Har ikke prøvekjørt den nye S1000XR, rett og slett for jeg ikke liker hva de har gjort med utseendet, der har BMW klart å ødelegge sykkelen
Kjøpte ny i 2016 (gen. 1) og hører folk klager over vibrasjoner. Å jo, om enn går inn for det, så selvfølgelig vibrerer den, men det gjør også det meste når enn går inn for det... Men jeg har aldri merket eller vært plaget av det.
Da var det værre å ligge bak meg før jeg fikk på Givi veskene. Eller hva sier du
@ojda
De originale ser bra ut, men er verdiløse i praktisk bruk. Enten att du ikke kommer frem med dem begge samt de er side og ikke topp matede.
Min har gått ca 65000km, på både asfalt og grus. Grus går greit nok, men demperene protesterer litt. Det er egentlig det eneste jeg skulle hatt anderledes, du merker fort S1000XR er mer mot sport enn adventure segmentet ang demping og trives best på fast underlag.
Motoren er mer eller mindre den samme som S1000R, snill som ett lam. Men ikke mye vridning på rulla som skal til for å kunne ha det moro, virkelig moro
Det gjelder vel for de fleste sykler egentlig
Kjøre stående går bra med mine 188cm. Litt 'heroin knekk' i knærne så går det flott
Har ikke montert noen forhøyere på styret, tror det blir veldig feil vinkel for armene mine ved sittende kjøring.
Kjøpte den med forhøyet sal siden jeg syntes kne vinkelen var litt skarp. Det gjorde mye for min del. Ved transport etapper er det uansett godt å slenge bena opp på velte klossene å de ut litt.
S1000XR og Multistrada er vel konkurrenter i samme klasse, prismessig er de i omtrent samme gate. Den største forskjellen er vel om du vil ha sylindere i rekke eller V formasjon.
Til slutt er det vel bare å prøvekjøre dem begge. Gjerne en lengre tur. Det er da du får ett godt inntrykk av en sykkel