Inunf
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
RS250 er en totaktsdrøm av rang, knalltøft Imponerende å se hvor selvhjulpen det går ann å bli
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Rs250 er så kul håper du legger ut mere underveis.
Hvordan ble det tankbag festet du drev å lage?
Hvordan ble det tankbag festet du drev å lage?
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Ja, artige sykler. Gjør seg best på svingete vei og med aktiv bruk av venstrefoten. Denne er trimmet ganske mye og slanket en god del, så den er ganske sprek. Blir artig å endelig få kjørt den litt!ole m. wrote:Kult. Har så vidt prøvekjørt en, var ikke enkelt å bytte kjørestil fra stor V-twin til denne. Men morsom sykkel, to-takt er gøy!
Takk for detJK95 wrote:RS250 er en totaktsdrøm av rang, knalltøft Imponerende å se hvor selvhjulpen det går ann å bli
Det kommer mer, men er redd jeg ikke klarer å holde det oppdateringstempoet her. Det er litt karantenepregethakhap wrote:Rs250 er så kul håper du legger ut mere underveis.
Hvordan ble det tankbag festet du drev å lage?
Har solgt begge syklene jeg laget feste til, så det står litt på stedet hvil. Det funket bra på XJ600, på FZ6 måtte jeg øke høyden en del for å klare å feste det skikkelig. Resultatet ble en ganske stor brakett som knakk etter ca. 50 mil. Må finpusse designet litt før jeg våger å gå videre med det. Det til XJ600 har jeg mer tro på. Laget også gasshåndtak til Ducati, det er på utprøving på 3 forskjellige modeller nå. Funker fint enn så lenge, men vil ha litt mer data på det.
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Litt kjedelig å vente.
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Gassrullen var for å få kortere omdreining? For å slippe å dra hånden rundt hele veien under maks pådrag?
Har du prøvd å lage tankfeste til Ducatien?
Har du prøvd å lage tankfeste til Ducatien?
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Jeg har egentlig sett for meg en Evo-bag fra SW Motech for dagsturer, synes de ser meget praktiske ut og har god erfaring med SWhakhap wrote:Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske
Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Ja, gir ca. 10 grader kortere vandring.JK95 wrote:Gassrullen var for å få kortere omdreining? For å slippe å dra hånden rundt hele veien under maks pådrag?
Har du prøvd å lage tankfeste til Ducatien?
Har ikke laget tankfeste til Ducatien, baserte designet på det feste jeg kjøpte til den. Man må også bytte ringen rundt selve tanklokket, eventuelt bore i den originale ringen for å få feste festet.
Jeg har en tankveske som heter SW Motech Trail. Eneste som er oppgitt til å passe SF 848, den passer 1098 også men jeg har lagt spacere imellom festet for å få tankvesken høyere opp slik at den ikke gnisser mot tanken.JK95 wrote:Jeg har egentlig sett for meg en Evo-bag fra SW Motech for dagsturer, synes de ser meget praktiske ut og har god erfaring med SWhakhap wrote:Ah litt kjipt hvis det feste ikke holder, vurderer fortsatt noe til tuono men får se det ann om jeg i det hele ønsler en tankveske
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Skjønner, hørtes jo ikke feil ut med litt kortere vandring Er jo ikke så mye kortere at det bli for følsomt går jeg ut ifra?
Jeg kjører med en formskjært film på tanken, både for lårene og et godt stykke opp på tanken, så er ikke så redd for å gnisse den Dreit meg mer med tailbaggen, da jeg brukte biltemafilm på plastikken pga sidelommene på SW tailbaggen. Selve veska ligger på ei plate med samme innfesting som passasjersetet, dette har vel vi snakket om tidligere. Men sidelommene ligger fort ned på den lakkerte plastikken, og dum som jeg var så kjøpte jeg ikke samme formskjærte film til den, men brukte biltemafilm som jeg dro av og klistret på ny for hver gang jeg brukte tailbag. En kjølig kveld var lakken dessverre så skjør at den ble med av, så nå må jeg lakke opp plastikk Eller så må jeg bare alltid kjøre med tailbag, det ser jo ikke stygt ut
Jeg kjører med en formskjært film på tanken, både for lårene og et godt stykke opp på tanken, så er ikke så redd for å gnisse den Dreit meg mer med tailbaggen, da jeg brukte biltemafilm på plastikken pga sidelommene på SW tailbaggen. Selve veska ligger på ei plate med samme innfesting som passasjersetet, dette har vel vi snakket om tidligere. Men sidelommene ligger fort ned på den lakkerte plastikken, og dum som jeg var så kjøpte jeg ikke samme formskjærte film til den, men brukte biltemafilm som jeg dro av og klistret på ny for hver gang jeg brukte tailbag. En kjølig kveld var lakken dessverre så skjør at den ble med av, så nå må jeg lakke opp plastikk Eller så må jeg bare alltid kjøre med tailbag, det ser jo ikke stygt ut
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Nei, jeg synes det er helt passelig, men jeg liker kort vandring.
