Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på GS,n)

Post by kvase »

biker7 wrote:
intruder wrote:Slik er det å spasere fra byen vår og nedåt Mjøstårnet... :thumleft
Dætta er da slettes itte Mjøstårnet, Intruder ! :lol: ;-)

Fugletårnet ve Strandsjøen dætta da må du væta \:D/

God helg !
https://kart.finn.no/?lng=12.02320&lat= ... erdefinert
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på GS,n)

Post by intruder »

biker7 wrote:En liten GS-svipp på 8-9 mil ble det jammen i dag også :D
Bla. test av noen større grusveier lokalt og i nabokommunen Åsnes, men fortsatt en del bløtt og mykt.
Så gidder nok ikke å prøve de mindre krøtterstiene på en stund ennå.. Men artig var det lell \:D/
Og med påskefri og evt. brukbart vær til uka, så er det vel snart på tide å riste liv i Tracern også :twisted:


Image20200404_161711 by biker7, on Flickr

Var vel innom og kjøpte bakt pottit på Strandsjø kursgård og pottitkafe du da ? :smt118
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på GS,n)

Post by biker7 »

intruder wrote: Var vel innom og kjøpte bakt pottit på Strandsjø kursgård og pottitkafe du da ? :smt118
Nei, men freste faktisk litt grus rett forbi pottis-kafen også jeg vettu, men det såg jaggu dødt ut der ;-)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by biker7 »

Look !! \:D/

Image20200406_121813 by biker7, on Flickr

Plutselig var Tracern ute av vognskjulet og koser seg i påskesola jo :D
Her er det bare en ting å gjøre : Få på seg litt kles-filler og ut på årets første Tracer-tur :twisted:
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by biker7 »

Som sagt, så gjort. Det ble tur vettu \:D/
Og ganske så artig med litt ekstra vår-yre og spreke Tracer-hester må jeg si :twisted:

Turen gikk først på ymse omveier oppover mot Elverum. Var temmelig stille og rolig på veiene oppover dit, men i Elverum kan jeg vel ikke si at det var så mye som minnet om Corona-tider akkurat.. Masse folk langs veiene og i butikkene [-X

Etter en liten kaffestopp på Elverum, kjørte jeg videre på litt for godt trafikkerte veier til Løten :roll:
Men derfra fant jeg endelig litt mindre veier og roligere omgivelser :) Bestemte meg for å komme meg ned til Mjøsas bredd via "gamlevegen"
fra Stange, og litt senere svingte jeg inn på en campingplass på Tangen. En riktig trivlig plass faktisk, men ikke mye påsketurister
å skimte her i år nei.. I ensom majestet fant jeg et bord nede ved vannkanten, og koste meg med medbrakt kaffe og blåbærmuffins i påskesola 8)
Ja gradestokken viste nå faktisk 16 grader, så var jo nesten sommer, selv om det var litt frisk vind.
Og tempen varierte ellers mellom 13 og 16 grader på hele turen, så DET skal man ikke klage over :D



Tangenodden Camping :

Image20200406_150528 by biker7, on Flickr


Image20200406_150732 by biker7, on Flickr



Ferden gikk videre langs "gamlevegen" til Strandlykkja, før litt E6 til Minnesund og videre på svingete veier "over berget" til Nord-Odal.
Fra Sand ble det østsia av Storsjøen, da dette også er helt grei mc-vei. Og etter nok noen omveier, kom jeg omsider til Kongsvinger.
En liten svipp innom Biltema :shock: for noe småtteri, og en halvtime senere befant jeg meg hjemme igjen.

Ble en fin runde på 28 mil i knallvær, og en helt klart godkjent sesongstart på Tracern :thumleft
Så DA var vi endelig skikkelig i gang ! :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by Bikeridr »

Flott vårstartreferat. :thumleft

Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. Spesielt ikke siden det er 1.200km mellom meg og syklene. Og at jeg ikke får se hverken syklene eller kjerringa før juli har jo ingen betydning for at jeg ikke er misunnelig [-(
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by biker7 »

Bikeridr wrote:Flott vårstartreferat. :thumleft

Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. Spesielt ikke siden det er 1.200km mellom meg og syklene. Og at jeg ikke får se hverken syklene eller kjerringa før juli har jo ingen betydning for at jeg ikke er misunnelig [-(
Takker :D

