Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Lenge siden Rocket’en har vært så lei seg…
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Hva!
Trodde da du skulle bli i Lofoten noen dager i det minste ? - er jo bare fint kjørevær der iflg Yr.no
Kjøre etter hvor det er godvær er nå mitt råd - og nå er godværet altså der nord i hovedsak med en visitt av godt vær i sør-Norge Fre-Søn ca
Eller var bobil-tettheten for høy i Lofoten?
Trodde da du skulle bli i Lofoten noen dager i det minste ? - er jo bare fint kjørevær der iflg Yr.no
Kjøre etter hvor det er godvær er nå mitt råd - og nå er godværet altså der nord i hovedsak med en visitt av godt vær i sør-Norge Fre-Søn ca
Eller var bobil-tettheten for høy i Lofoten?
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Vi var to på denne turen og planen var egentlig IKKE Lofoten. Men det ble bråbestemt og han jeg kjørte med kunne ikke flere dager.
-
- Posts: 553
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Multistrada er nok trolig litt utenfor traktor segmentet ja. Vertfall i mine øyne. Men jeg er ikke helt fortrolig med Ducati. Bare en magefølelse…Jonta wrote: ↑04 Jul 2023 14:45OOps, da her jeg visst en traktor selv da ...en og en halv til og med Multistrada'n, faller vel litt i mellom kategoriene...
-
- Posts: 553
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Hmm, kan det ha noe med at de ikke leverer monster motorsykkler på 400 kg, med en store bilmotorer
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Her er det utvilsomt en sammenheng. "Rakett" er definitivt den sykkelen i det norske markedet som far flest fellestrekk med Gråtass og andre unevnelige landbruksredskaper.
Siden jeg ikke har båt, så trenger jeg ingen moring, og derfor kommer det ingen Rakett i mitt hus
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Hehe, nei. Jeg har bare en dårlig magefølelse vedrørende elektronikken. Har hørt om og kjenner flere som har hatt problemer med å starte sykkelen grunnet dette.
Men det kan være tilfeldigheter også…
Men det kan være tilfeldigheter også…
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Etter 110.000 kilometer med 2 forskjellige Multistrada kan jeg understreke 1 ting. De kan elektronikk. Fantes ikke problemer med nøkkel, det å få start, eller bruke elektronikken på sykkelen. Maskineringsarbeid og montering av luftfilter derimot er noe de gjerne kan ta mer lærdom av tyskland.
Makan til mengde elektroniske problemer jeg har hatt siden jeg byttet til BMW, og for et ubrukelig makkverk av et GUI/UX det er nå...
Eneste problemet med å anbefale Ducati, er at i følge statistikken jeg fikk levert av Eker en gang i tiden, så er det kun 2/3 av sykler som ikke får oljeproblemer, og Eker er nå en forhandler som er totalt ubrukelig, så en må til Holmestrand for adekvat service, og de har for mange kunder.
-
- Posts: 553
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Vet ikke hvordan det er med ny sykklene, men det virker som mine 98 og 03 har bunnsolid elektronikk, i alle fall.
Oljeproblemer har jeg aldri hørt om...
Oljeproblemer har jeg aldri hørt om...
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...
Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...
At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.
Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter....
Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...
At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.
Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter....
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Stemmer det. Hadde en som var skrudd sammen feil fra verksted. Etter å ha fått ny motor så ble ting bedre, i 20k kilometer før den begynte å bruke litt igjen, toppen begynte å lekke på første ducati. Nr 2 hadde et jevnt lavt forbruk, som var "innenfor" hva ducati mener er greit.Bjerknez wrote: ↑05 Jul 2023 22:58 Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...
Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...
At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.
Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter....
Superfornøyd med syklene alt tatt i betraktning, men når Eker bestemte seg for å bytte ut hele salgsapparatet sitt, og ikke ta vare på mekanikerne sine, samt Løvås har latterlig lang kø, så gadd jeg ikke dra 1 time for service lengre, spesialverktøy for bakhjulsbytte var også en kjip ting.
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Ja, det er en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til Ducati... men isolert sett er det fine sykler utseendemessig. Men blir nok ikke noe Ducati på meg.Ambro wrote: ↑05 Jul 2023 23:23Stemmer det. Hadde en som var skrudd sammen feil fra verksted. Etter å ha fått ny motor så ble ting bedre, i 20k kilometer før den begynte å bruke litt igjen, toppen begynte å lekke på første ducati. Nr 2 hadde et jevnt lavt forbruk, som var "innenfor" hva ducati mener er greit.Bjerknez wrote: ↑05 Jul 2023 22:58 Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...
Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...
At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.
Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter....
Superfornøyd med syklene alt tatt i betraktning, men når Eker bestemte seg for å bytte ut hele salgsapparatet sitt, og ikke ta vare på mekanikerne sine, samt Løvås har latterlig lang kø, så gadd jeg ikke dra 1 time for service lengre, spesialverktøy for bakhjulsbytte var også en kjip ting.
Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT
Teste utelivet i Molde i dag tenkte jeg. Sitter på bussen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.