The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Kommet vel hjem i heimen her-virket mye kjappere hjem merkelig nok.
Takk for hygglig treff i dag. :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I det flotte været som er om dagen tok jeg Neil med på en Totenrunde. I dag var det ganske få sykler ute på veien. Men jeg passer på å få kjørt litt. Nå har jeg den vanlige etter-turen kaffen på Esso, Lena. Neil har fått 98 oktan på tanken og er klar for nye turer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2542
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Det er så bra å lese at du har fått deg de sykkla du liker igjen, og at du koser deg på dine Toten-runder og andre turer😊Jeg gleder meg virkelig på dine vegne🏍😇
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Takk for det, Arctic Tiger. Joda, jeg har det veldig bra nå. Jeg er gjeldfri, har motorsykler og penger på bok. Så endelig er det helt topp å være meg.
I dag har jeg kjørt to ganger Totenrunden. En gang med Neil, og en gang med Hana'n. Nå er det den tradisjonelle kaffen og så skal jeg vaske Hana'n om litt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag tok jeg med Hana'n opp til Dokka, videre på fv. 250 til Vingrom og gamle rv.4 til etter Mjøsbrua og så strake veien til Lena. Det ble en runde på snaue 16 mil. Hadde pitstop på Dokka, Storlon og Vertshuset V-E6. Og selvsagt en kaffe etter at jeg hadde fylt tanken.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4328
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har kjørt den ruten selv...artig tur det der ! =D> :D
User avatar
Domino
Posts: 224
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 1992 Kawasaki ZX-6
2011 Triumph Tiger 800

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Domino »

Desmo wrote: 10 Jun 2023 18:47 Takk for det, Arctic Tiger. Joda, jeg har det veldig bra nå. Jeg er gjeldfri, har motorsykler og penger på bok. Så endelig er det helt topp å være meg.
I dag har jeg kjørt to ganger Totenrunden. En gang med Neil, og en gang med Hana'n. Nå er det den tradisjonelle kaffen og så skal jeg vaske Hana'n om litt.
Hvordan vasker du? Jeg har hittil brukt Biltema sin MC-vask som jeg har sprayet på. Deretter har jeg skylt den av og vasket med mikrofibervott og to bøtter etterpå. Nå har jeg gått til anskaffelse av skumkanon men den har jeg ikke testet ennå. Skylder på værgudene...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Domino wrote: 12 Jun 2023 08:51
Desmo wrote: 10 Jun 2023 18:47 Takk for det, Arctic Tiger. Joda, jeg har det veldig bra nå. Jeg er gjeldfri, har motorsykler og penger på bok. Så endelig er det helt topp å være meg.
I dag har jeg kjørt to ganger Totenrunden. En gang med Neil, og en gang med Hana'n. Nå er det den tradisjonelle kaffen og så skal jeg vaske Hana'n om litt.
Hvordan vasker du? Jeg har hittil brukt Biltema sin MC-vask som jeg har sprayet på. Deretter har jeg skylt den av og vasket med mikrofibervott og to bøtter etterpå. Nå har jeg gått til anskaffelse av skumkanon men den har jeg ikke testet ennå. Skylder på værgudene...
Jo, det kan jeg fortelle deg. Jeg bruker selvvaskeanlegget på min lokale Esso stasjon. Venter til at motoren er så kald at jeg kan legge hånda på den. Da skumlegger jeg sykkelen, før jeg spyler av den med høytrykkspyler på lang avstand. Så jeg tror at den skumkanonen du har kjøpt er god knall.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I ettermiddag tok jeg med meg Neil på en Hurdalsrunde. Da kjører jeg Fv.33 til Byrudstua hvor jeg svinger av den og kjører over Minneåsen til Hurdal Torg. Der er det 122 svinger på 11 km. Så kjører jeg fra Hurdal til Lygnaseter gjennom Skrukkelia. Der er det også svingete. Fra Lygnaseter kjører jeg på Rv.4 til Mjørlund hvor jeg svinger inn på Fv.244 og tilbake til Lena.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

De planlagte aktivitetene utgikk i dag, så da improviserte jeg litt. Jeg tok Hana'n med på en runde rundt Mjøsa. Slik som jeg kjører den. Gamleveien der den er, og minst mulig Rv.4 og E-6. Jeg holdt et anstendig tempo på runden. Må jo ha styrefart.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag er det nesten for varmt til å kjøre sykkel. Jeg tok en rolig Totenrunde med Neil. Det er mangeogtjue varme på Toten i dag. Så det er ordentlig sommer i dag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Som sagt, Rundkiosken utgår i dag. Det er 28 varme ute og jeg kjører ATTGATT. Da hjelper det ikke med Lindstrands jakke som er bortimot 50% mesh. Det blir FOR varmt å kjøre. Da får jeg heller ta Nye Fille-bilen ut av garasjen. Den har klimaanlegg, og det er alldeles nydelig i varmen. :plystre
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jonta
Posts: 564
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Jonta »

Man kan vel ha luftige sommerhansker, samt åpne jakka litt, går fint for min del.
Men småkjøring i denne varmen er noe dritt, særlig for oss som unngår kortbukse og t-shirt som basic kjørebekledning.
Og inn på varme butikker med et lass av kjøreutstyr, skal man ta kjangsen på å legge igjen jakka til 3500 igjen på sykkelen osv.
Nei, frister mer å ta bilen da ja, selv uten fungerende klimaanlegg.
User avatar
intruder
Posts: 4328
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Farligere enn noengang å kjøre MC i varmen om dagen...folka i bil uten klimaanlegg blir jo fordømme meg enda mer skrullete enn ellers...om mulig :plystre
Og SKAL jeg kjøre MC letter jeg litt på antrekket som det het i forsen på Porsangmoen \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

En skulle tro at det er på pur f*** at værgudene fyrer på med slik varme som i dag. Det er 30° ute hos meg nå. Da har ikke jeg kjøreutstyr som takler slik varme.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply