tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Ambro »

jhn wrote:Hvorfor får Ride lov? .... og hvorfor ikke Mc-avisa?
Ligger det ikke åpent ute for alle å se?
Om en ikke forstår hvorfor noe er greit, og ikke andre ting på nettet, anbefaler jeg å se denne [youtube][/youtube]

Det er en lengre film, som tar for seg flere ting enn hva som er problemet her, men en person som har laget noe, og har gitt tillatelse til 1 part (Ride Bergen) om å få lov til å bruke filmen (antar at dette var del av motytelse for å få filme butikken rundt), så gir ikke det automatisk MC-Avisa rettigheter til å kopiere hele filmen, og legge den på sin egen kanal. Å vise til en annen part sin kanal og la de nyte godt av antall views, og reklameinntekter som følger er greit.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

@Ambro, har ikke sett den enda (abbo på Tom Scott her), men grei link :thumleft

@jhn; MC-Avisa har en slett policy mhp kreditering. De vil bare tjene reklamekroner på andres arbeid. Når de i tillegg har skrudd av kommentarer på denne, så vi andre ikke får kommentere eller stille spørsmål til copyright, blir bare dette helt feil. Jfr han Tromsøværingen med Nordlys-filmen som Oslo-OL ville bruke rått, gratis og uhemmet etter at Oslo overkjørte og "stjal" OL fra Tromsø.

Glad jeg stoppet abbo på MC-Avisa for 15 år siden.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by biker7 »

Sikkert ikke helt rett av MC-Avisa dette. :-k
MEN når det nå i denne tråden snakkes om MC-Avisa/Ride/tshansen , så gjorde det nå at jeg fikk sett denne videoen,
så innimellom er all reklame bra reklame :roll: ;-)
Konklusjon : Mr. Hansen, Detta var proffe greier =D> Knallbra :thumleft :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

biker7 wrote:Sikkert ikke helt rett av MC-Avisa dette. :-k
MEN når det nå i denne tråden snakkes om MC-Avisa/Ride/tshansen , så gjorde det nå at jeg fikk sett denne videoen,
så innimellom er all reklame bra reklame :roll: ;-)
Konklusjon : Mr. Hansen, Detta var proffe greier =D> Knallbra :thumleft :D
Joda, men istedet for å gi reklamekronene til Thomas, ga du de heller til MC-Avisa. Det er der dette blir helt feil..
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

Ser NMCU vidreformidler "budskapet" til MC-Avisa. Her er screenshot og min kommentar (ja det er min "trist"-like).
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Det nevnes proffe greier og reklamekroner ... jeg vil minnes at snikkeren fikk en del kritikk for å stadig linke til egen hjemmeside elns. Og at innlegg som reklamerer for bedrifter og produkter blir slettet .... er reglene endret?
Er det fritt fram nå for å reklamere for egne sponsorer?
Det er jo ting som kan være greit å vite for flere
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

jhn wrote:Det nevnes proffe greier og reklamekroner ... jeg vil minnes at snikkeren fikk en del kritikk for å stadig linke til egen hjemmeside elns. Og at innlegg som reklamerer for bedrifter og produkter blir slettet .... er reglene endret?
Er det fritt fram nå for å reklamere for egne sponsorer?
Det er jo ting som kan være greit å vite for flere
Her, jhn, er du litt på kanten i tolkningen din. Hvis *jeg* reklamerer for egen side, er det *jeg* som står for opphavsretten og eventuelt reklamekroner. Hvis MC-Avisa "reklamerer" med andres åndsverk og tjener reklamekroner urettmessig på andres arbeid, blir det bare ganske enkelt helt feil. Deri ligger forskjellen. Dessuten har bedriftene en egen seksjon i forumet her hvor de kan drive egenreklame.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

Men NMCU fortsetter de, uten å se på kommentarene de får inn..
Image
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by knutk »

jhn wrote:Hvorfor får Ride lov? .... og hvorfor ikke Mc-avisa?
Ligger det ikke åpent ute for alle å se?
La oss si at du låner bort plenklipperen din til naboen. Han slår plenen og er såre fornøyd siden klipperen din var helt ny og hadde full bensintank.

Men ville det være greit at naboen lånte bort klipperen til sønnen sin, som igjen lot den gå på rundgang i nabolaget?

