Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Lenge siden Rocket’en har vært så lei seg…
IMG_1047.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
RuneMC
Posts: 2036
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by RuneMC »

Hva! :shock:
Trodde da du skulle bli i Lofoten noen dager i det minste ? - er jo bare fint kjørevær der iflg Yr.no

Kjøre etter hvor det er godvær er nå mitt råd - og nå er godværet altså der nord i hovedsak med en visitt av godt vær i sør-Norge Fre-Søn ca

Eller var bobil-tettheten for høy i Lofoten? :)
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Vi var to på denne turen og planen var egentlig IKKE Lofoten. Men det ble bråbestemt og han jeg kjørte med kunne ikke flere dager. :)
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 07:39
Jonta wrote: 04 Jul 2023 04:44 "Traktor" er Goldwing, Electra glide, osv?
Ha god ferie videre Bjerksnez. tipper du har litt mindre regn der, enn hva vi har er sørpå nå...
Feil og feil :evil:

Traktor er adventure sykler og her regner det som bare det. Regn hele veien fra Stjørdal til Molde. Venter på ferga nå...
OOps, da her jeg visst en traktor selv da :redface ...en og en halv til og med :lol: Multistrada'n, faller vel litt i mellom kategoriene...
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Jonta wrote: 04 Jul 2023 14:45
Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 07:39
Jonta wrote: 04 Jul 2023 04:44 "Traktor" er Goldwing, Electra glide, osv?
Ha god ferie videre Bjerksnez. tipper du har litt mindre regn der, enn hva vi har er sørpå nå...
Feil og feil :evil:

Traktor er adventure sykler og her regner det som bare det. Regn hele veien fra Stjørdal til Molde. Venter på ferga nå...
OOps, da her jeg visst en traktor selv da :redface ...en og en halv til og med :lol: Multistrada'n, faller vel litt i mellom kategoriene...
Multistrada er nok trolig litt utenfor traktor segmentet ja. Vertfall i mine øyne. Men jeg er ikke helt fortrolig med Ducati. Bare en magefølelse…
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 17:14
Jonta wrote: 04 Jul 2023 14:45
Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 07:39 /quote]
Men jeg er ikke helt fortrolig med Ducati. Bare en magefølelse…
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 17:14
Jonta wrote: 04 Jul 2023 14:45
Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 07:39
OOps, da her jeg visst en traktor selv da :redface ...en og en halv til og med :lol: Multistrada'n, faller vel litt i mellom kategoriene...
Men jeg er ikke helt fortrolig med Ducati. Bare en magefølelse…
Hmm, kan det ha noe med at de ikke leverer monster motorsykkler på 400 kg, med en store bilmotorer ;-)
Traction
Posts: 76
Joined: 25 Dec 2021 07:44
MC: Aprilia

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Traction »

Jonta wrote: 04 Jul 2023 20:51
Bjerknez wrote: 04 Jul 2023 17:14
Jonta wrote: 04 Jul 2023 14:45
OOps, da her jeg visst en traktor selv da :redface ...en og en halv til og med :lol: Multistrada'n, faller vel litt i mellom kategoriene...
Men jeg er ikke helt fortrolig med Ducati. Bare en magefølelse…
Hmm, kan det ha noe med at de ikke leverer monster motorsykkler på 400 kg, med en store bilmotorer ;-)
Her er det utvilsomt en sammenheng. "Rakett" er definitivt den sykkelen i det norske markedet som far flest fellestrekk med Gråtass og andre unevnelige landbruksredskaper.
Siden jeg ikke har båt, så trenger jeg ingen moring, og derfor kommer det ingen Rakett i mitt hus [-X
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Hehe, nei. Jeg har bare en dårlig magefølelse vedrørende elektronikken. Har hørt om og kjenner flere som har hatt problemer med å starte sykkelen grunnet dette.

Men det kan være tilfeldigheter også…
User avatar
Ambro
Posts: 457
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Ambro »

Bjerknez wrote: 05 Jul 2023 08:31 Hehe, nei. Jeg har bare en dårlig magefølelse vedrørende elektronikken. Har hørt om og kjenner flere som har hatt problemer med å starte sykkelen grunnet dette.

