The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Fliskutter meg her og løvblåser meg der......
Nei, nå går det for vidt. Jeg blir sterkt opprørt over slike utbrudd i bloggen min. Det er nesten så jeg løfter et øyenbryn. Jeg orker å gå til slike ytterligheter nå som utetemperaturen er moderate 18°. Det er rett og slett deilig å kunne bevege seg fritt uten at svetten begynner å renne. Og det er enda bedre for "Nye Fille-bilen" for den har et klimaanlegg som ikke orker å kjøle når det er mange og tjue grader ute. Skulle vel aldri være lite gass i systemet? Får levere vogna til reparasjon snart. Det blir en smell i økonomien, men det må gjøres.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

A/C lekker gass alle som en så etter få år trenger de mere gass. Toppet opp Al Faen i vår og det kostet en 1000 lapp. Det var dyrere på en Mini Cooper jeg har, men ække no rart, den er så tettpakket under panseret at det er sprøtt. Vanskelig å komme til så den kostet 1600 fjelldollar å toppe opp.
Nå transporterer jeg mitt halvfeite legeme rundt på en Can Am med 990 kubikks motor. Skjønner selgeren er salgs sjuk siden han har gitt meg den til prøving 1 uke. Den trigger ikke helt kjøpslysten selv om den flytter greit på seg. Er ikke helt overbevist enda men vi får se.
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:A/C lekker gass alle som en så etter få år trenger de mere gass. Toppet opp Al Faen i vår og det kostet en 1000 lapp. Det var dyrere på en Mini Cooper jeg har, men ække no rart, den er så tettpakket under panseret at det er sprøtt. Vanskelig å komme til så den kostet 1600 fjelldollar å toppe opp.
Nå transporterer jeg mitt halvfeite legeme rundt på en Can Am med 990 kubikks motor. Skjønner selgeren er salgs sjuk siden han har gitt meg den til prøving 1 uke. Den trigger ikke helt kjøpslysten selv om den flytter greit på seg. Er ikke helt overbevist enda men vi får se.
990 kubbikk :-k Ække det i meste laget litt i overkant :shock:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Jo, det er styggelig for mye kubikk. Er mye mere moro med små kubikk så jeg sikler litt på en rød og hvit Puch 50 og. Kjørt av en gammel mann siden den var ny og tilnærmet strøken og i god stand. Han har tatt veldig godt vare på den. Salget tror jeg sitter langt inne, men han er bestevenn med Selma på snart 7 år som reklamerer for at han burde selge den. Hun er sjokkert over navnet på moppen.
Pøkk er et stygt ord nemlig !
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Lespa 5o`n dro innmari dårlig til å begynne med...antakelig har junior og jeg fått blåst ut skitten i potta.Drar i hvertfall bedre nå..
Har moro med å stikke innom småtassene oppi gapahuken når barnehagen har koronautflukt , en dag brukte jeg Intruderen.. :thumleft
Trur dere ikke et av bøllefrøene syntes det var en fin mopped.... :smt076
ei av tantene :smt056 hadde heldigvis såpass vett i huet at hun avkreftet dette sporenstreks straks..det var en mottorsykkel :thumleft :thumleft

venter på oldebarn Amelia som snart melder seg inn i verden på Elverum sjukehus.... =D>
DET blir artig \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Så vel..... Er i lavmelt modus i dag. Jeg skal i begravelse etter en tidligere nabo. Han bukket under for kreften. Det er et år mellom sønnen hans og meg. Vi hang sammen i oppveksten. Så da tar jeg turen til Etnedal. Og i morgen er det farvel til en kaffekamerat. Det var kreft med han også. Så dressen må benyttes 2 ganger denne uken.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Livet tar slutt før eller siden....å få beskjed om at en har kreft må være forferdelig...
men vitenskapen har heldigvis kommet langt ang. behandling =D>

ha det bra ... life must go on.... :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:smt017 Punkterte med Vespaen i dag...Brumunddal Dekk skulle hente den i Dala...

og :shock: ...de tok med seg feil vespa... :smt073

:smt022 :smt026
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Ærrrr....... Nja, jo det vil si. Jeg er litt usikker på om jeg skal skrive noe i dag. Det er grått ute og jeg er litt sånn jeg også. Jeg har kommet gjennom "dei faste postane" denne uka også. Så da kan jeg ta det med ro før møtet i morgen. Det kan jo bli en opptur. Ja, jeg går for den innstillingen. Prøver å se litt lysere på saker og ting. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:thumleft

Var innom torsdagstreff ved jernbanestasjonen på Gjøvik att i går
Lite folk , antagelig grunnet dårlig værmelding.. :-k

men oppholdsvær,fin temperaturog kjøreforhold :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote::thumleft

Var innom torsdagstreff ved jernbanestasjonen på Gjøvik att i går
Lite folk , antagelig grunnet dårlig værmelding.. :-k

men oppholdsvær,fin temperaturog kjøreforhold :thumleft
Gikk ei gedigen regnskur på Toten i går. Den traff oss i ett - to tiden. Skura inneholdt hagl, så den for ille med enkelte vekster i hager her på Lena.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ved duggurstier hår lorda er gubbegjengen på Lena
blide å fornøgde når dom møtes på Lena
Tullprat og latter på Helt Mætt det er topp
einn gong dukke kænskje endeLarmgeneralen opp
Såsæinnt hæin æ i form og nåånlunde i bena !!

=D>
ØNSKJE DEKK ÆILLE EIN GO DAG !!

:smt031
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Droppet Al Faen tur til Minnesund i går for da sa værmeldinga bare drittvær men det kom i dag i stedet. HG nekter meg å være med i Vesterled siden jeg påstod i går at vitenskapelig forskning viser at damer med noen kilo for mye lever mye lengre enn menn ! Jeg ble ikke lei for å bli nektet å være med på tur =D> Snøvær og møkkavær i fjellet gjør det bedre i stresslessen. Hu ringer nok når hun har kjørt seg vill i en skolegård i Kongsberg og trenger hjelp for å komme ut derifra. Det er en årlig tradisjon blitt :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jammen er ikke vanningsanlegget i gang i dag også. Risler og regner litt på Flatbygda. Joda, da blir det jobb med gressklipper'n litt seinere. Gress og ugress kommer til å vokse helt fasjonabelt etter regnet. Jaja, jeg har Husqvarna'en som alliert, så jeg gir meg ikke på tørre møkka. Det var møte i lørdagsgjengen i går også. Vi hadde mange viktige saker på talelista som vanlig. Verdensproblemer ble løst. ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by JRO »

pollti wrote:Droppet Al Faen tur til Minnesund i går for da sa værmeldinga bare drittvær men det kom i dag i stedet. HG nekter meg å være med i Vesterled siden jeg påstod i går at vitenskapelig forskning viser at damer med noen kilo for mye lever mye lengre enn menn ! Jeg ble ikke lei for å bli nektet å være med på tur =D> Snøvær og møkkavær i fjellet gjør det bedre i stresslessen. Hu ringer nok når hun har kjørt seg vill i en skolegård i Kongsberg og trenger hjelp for å komme ut derifra. Det er en årlig tradisjon blitt :roll:
Hvis du trenger assistanse i Kongsberg så kan jeg tilby mine tjenester. :thumleft [-X
Post Reply