ural. Når jeg først lærte meg startteknikken, er det ikke så vanskelig. Starter som regel på 2-3 tråkk. Du får jo Uraler med ny 750-motor og elstart. Det er en helt annen verden enn de "gamle" Uralene, som er 650'er. Hvis du er på jakt etter Ural, si i fra hvilken prisklasse du ser for deg, så skal jeg sette deg i kontakt med en som driver med Uraler på si. Prinsippet er at det er greiest å kjøpe en eldre maskin med noen mil på meteret. Da er alle uhumskhetene tatt unna. Det er klart - dette er ikke noen Honda, akkurat, men det er VELDIG billige deler, og det er utrolig artig å kjøre - hvis du ikke har som mål å kjøre fortere enn max 90 kmt/t.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Hentet syklene våre på lørdag 1.april i år. Men ble bare turen fra lagringsstedet og hjem. Så snødde det i går! :(
Om jeg ikke tar feil så ble det 17 dager senere enn i fjor.

Så er det meldt kaldt vær i en tre ukers tid fremover.
Med mer snø i vente?

:(

Skal se om jeg ikke tar sykkelen til butikken i dag en tur, og sikkert litt rundt omkring.

Men tviler på at det blir noen Tyrigrava-tur på meg til onsdagen. ;) Om det ikke skulle bli sol og tørre flotte veier. :roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det er så deilig å kjøre igjen :D

Blir ikke så lange turene, men bare det å komme seg opp på sykkelen å få kjørt litt, er ubeskrivelig. :lol:
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det ser jo oppløftende ut. :D

Men følgende sitat fra artikkelen må være basert på en feil:

som et ledd i Vegvesenets omfattende vedlikeholdsprogram for vegnettet.


Omfattende vedlikeholdsprogram for vegnettet??? Nei, det har vi ikke sett noe til... :lol: :lol: :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

:lol:
De skrøyt nok på seg litt mye der ja....
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Jeg leverte sykkelen på MC huset i dag til service og kam bytte ,håper på pent vært til påskehelgen :)
User avatar
rotor
Posts: 5
Joined: 12 Mar 2006 15:45
Location: SOKNA
Contact:

Post by rotor »

Om MC sessongen har begynt enda? Når var det den skulle vært SLUTT da??? http://www.rykogreis.com :roll:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

tenker jeg skal overtale fattern til å fikse skiltet på mandagen, selv må jeg få tilbake lappen :/
Kristiansen
Posts: 121
Joined: 27 Jun 2005 12:47
Location: Gjøvik

Post by Kristiansen »

Kriz wrote:tenker jeg skal overtale fattern til å fikse skiltet på mandagen, selv må jeg få tilbake lappen :/
hæ? få tilbake lappen?
'05 Daelim Roadwin
-Grom lyd

Ina<33
Post Reply