Men det kan være tilfeldigheter også…
Etter 110.000 kilometer med 2 forskjellige Multistrada kan jeg understreke 1 ting. De kan elektronikk. Fantes ikke problemer med nøkkel, det å få start, eller bruke elektronikken på sykkelen. Maskineringsarbeid og montering av luftfilter derimot er noe de gjerne kan ta mer lærdom av tyskland.

Makan til mengde elektroniske problemer jeg har hatt siden jeg byttet til BMW, og for et ubrukelig makkverk av et GUI/UX det er nå...

Eneste problemet med å anbefale Ducati, er at i følge statistikken jeg fikk levert av Eker en gang i tiden, så er det kun 2/3 av sykler som ikke får oljeproblemer, og Eker er nå en forhandler som er totalt ubrukelig, så en må til Holmestrand for adekvat service, og de har for mange kunder.
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Vet ikke hvordan det er med ny sykklene, men det virker som mine 98 og 03 har bunnsolid elektronikk, i alle fall.
Oljeproblemer har jeg aldri hørt om...
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...

Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...

At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.

Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter.... :D
User avatar
Ambro
Posts: 457
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Ambro »

Bjerknez wrote: 05 Jul 2023 22:58 Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...

Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...

At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.

Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter.... :D
Stemmer det. Hadde en som var skrudd sammen feil fra verksted. Etter å ha fått ny motor så ble ting bedre, i 20k kilometer før den begynte å bruke litt igjen, toppen begynte å lekke på første ducati. Nr 2 hadde et jevnt lavt forbruk, som var "innenfor" hva ducati mener er greit.
Superfornøyd med syklene alt tatt i betraktning, men når Eker bestemte seg for å bytte ut hele salgsapparatet sitt, og ikke ta vare på mekanikerne sine, samt Løvås har latterlig lang kø, så gadd jeg ikke dra 1 time for service lengre, spesialverktøy for bakhjulsbytte var også en kjip ting.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Ambro wrote: 05 Jul 2023 23:23
Bjerknez wrote: 05 Jul 2023 22:58 Ja, jeg mener Ambro(?) hadde en Ducati i en gang som brukte enorme mengder olje? Jeg kan ta feil...

Jeg kjenner også en som fikk motorhavari med sin splitter nye Ducati Hypermotard. Verkstedet fant vel aldri feilen. Dem byttet bare ut deler for å se om feilen forsvant. Til slutt byttet dem hele ledningsnettet og da ble den bra. Men eier solgte den rett etterpå...

At det skjer en og annen småting som ikke er kritisk er innafor, men motorhavari i form av at motoren stopper og eller ikke starter er helt noe annet.

Det er også to andre episoder med en splitter ny Ducati multistrada og en 5 år gammel Monster som har hatt lignende problem. Dette er de eneste jeg kjenner med Ducati og derfor ble jeg litt satt ut at det kun var disse syklene det var noe galt med. Men som nevnt det kan være tilfeldigheter.... :D
Stemmer det. Hadde en som var skrudd sammen feil fra verksted. Etter å ha fått ny motor så ble ting bedre, i 20k kilometer før den begynte å bruke litt igjen, toppen begynte å lekke på første ducati. Nr 2 hadde et jevnt lavt forbruk, som var "innenfor" hva ducati mener er greit.
Superfornøyd med syklene alt tatt i betraktning, men når Eker bestemte seg for å bytte ut hele salgsapparatet sitt, og ikke ta vare på mekanikerne sine, samt Løvås har latterlig lang kø, så gadd jeg ikke dra 1 time for service lengre, spesialverktøy for bakhjulsbytte var også en kjip ting.
Ja, det er en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til Ducati... men isolert sett er det fine sykler utseendemessig. Men blir nok ikke noe Ducati på meg. :)
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Teste utelivet i Molde i dag tenkte jeg. Sitter på bussen :)
IMG_1051.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply