Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2075
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 02 Nov 2023 12:49 I romjula i gamle dager var det fest på lokalet her hvor dem dansa og dem drakk,årvisst kom en eller annen utgave av Digerhalsen og det braka på knyttnevene laus og da formann i sjølve komiteen kom opp på scena og sto på fire ben...DA la n Ola sin torader ned... :smt035 :smt040
Med litt sånn blanding av Rotmoen og Sandbecken vil jeg ønske deg en god førjulstid der nordpå...
sjøl koser jeg meg med podagra " kaptein Vom sjuken " til de grader...er det blitt kronisk har en jaggu noe å glede seg til...får nesten ikke på skoa...

=D> Heisann :thumleft
Han Peder satt med fioli'n og spællt sæ ailldeles skakk tidil-ti ;-)

Takk for det, @intruder . Ja det ble liksom litt førjul noen uker tidligere i år med at snøen kom så tidlig (eller etter 80-tallets standard - til normal tid.) Har vært heldige i Trøndelag med 2 cm nysnø 2 minusgrader og sol i dagesvis. Lengre sør har det vel vært litt mer utfordringer ser jeg i nyhetene.
Piggdekka på bilen og ny skjøteledning til motor- og kupevarmer da den forrige ble avglemt og hang under bilen en hel halv dag før jeg oppdaga den ;-)

Håper alt står bra til i Brumunddal, bortsett fra podagran - er vel plagsomt nok tenker jeg. Regner med Virragon er vinterparkert for lenge siden og at Huyndai og snøfres er det eneste motoriserte som brukes? ;-)
Fin november til deg også, og god bedring :-)
User avatar
intruder
Posts: 4298
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

God jul til deg og dine Robert !! :smt114 :smt113 :smt111
User avatar
Tekumseh
Posts: 2075
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 21 Dec 2023 16:33 God jul til deg og dine Robert !! :smt114 :smt113 :smt111
Takk for det, og god jul til deg og dine også! :-)

Har nesten ikke vært inne på forumet i høst, men kom plutselig på å innom en tur i dag.
User avatar
intruder
Posts: 4298
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Tekumseh wrote: 25 Dec 2023 11:04
intruder wrote: 21 Dec 2023 16:33 God jul til deg og dine Robert !! :smt114 :smt113 :smt111
Takk for det, og god jul til deg og dine også! :-)

Har nesten ikke vært inne på forumet i høst, men kom plutselig på å innom en tur i dag.
Run run Rudolph :smt111 :smt114 .......youtube
User avatar
Tekumseh
Posts: 2075
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 04 Mar 2024 20:10
Tekumseh wrote: 25 Dec 2023 11:04
intruder wrote: 21 Dec 2023 16:33 God jul til deg og dine Robert !! :smt114 :smt113 :smt111
Takk for det, og god jul til deg og dine også! :-)

Har nesten ikke vært inne på forumet i høst, men kom plutselig på å innom en tur i dag.
Run run Rudolph :smt111 :smt114 .......youtube
Ja, det ble ei julelåt denne jula også ;-)

Innom en tur, da jeg ser noen allerede lurer seg utpå saltet for jomfruturen. Selv venter jeg til etter ei uke med regn i april.

Er i full gang med årets vedhogst og putrer rundt på en 1962-modell Volvo BM 320 i helgene. Håper på å være i mål før sesongstart i år, og få nyte litt av våren. I fjor hogg jeg tilsvarende en 8 - 9 1200 liters pallesekker, og jaggu er det bare en igjen. Så da får vi satse på en 12 - 15 stk i år. Holder strømregninga nede ihvertfall.

Så her om dagen at det fortsatt er insekter på frontlykta på SR'en, så jeg glemte nok høstvasken i fjor..
User avatar
intruder
Posts: 4298
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Hjertet forhindrer vedhogst , har kjøpt av eldste sønn tidligere men til neste sesong blir det nok varmepumpe...samt kanskje litt ved innimellom :D
User avatar
Tekumseh
Posts: 2075
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Her har det vært dødt ei stund ser jeg. Ikke at det var så mye liv før heller..

Fikk som skrevet i Intruder's 1.-maitråd - starta sesongen 1. mai, og fikk lufta begge 2-hjulingene. Yamahaen starta på 2. kick som den skal, uten å ha blitt så mye som flytta på siden i høst. Fantastisk fornøyd med den.
MC1mai.jpg
Tempoen var litt surere, og her ser jeg også at jeg har glemt at jeg skulle få bensinslange og kran tett, så det ble god bensinodør i garasjen etter kjøreturen. Men den starta etter en liten sykkeltur, gikk greit da den ble varm, og fikk gå seg en liten halvtime rundt i byen her.
speedo.jpg
Angående ved - fra siste post - havna jeg på cirka 13 pallesekker, og rundt 80 arbeidstimer (inkludert hjemkjøring, stabling, rydding av kvist osv.) Men 2300,- kr i driftskostnader, og rundt 18000,- kr spart i forhold til å kjøpe. Noe av tidligvåren gikk dermed også med på å få og holde liv i våre to gamle BM Volvo 320 som ikke har fått annet enn sporadisk akutt omsorg siden de var nye på 60-tallet. Morgendagen går nok også med på å sitte på åkeren og kjøre en av dem, mens man ser MC'er suse forbi... Jaja, sånn er livet.
vedBob.jpg
1962 BM Volvo 320

ved2.jpg
Noe stablet i hagen, og noe i pallesekk

Ellers er jeg i sluttfasen med å restaurere bestefars gamle Höfner-gitar som jeg fikk for noen år siden, en 455/S fra 1958? som hadde knekt hals og manglet mange deler. Fikk den lokale musikksjappa til å lime den, men har gjort resten selv.
Nå er gitaren godt spillbar, og jeg venter bare på noe 50-talls elektronikk fra de Britiske øyer før den er komplett.
neckHofner.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply