Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by inunf »

Gratulerer med banesykkel! Er det mye som er gjort med den?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by hakhap »

Kult.

Så på FB at Borg MCK mest sannsynlig er i gang med trening i løpet av mai :shock: hvis det er der du skal kjøre
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Takker, blir gøy å få testet den litt aldri prøvd R sykkel før. :D
inunf wrote:Gratulerer med banesykkel! Er det mye som er gjort med den?
Fullt Yoshimura effektanlegg m/ dB killer
Hyperpro bakdemper
K-tech innmat i gafler
HM Quickshift
PP tuning fothvilere og styrepinner
Diverse karbonbeskyttelse
Rizoma tanklokk

Har tydeligvis også vært på service i slutten av i fjor, motor og girkasse så tydeligvis ut til Å være i bra stand 8)
Sinsykt lyst på Ducati Panigale 899/959/V2, men tenkte det var greit Å lære meg litt på litt billigere sykkel først :lol:

hakhap wrote:Kult.

Så på FB at Borg MCK mest sannsynlig er i gang med trening i løpet av mai :shock: hvis det er der du skal kjøre

Søkte dem opp og ser ut som dem faktisk har lisenskurs i helgen på rudskogen :shock:
Men med opptatt i helgen, får håpe det blir noen lisensmuligheter løpet av Mai/Juni, må skaffe meg kjøreutstyr og tenkte få fiksa fester så jeg kan bruke tilhenger og slipper låne varebil for hver gang jeg skal på banen

EDIT: Så nå at det var den som var flyttet til mai som du snakket om så kanskje jeg rekker :thumleft
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by inunf »

Virker som en bra pakke det, veldig fornuftig med oppgradert fjøring og standard motor. Jeg leverte fra meg banesykkelen min i går, skal ha pause i år. Han som kjøpte den sa de åpner for kjøring nå, men at det er maks 30 stykker på banen i gangen. Mulig det gjelder lisenskurset neste helg også, hvis du er interessert bør du ikke nøle med å melde deg på. Det er vel også en teoribit man skal ta på nettet på forhånd, så vidt jeg har forstått.
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

inunf wrote:Virker som en bra pakke det, veldig fornuftig med oppgradert fjøring og standard motor. Jeg leverte fra meg banesykkelen min i går, skal ha pause i år. Han som kjøpte den sa de åpner for kjøring nå, men at det er maks 30 stykker på banen i gangen. Mulig det gjelder lisenskurset neste helg også, hvis du er interessert bør du ikke nøle med å melde deg på. Det er vel også en teoribit man skal ta på nettet på forhånd, så vidt jeg har forstått.
Meldte meg inn i klubb nå, så da får jeg tatt teorien på nett så snart søknad er godkjent. :thumleft

--------------------------------

Så fra huset mitt at dem hadde hugget trær like ved meg så da ble det liten "grustur" med Monstern i dag, var litt ustabil når jeg kjørte over parti med type sand underlag :lol:
Hva man ikke risikerer for par bilder :-k

Image

Image

Image
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by hakhap »

Flotte bilder å ja av og til må en ut ur komfort sonen :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

hakhap wrote:Flotte bilder å ja av og til må en ut ur komfort sonen :lol:
Takk for det, ja må det :thumleft
selve underlaget var vel egentlig ikke så mye utenfor komfort sonen for meg da jeg drev med Trial i en god del år :P men dekkene her er absolutt ikke beregnet for det underlaget :lol:

For bilde 3 der var det utrolig kjipt å ikke ha depotstøtte tilgjengelig så Monstern kunne stått rett da gixxern står på den om dagen (har bestilt ny, men ikke ankommet)
Image
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by Tosk »

cnygaard wrote:
hakhap wrote:Flotte bilder å ja av og til må en ut ur komfort sonen :lol:
Takk for det, ja må det :thumleft
selve underlaget var vel egentlig ikke så mye utenfor komfort sonen for meg da jeg drev med Trial i en god del år :P men dekkene her er absolutt ikke beregnet for det underlaget :lol:

For bilde 3 der var det utrolig kjipt å ikke ha depotstøtte tilgjengelig så Monstern kunne stått rett da gixxern står på den om dagen (har bestilt ny, men ikke ankommet)
^
Om noen lurte så er han typen til å ta med depotstøtte på tur bare for å få hakket bedre bilder.
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Tosk wrote:
cnygaard wrote:
hakhap wrote:Flotte bilder å ja av og til må en ut ur komfort sonen :lol:
Takk for det, ja må det :thumleft
selve underlaget var vel egentlig ikke så mye utenfor komfort sonen for meg da jeg drev med Trial i en god del år :P men dekkene her er absolutt ikke beregnet for det underlaget :lol:

For bilde 3 der var det utrolig kjipt å ikke ha depotstøtte tilgjengelig så Monstern kunne stått rett da gixxern står på den om dagen (har bestilt ny, men ikke ankommet)
^
Om noen lurte så er han typen til å ta med depotstøtte på tur bare for å få hakket bedre bilder.
Er ikke det vanlig? :shock:
Image
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Ble litt lengre dagstur (iforhold til hva jeg er vant med) på nesten 500km med Tosk. :D
- etter ca 100km fant jeg ut jeg gleder meg til få ny SC1-R eksos :-k
- etter ca 400km fant jeg ut jeg virkelig ikke klarer vente til jeg får ny SC1-R eksos :roll:

Ble kun tid til liten photoshot på denne turen, men liten photoshot er bedre enn ingen photoshot :thumleft

Image
Image
Image
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by supermons »

Lekker den sykkelen din altså!
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

supermons wrote:Lekker den sykkelen din altså!
Takk for det :D
Image
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Da var første turen over flere dager unnagjort sammen med Tosk, litt sliten da jeg ikke er vant med og sitte så mange timer på salen :roll:
Totalt ble det vel 1100-1200km over 3 dager hvor vi kjørte fra Østfold til Egersund og retur.

Skulle veldig ønske jeg hadde varmeholker på denne turen når vi kjørte igjennom snø i 8-9 grader og enda mer når det regnet og var nede i 3 grader :?

Når vi kom litt nærmere kjente strøk igjen begynte det bli lite gummi igjen på bakhjulet så heldigvis kunne Løvaas klemme inn ett kjapt dekkskift :thumleft Hatt mye gode stunder på det de litt over 4000km det dekket holdt \:D/ Ble nytt Rosso III dekk for nå, så blir det bytte til Noe som holder litt lengre neste gang når jeg må bytte både foran og bak. :D

Avsluttet turen med en avskylling og rens av kjede så da er Monstern klar for nye eventyr. 8)

Måtte pakke lett så ikke noe DSLR med på denne turen, kun mobil bilde. :(
Kjøpt en litt mindre linse som jeg vil få plass til i den andre tankbaggen så jeg ikke må etterlate det hjemme seinere. :thumleft
Image
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by Bikeridr »

Flott referat. Ja bilder, selv fra mobil, er bedre enn ingen bilder :)
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Cnygaard's eventyr [Monster 821]

Post by cnygaard »

Bikeridr wrote:Flott referat. Ja bilder, selv fra mobil, er bedre enn ingen bilder :)
Takk, ja sant det, men blir litt bortkjemt med bra kamera, linser og alle mulighetene i ettertid grunnet raw fil :lol:

Ikke mitt kamera på bilde, men sånt oppsett her kommer jeg til og gå for fremover på litt lengre turer hvor jeg ikke kan ta med en sekk full med gear (1,5kg kompakt kamera :roll: )
Image
Image
Post Reply