Litt kjedelig å vente såpass lenge da :roll:
MEN da blir det ekstra stas og du er super-klar for action når ventetiden endelig er over \:D/
(Ja nå tenkte jeg hovedsaklig på sykkelkjøringa da altså :lol: ;-) )
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by Bikeridr »

biker7 wrote:
Bikeridr wrote:Flott vårstartreferat. :thumleft

Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. Spesielt ikke siden det er 1.200km mellom meg og syklene. Og at jeg ikke får se hverken syklene eller kjerringa før juli har jo ingen betydning for at jeg ikke er misunnelig [-(
Takker :D

Litt kjedelig å vente såpass lenge da :roll:
MEN da blir det ekstra stas og du er super-klar for action når ventetiden endelig er over \:D/
(Ja nå tenkte jeg hovedsaklig på sykkelkjøringa da altså :lol: ;-) )
En gammel svenskfinsk anekdote kommer i hu her.. I overført betydning; MC/Kone:

Pekka och Toivonen havde jaktat och supat hela vinteren i sin koja uppe på viddan.
Efter sex mån spännade dom på seg sina skidor och åkade iväg til sina hemmar och brudar.
Nogon dagar sen möttades dom på det lokala vattenhullet och Pekka frågade Toivonen hvad han havde bedrivit hemma.
Jo, svarade Toivonen: Först tog jag min fru på köksbordet.
Och då?, undrade Pekka.
Ja, så tog jag min fru på stugbordet.
Men sen då?, frågade Pekka igen.
Ja, då tog jag av mina skidor..
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by biker7 »

Og påsken på to hjul fortsetter :D

Fortsatt finvær i går. Så etter litt andre bilrelaterte gjøremål (vårvasken) , ble det utpå ettermiddagen snaue 15 mil med GS,n
sammen med RF900-naboen. Noen svingete "østlandske perler" først, før det ble kaffe i kveldssola på Kongsvinger. :)

Hadde så vidt rukket å komme hjem i går kveld da en annen bekjent ringte. Han hadde visst tenkt seg et lite ærend til
Hamar-traktene i dag (onsdag), og lurte på å ta VFR800,n sin oppover. Ble enige om at jeg trolig slengte meg med hvis ikke drittvær.

Var ikke fullt så fint vær i dag, men med ca 10 grader og oppholdvær så rullet det en VFR inn på tunet mitt i halv ett-tia. Og etter litt
"elle, melle" i garasjen , var det Tracern som ble dagens utkårede ;-) . Så var det bare å finne seg noen "omveier"/småveier oppover,
for hovedveier er jo bare kjedelig :lol:


Og etterhvert ankom vi dagens "mål". (Sverige..?? :shock:) :

Image20200408_145621 by biker7, on Flickr


(Neida ;-)) Selv om svensk flagg, så slapp vi karantene trur jeg :lol: Vi endte nemlig opp på IKEA Hamar :shock: :

Image20200408_145545 by biker7, on Flickr


Ikke akkurat noen plass jeg har til vane å besøke frivillig dette IKEA-greiene, men karen på VFR hadde et lite oppdrag for kjerringa serru ;-)
Og etter en kjapp "in-out", var vi klare til å forlate åstedet . Så forøvrig nesten ikke noen andre sykler i det litt småsure været i dag,
foruten de to bakerst i siste bilde.



Fra Hamar gikk turen videre på diverse små og litt større veier mot Odalen og Kongsvinger.


En stopp ved Rasasjøen (Stange kommune) :

ImageEFFECTS by biker7, on Flickr


På Kongsvinger skiltes våre veier etter en trivlig tur :D
Og siste biten hjemover gikk i ensom majestet oppover langs Glomma.

Ble en grei tur på 26 mil i dag også, selv om litt småkjølig til tider. Men noe som er litt irriterende er denne forbanna vinden !
Er jo til tider så man nesten detter av sykkelen jo [-( Men kan virke som dette er noe vi bare må lære oss å leve med i disse klimatider.. :roll:

