MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Ikke i dag men i går- 4 liter oem 15w-60 indianerblod filter og to kobberpakninger : 1756kr
Skiftet i dag.
Og som vanlig jeg og olje= griseri slår aldri feil.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Thermacell er flott i lukkede rom. Ute synes jeg det fungerer så som så
Dre synes jeg faktisk en 2-3 myggspiraler fungerer bedre, gjerne kombinert med ett lite bål
haakeik wrote: ↑05 Jul 2022 15:20
Ikke kjøpt i dag, men fikk i dag min nye Nitron NTR ADV R2 bakdemper. Dette er en demper beregnet for Adventure/Dual Sport sykler.
Etter å ha rast rundt på diverse grusveier av ymse kvalitet på Adventure Gourmet Tour, sammen med bl.a. Kant1, JRO, Borg og Moffa, mistet jeg tellingen på hvor mange ganger jeg skrapet bakken med støvelhælen, fothvilere eller bunnpannebeskyttelsen etter å ha passert diverse hull i veien. Stelvio'en er i utgangspunktet ganske myk i fjæringen og det hjelper heller ikke så mye at demperen er 9 år gammel og sliten. Nå får jeg en frisk demper som er tilpasset meg og forhåpentligvis får jeg nå en mye bedre kjøreopplevelse
nitron_NTR_ADV_R2.jpg
For en forandring det var å få ny demper Stelvio'n har gått fra å være en sirompa travhest, til en vrinskende galopphest. Fantastisk forbedring av kjøreegenskaper både på asfalt og særlig grus. Det er som en helt ny sykkel
Det er artig å merke hvor mye dempere har å si for kjøringa. Vi kan prate side opp og side ned om dekk, men det er jo demperne som gjør at dekket ha kontakt med bakken!
Olje og oljefilter (2 stk pga DCT) 2500,- så nå er den klar for nye 12 000 km før neste service. Fordekket begynner å bli slitt men har nytt liggende i boden og kjøpte meg en innerslange til 238,- (Biltema ser ut til å ha sluttet å selge dette?). Jadda, kunne nok tatt oljeskift selv, men blir fort oljesøl med 2x tappeventiler et stykke fra hverandre, så tar den enkle varianten.
Hadde CB500 som lånesykkel mens min var på service men glad jeg fikk min egen tilbake. Blir litt for smått pluss sær plassering av bensinpåfylling under baksete... jeg tenkte å fylle men fant ikke påfyllingshullet da nøkkelen så ut til å åpne bare et stoort hanskerom der tanken vanligvis er...