ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Leser at Andebu var siste plass i Norge som ble tilsluttet Televerket i 1974....
gikk vel i Jåle-Tællfoner før den tida kanskje
Snakkes....har du tenkt deg oppover til Rundkiosken og blommer i gatom på Gjøvik hell ?
gikk vel i Jåle-Tællfoner før den tida kanskje
Snakkes....har du tenkt deg oppover til Rundkiosken og blommer i gatom på Gjøvik hell ?
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Long time no write...du nevnte du var borte i hele august så nysgjerrigheten tar jo overhånd etterhvert...
regner med at du har fartet mye rundt på jåle-sykkærn...
håper alt er bra ellers...
tenker litt på Sjusjøen i september,vørterøl og asfalt under hjula,juging og promping...
hærrlig
regner med at du har fartet mye rundt på jåle-sykkærn...
håper alt er bra ellers...
tenker litt på Sjusjøen i september,vørterøl og asfalt under hjula,juging og promping...
hærrlig
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Det plasker ned men prøver gjøre noen småturer utover høsten , ellers er nok sesongen over og som vanlig ble det en 6000 km eller så !
Regner med at alt er bra nedi Æinnebu og at du ( snart ) er hjemme igjen fra USA ?
Regner med at alt er bra nedi Æinnebu og at du ( snart ) er hjemme igjen fra USA ?
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Det blei ikke så mye kjøring men Nye Jåle-Sykkern heller Intruder, det ble bare ca 6500 km Litt småturer, og en fin Vestlandstur med min kompis Pål, vi kjørte mye smmen på -70 tallet i Oslo. Og vi koser oss fortsatt på Mottor-sykkern.
Vel, hvorfor ble det så lite kjøring da Var ikke Jåle-sykkern noe tess kanskje
Sykkern var grei den, en fantastisk sykkel, god å sitte på og lettkjørt, med en fantastisk V4 mottor og suuupre kjøre-egenskaper. Denna gjør bakkene om til flate veier, og retter ut selv de mest krokete veier
Så det er bare å tilstå, det er ikke sykkern sin feil at det ble lite kjøring. Av og til må man gjøre andre prioriteringer i livets gang...
Vel, hvorfor ble det så lite kjøring da Var ikke Jåle-sykkern noe tess kanskje
Sykkern var grei den, en fantastisk sykkel, god å sitte på og lettkjørt, med en fantastisk V4 mottor og suuupre kjøre-egenskaper. Denna gjør bakkene om til flate veier, og retter ut selv de mest krokete veier
Så det er bare å tilstå, det er ikke sykkern sin feil at det ble lite kjøring. Av og til må man gjøre andre prioriteringer i livets gang...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Gratulerer AT med ny / gammel Multistrada, virker ikke som det er så mye skruing som trengs på denne maskinen.ArcticTiger wrote: ↑23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren
multi 06.jpg
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9172
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Se der ja
Der var en ny 1000S i garasjen
Med 6000 km i sessongen, er det bra å få flere sykkler å fordele milene på
Men seriøst kjekt å ha noe å tukle med om vinteren da
Grattis
Der var en ny 1000S i garasjen
Med 6000 km i sessongen, er det bra å få flere sykkler å fordele milene på
Men seriøst kjekt å ha noe å tukle med om vinteren da
Grattis
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Spiritofwinter
- Posts: 1644
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Hyggelig å se at det er andre enn meg som skal skru litt i løpet av vinteren. Håper du lar oss følge med litt på prosessenArcticTiger wrote: ↑23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren
multi 06.jpg
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Hyggelig på alle måter du er bækk inn bissness Gaute..skal følge deg !
Blir vel et lite helgetreff på Sjusjøen til sammarn om det ikke blir så mye snø at hyttetaket går dukken ....
Og du skal vel værra nilejusse hos Løvaas ...du har jo medfødt talent..
Du er vel ikke blitt grusist og skal ut i marka med ny-Dukkattin vel ?
Blir vel et lite helgetreff på Sjusjøen til sammarn om det ikke blir så mye snø at hyttetaket går dukken ....
Og du skal vel værra nilejusse hos Løvaas ...du har jo medfødt talent..
Du er vel ikke blitt grusist og skal ut i marka med ny-Dukkattin vel ?
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Åååhhh-Neeii-duhh, ikkeno Grus og Kråss-dekk på Ducatin her i gården
Det får holle med Pirrrelli-dekk på Marchesini-felga, og en snar-tur til Bennsern for ei Grill-pølse m/rå Lauk i grovt brød og en Kokka
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Litt pussle-arbeid idag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Mens du pusler med kniven kan du jo gruble litt på et forslag til @bikeridr`s
logokonkurranse..
vi må aktivisere de små grå sjø..
logokonkurranse..
vi må aktivisere de små grå sjø..
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Var hos Per på MCservice Vang i går,nå skrur han en Ducati gammel racer et eller annet og bremsepumpa fungerte ikke lenger...Ducati TT eller noe
Han ringte Løvaas for gode råd og han fullroste gutta der , de hadde alltid tid til å hjelpe når han ringte.
Sjåføren deres komer jo i samme kategori.Får du en tur nord for tigerstaden så stikk oppom,ellers kan det jo bli en prat på Rundkiosken !
Han har selv en gammel Ducati,vet ikke årsmodell og slikt..
Per Evensen har jo drevet i bransjen nær 50 år og har en forkjærlighet for eldre sykler,endog japansk kan han til nød godta
Var også en kar innom der med eldre Laverda,han hadde flere og kunne kanskje ordne ei bremsepumpe til Ducatien
Han ringte Løvaas for gode råd og han fullroste gutta der , de hadde alltid tid til å hjelpe når han ringte.
Sjåføren deres komer jo i samme kategori.Får du en tur nord for tigerstaden så stikk oppom,ellers kan det jo bli en prat på Rundkiosken !
Han har selv en gammel Ducati,vet ikke årsmodell og slikt..
Per Evensen har jo drevet i bransjen nær 50 år og har en forkjærlighet for eldre sykler,endog japansk kan han til nød godta
Var også en kar innom der med eldre Laverda,han hadde flere og kunne kanskje ordne ei bremsepumpe til Ducatien
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Ikke mye skriving her, og ikke så mye mc-kjøring heller. Men noen småturer har det blitt. Igår ble det en tradisjonell dag med Telemarks-Kjøyring, da kommer Jåle-Sykkærn til sin rett 40 mil på flotte svingete veier ække så gæærnt. Her fra Akkerhaugen med 25 gr, Valebøvegen neste.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.
Det er så absolutt bedre utsikt og flottere landskap der du befinner deg. Det skal du haArcticTiger wrote: ↑05 Jun 2023 10:02 Ikke mye skriving her, og ikke så mye mc-kjøring heller. Men noen småturer har det blitt. Igår ble det en tradisjonell dag med Telemarks-Kjøyring, da kommer Jåle-Sykkærn til sin rett 40 mil på flotte svingete veier ække så gæærnt. Her fra Akkerhaugen med 25 gr, Valebøvegen neste.