Beskyttelsesfilm har jeg ingen erfaring med, men har erfaring med riper fra baggasje :p Planen min var å lage en plate tilsvarende det du har, men som går godt ut på sidene for å beskytte lakken på hekken. Har en Biltema pakksekk som jeg har brukt ved flere anledninger, den passer bra bakpå et passasjersete og har rikelig med plass. Kun en åpning, så den er ikke så praktisk, men den henger ikke så mye ned på sidene.
Lyktebraketten er ferdig, men det er noe krøll med tapatalk så jeg får ikke lagt ut bilder. Den passer ikke helt, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Prøver bilder igjen i morgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Beskyttelsesfilm har jeg ingen erfaring med, men har erfaring med riper fra baggasje :p Planen min var å lage en plate tilsvarende det du har, men som går godt ut på sidene for å beskytte lakken på hekken. Har en Biltema pakksekk som jeg har brukt ved flere anledninger, den passer bra bakpå et passasjersete og har rikelig med plass. Kun en åpning, så den er ikke så praktisk, men den henger ikke så mye ned på sidene.
Lyktebraketten er ferdig, men det er noe krøll med tapatalk så jeg får ikke lagt ut bilder. Den passer ikke helt, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Prøver bilder igjen i morgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Hadde problemer med å laste opp bilder i går, men i dag gikk det bedre.
Printeren ble ferdig til slutt, hadde flaks med hvor mye filament som var igjen på rullen. At det skulle være så akkurat var ikke beregnet.
Det ble jo greit nok. Passer ikke helt, men det var ikke meningen heller. I sånne tilfeller synes jeg det er lettere å lage noe og så måle hvor mye man må endre på det for å få det riktig, enn å måle riktig første gang. Ser ut til at hele saken må litt ned og litt frem for å gi klaring til gasswiren og chokewiren. Det viser seg at det største problemet er ledningsnettet. Heldigvis er det noe plass under tanken, slik at jeg kan få gjemt det der. Har endret så mye på sykkelen at den skulle vel egentlig hatt nytt ledningsnett, men det får jeg sette på listen over ting jeg skal fikse senere.
Flyttet braketten ca. 20 mm ned og tilsvarende lenger frem, da ser det ut til å gå greit. Skal også tilpasse den litt. Ser at jeg har klart å måle feil bredde på lyktene, trenger også litt mer plass i bakkant av dem. Og det skal på noen blinklys et sted.
Satte også på hekken, her mangler jeg alt av skruer. Er litt detektivarbeid å finne ut hvordan det skal være, men alt ser ut til å passe sammen som det skal. Må også finne ut hva jeg skal gjøre med hullene til passasjersetet og håndtaket.
Legger lysene på is til jeg har fått gjemt ledningsnettet, skal heller se litt på skiltoppheng, baklys og blinklys i dag.
Printeren ble ferdig til slutt, hadde flaks med hvor mye filament som var igjen på rullen. At det skulle være så akkurat var ikke beregnet.
Det ble jo greit nok. Passer ikke helt, men det var ikke meningen heller. I sånne tilfeller synes jeg det er lettere å lage noe og så måle hvor mye man må endre på det for å få det riktig, enn å måle riktig første gang. Ser ut til at hele saken må litt ned og litt frem for å gi klaring til gasswiren og chokewiren. Det viser seg at det største problemet er ledningsnettet. Heldigvis er det noe plass under tanken, slik at jeg kan få gjemt det der. Har endret så mye på sykkelen at den skulle vel egentlig hatt nytt ledningsnett, men det får jeg sette på listen over ting jeg skal fikse senere.
Flyttet braketten ca. 20 mm ned og tilsvarende lenger frem, da ser det ut til å gå greit. Skal også tilpasse den litt. Ser at jeg har klart å måle feil bredde på lyktene, trenger også litt mer plass i bakkant av dem. Og det skal på noen blinklys et sted.
Satte også på hekken, her mangler jeg alt av skruer. Er litt detektivarbeid å finne ut hvordan det skal være, men alt ser ut til å passe sammen som det skal. Må også finne ut hva jeg skal gjøre med hullene til passasjersetet og håndtaket.
Legger lysene på is til jeg har fått gjemt ledningsnettet, skal heller se litt på skiltoppheng, baklys og blinklys i dag.
Last edited by inunf on 29 Mar 2020 17:04, edited 2 times in total.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4601
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Åja, såpass størrelse
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
260g = litt over 1/4 rull. Bruker stort sett 1 kg ruller.Bikeridr wrote:Åja, såpass størrelse
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4601
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
inunf wrote:260g = litt over 1/4 rull. Bruker stort sett 1 kg ruller.Bikeridr wrote:Åja, såpass størrelse
Da skjønner jeg at det tar tid. Hvor mange ruller gikk med på den der?
Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt
Hullene til passasjerhåndtaket skal plugges med pos. nr. 6 og 7. De koster over 300 kr/stk, og det er ikke aktuelt. Enten så printer jeg noe eller så tetter jeg hullene med glassfiber og sparkel.