Om man ser på videoen fra MC-avisa blir den presentert på en måte som gir inntrykk av at de selv har laget den. Eneste antydning til opphavet er noen sekunder etter snutten hvor tshansen er nevnt. Men de antyder på ingen måte hva tshansen er eller hvilken relevans det har til filmsnutten.

Jeg finner dette høyst ufint og anser det som grov overtramp og fullstendig forakt for andres kildemateriale. Ikke greit i det hele tatt.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:Det nevnes proffe greier og reklamekroner ... jeg vil minnes at snikkeren fikk en del kritikk for å stadig linke til egen hjemmeside elns. Og at innlegg som reklamerer for bedrifter og produkter blir slettet .... er reglene endret?
Er det fritt fram nå for å reklamere for egne sponsorer?
Det er jo ting som kan være greit å vite for flere
Her, jhn, er du litt på kanten i tolkningen din. Hvis *jeg* reklamerer for egen side, er det *jeg* som står for opphavsretten og eventuelt reklamekroner. Hvis MC-Avisa "reklamerer" med andres åndsverk og tjener reklamekroner urettmessig på andres arbeid, blir det bare ganske enkelt helt feil. Deri ligger forskjellen. Dessuten har bedriftene en egen seksjon i forumet her hvor de kan drive egenreklame.
Jeg var muligens litt utydelig, jeg ser poenget med mc-avisa, åndsverk og den slags .. det jeg mente å spørre om; er det nå blitt greit at medlemmene her inne reklamerer for bedrifter og produkter? Det var ikke det når thomas var adm ... om jeg forstod det rett.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
jhn wrote:Det nevnes proffe greier og reklamekroner ... jeg vil minnes at snikkeren fikk en del kritikk for å stadig linke til egen hjemmeside elns. Og at innlegg som reklamerer for bedrifter og produkter blir slettet .... er reglene endret?
Er det fritt fram nå for å reklamere for egne sponsorer?
Det er jo ting som kan være greit å vite for flere
Her, jhn, er du litt på kanten i tolkningen din. Hvis *jeg* reklamerer for egen side, er det *jeg* som står for opphavsretten og eventuelt reklamekroner. Hvis MC-Avisa "reklamerer" med andres åndsverk og tjener reklamekroner urettmessig på andres arbeid, blir det bare ganske enkelt helt feil. Deri ligger forskjellen. Dessuten har bedriftene en egen seksjon i forumet her hvor de kan drive egenreklame.
Jeg var muligens litt utydelig, jeg ser poenget med mc-avisa, åndsverk og den slags .. det jeg mente å spørre om; er det nå blitt greit at medlemmene her inne reklamerer for bedrifter og produkter? Det var ikke det når thomas var adm ... om jeg forstod det rett.
Hmm, vi har jo denne tråden da, selv om den er ganske brakk for tiden.. :-k
Last edited by Bikeridr on 24 Mar 2020 21:01, edited 1 time in total.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ojda »

På meg virker det mer som det er Ride som har sendt videoen ut på tur :-k
Det kommer vel en oppklaring efterhvert :roll:




Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

ojda wrote:På meg virker det mer som det er Ride som har sendt videoen ut på tur :-k
Det kommer vel en oppklaring efterhvert :roll:

bilde8b2I.png[/img
Ja, er nok garantert Ride som har sendt inn. Det fritar likefullt ikke MC-Avisa til å gjøre copyright/krediteringssjekk. Dessuten har MC-Avisa/Ride redigert filem uten Thomas sitt samtykke.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

filmen forsvant visst, den, gitt..
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:
Bikeridr wrote: Her, jhn, er du litt på kanten i tolkningen din. Hvis *jeg* reklamerer for egen side, er det *jeg* som står for opphavsretten og eventuelt reklamekroner. Hvis MC-Avisa "reklamerer" med andres åndsverk og tjener reklamekroner urettmessig på andres arbeid, blir det bare ganske enkelt helt feil. Deri ligger forskjellen. Dessuten har bedriftene en egen seksjon i forumet her hvor de kan drive egenreklame.
Jeg var muligens litt utydelig, jeg ser poenget med mc-avisa, åndsverk og den slags .. det jeg mente å spørre om; er det nå blitt greit at medlemmene her inne reklamerer for bedrifter og produkter? Det var ikke det når thomas var adm ... om jeg forstod det rett.
Hmm, vi har jo denne tråden da, selv om den er ganske brakk for tiden.. :-k
Ja, ganske brakk. Den har vel aldri vært brukt så vidt jeg se.
Den svarer heller ikke på det jeg lurte på
Locked