Tror egentlig det var et bra sjakktrekk å ta fri disse 3 dagene nå før påske, slik at det ble litt kjøring i greit vær. :D
Værvarslinga ser nemlig ikke alt for lovende ut de neste dagene, så det er ikke helt sikkert det blir så mye mere kjøring i påsken..
Altså er ikke spådd noe særlig nedbør trur jeg, men litt kaldt med bare 7-8 grader maks. MEN man skal aldri si aldri !
Får satse på YR og Storm bommer litt. Og litt lokal-kjøring med Dominatorn er nok heller ikke helt utenkelig, selv om ikke helt sommertemp.
For det er vel strengt tatt den som nå står fremst i køen, og helt sikkert vil ut på tur igjen ;-)
Last edited by biker7 on 08 Apr 2020 23:53, edited 3 times in total.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Påskestart på Tracern)

Post by biker7 »

Bikeridr wrote: En gammel svenskfinsk anekdote kommer i hu her.. I overført betydning; MC/Kone:

Pekka och Toivonen havde jaktat och supat hela vinteren i sin koja uppe på viddan.
Efter sex mån spännade dom på seg sina skidor och åkade iväg til sina hemmar och brudar.
Nogon dagar sen möttades dom på det lokala vattenhullet och Pekka frågade Toivonen hvad han havde bedrivit hemma.
Jo, svarade Toivonen: Först tog jag min fru på köksbordet.
Och då?, undrade Pekka.
Ja, så tog jag min fru på stugbordet.
Men sen då?, frågade Pekka igen.
Ja, då tog jag av mina skidor..
:lol: :lol: :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Fornuftig påskefeiring)

Post by biker7 »

Fornuften seiret jammen meg i dag også den, da været plutselig var godkjent ;-)

Ble faktisk Tracer denne gangen også, selv om jeg jo egentlig hadde lovet Dominatorn å lufte seg først nå :roll:
Og Tracern var slettes ikke alene i dag, for 5 sykler med eiere la ut på tur. (Corona-lovlig selvfølgelig ;-) )
Neimen ikke dårlig at vi ble 5 forskjellige MC-merker, for her var nemlig både BMW, KTM, Honda, Suzuki og Yamaha representert :D

Ble en fin 28 mils runde på masse svingete veier nedi Aurskog-Høland bla. :thumleft
Og det var en god del sykler å skue i dette fine området i dag.
Kunne kanskje vært 3-4 grader varmere, men med sol og litt mindre vind gikk det helt greit :D



Litt bilder fra dagens tur:


En stopp på Tangen camping ved sjøen Setten :

Image20200410_135412 by biker7, on Flickr

Image20200410_135345 by biker7, on Flickr




Ved Rødenessjøen :

Image20200410_152031 by biker7, on Flickr

Image20200410_152100 by biker7, on Flickr




Burger- og pølse-stopp på Esso,n Vestmarka 8) :

Image20200410_165036 by biker7, on Flickr
Last edited by biker7 on 10 Apr 2020 23:38, edited 1 time in total.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Fornuftig påskefeiring)

Post by Busa Trond »

Det er godt å se en RF900 på veien i dag.
Husker som ung at det var en "værsting" :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Fornuftig påskefeiring)

Post by biker7 »

Busa Trond wrote:Det er godt å se en RF900 på veien i dag.
Husker som ung at det var en "værsting" :thumleft
Ja var en skikkelig ulv i fårekær dette egentlig, da den dukket opp på nittitallet.
Og dette eksemplaret fra 1999 er litt spesielt, da km-stand nå er ca 6500 :?
Ja 650 mil altså ! :shock: Naboen kom over denne for en billig peng i fjor høst, da med ca 400mil på telleren !
Så denne skal han beholde samme faen sier han :lol:
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Fornuftig påskefeiring)

Post by Busa Trond »

---skal nok se jeg holder den med GSAen :lol:

[youtube][/youtube]
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Fornuftig påskefeiring)

Post by biker7 »

En påskedag uten MC er en påskedag uten mening :lol:

Ble derfor en liten times tur med Dominatorn før regnet kom, for å rekognosere litt på noen grusveier.
Men konstaterer at det fortsatt er for mykt og bløtt mange plasser etter min smak :roll:
Når til og med mange biter av de store grusveiene er gjørmete og bløte, så gidder jeg nok ikke å dra meg på mindre krøtterstier enda ihvertfall.
Noen liker sikkert "gjørme-knoting", men jeg er nok ikke helt der ;-)


En plass ved Frysjøen.
Sikkert ikke så lett å se, men for bløtt og gjørmete mange plasser etter min smak, til og med på litt større grusveier :

Image20200411_132359 by biker7, on Flickr
Post Reply