Får ikke start på mopeden - mektig lei

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
SRB
Posts: 5
Joined: 14 Jul 2005 14:04

Får ikke start på mopeden - mektig lei

Post by SRB »

Var en fabrikasjons-feil når jeg kjøpte ny moped, de hadde montert på for lita dyse så motorn ikke fikk nok bensin, endte da opp med at jeg ble kjørendes med choken på i ca 40mil, før jeg til slutt sendte den på rep! vet det var helt mongo av meg, men folka sa det gikk bra og at det ville forbedre seg når jeg fikk kjørt inn motorn.

rett før jeg monterte på større dyse, og jeg kjørte bortover, dauet mopeden ut.. sakte men sikkert gikk turtallet ned, helt til den til slutt stoppet. Jeg strevde med å trille den i gang et par ganger til jeg fikk start igjen.. da kjørte den noen kilometer til den IGJEN sluknet, sakte men sikkert..

Jeg leverte den da på rep, og de skiftet dyse, og den gikk helt smooth. Helt til jeg ikke fikk start på den i går.

Hva kan være årsaken? Jeg har minimal peil på mekking, men har en anelse om at det kan være sotet plugg?

Blir VELDIG glad for svar! :p

mvh. SRB
SRB
Posts: 5
Joined: 14 Jul 2005 14:04

Post by SRB »

har skifta tennplugg nå.. fikk start på den et par km. men så daua den helt ut igjen.. tennpluggen var nesten helt sotet igjen.. så regner med at det er en del sot i syllinderen forgasseren? Hvordan kommer jeg meg dit, og er det i dett soten som gjør at motorn "kveles" ?
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Pluggen skal være lys brun ved normale forhold. At pluggen blir svart er ikke pluggens feil, men dysen/forgasseren. Mopeden din får nok altfor fet drivstoffblanding, det er grunnen til at pluggen blir svart og sotete. Gå til forhandleren og be dem justere forgasseren.
User avatar
kill
Posts: 9
Joined: 06 Oct 2005 18:03

Post by kill »

aprilian min ville heller ikke starte men da lada jeg baterie mitt helt opp da funka det. eg fikk ikke te å trile den i gang jeg men det funka etter på jeg hadde lada baterie mitt helt opp. men jeg trodde det var tenplugen men det var det ikke for jeg bruker den samme tenpugen nå o. det er vært å prøve da :wink:
99`mod aprilia rs 125 UPLOMBERT!!!!

"I `ll smoke you:P!"
mirsco
Posts: 14
Joined: 04 Jan 2006 15:05

Post by mirsco »

Kan se ut som at den får for mye olje..
Gutt på 15, som er født og oppvokst på mc. Har selv en shadow og en Trail sykkel, gamlingen har en xx Turbo som Erik Marklund (mc-xpress) har bygd, med 263gamp på hjulet. Er også diverse annen stasj på den=)
Post Reply