Humor

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Humor

Post by Tommas »

DrGreve wrote:Beste rådet til nå angående coronaviruset...
Unngå store forsamlinger, meld deg inn i Venstre :)
:D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Humor

Post by intruder »

:-# Å melde seg inn i Venstre nå er vel som å stikke huggu inn i et vepsebol....
Ved kommunevalget her i fjor betrodde den lokale Venstretoppen tidlig i valgkampen at han håpet han ikke ble innvalgt i kommunestyret... :smt111 :smt116
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Humor

Post by RuneMC »

Image
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Humor

Post by kvase »

For de som kan men her er den nye betalings formen etter at dasspapiret økte i verdi til uante høyder spår at de danker ut bitcoiyn ? snart på børsen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Humor

Post by voodoodoo »

Dagsaktuell Fleksnes: :lol: :lol:
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Humor

Post by Bikeridr »

Jeg har et åpent sinn. For all del. Jeg liker å være negativ også, man er tross alt født i Marve Fleksnes´ hjemland. Men jeg vil gjerne være negativ på saklig grunnlag. Min inngrodde skepsis mot etnisk mat måtte derfor underkastes et lite eksperiment, og enten bli styrket eller gå under. Indisk virket som en spennende valg, og pågangsmotet var upåklagelig.

Vel på plass på den lokale indiske restauranten ble jeg møtt av en smørblid kelner som på alle måter ga ypperlig service. På spørsmål om jeg ønsket kjøttet mildt, medium eller sterkt krydret, svarte jeg selvsagt sterkt. Man er da av vikingslekt, og voksne menn ber ikke om noe som smaker av mildhet.

De første bitene gikk fint. Etter et halv minutt begynte det imidlertid å bli åpenbart at kokken hadde glemt å ta ut de minste glørne av kjøttet før han la det på tallerkenen. Svetteperlene piplet frem i panna mens jeg forsøkte å dempe den verste fresingen med en halv liter iskald cola. Kelneren kom bort og spurte om maten smakte, og jeg klarte å presse frem et smil uten å vite om noen av leppene mine fortsatt var der. Jeg er ganske sikker på at en fortann var borte også. Hva i Satans innerste helvete er meningen med å fylle restaurantkunders kjeft med glødende kull?? Og hvorfor bruker de mer tid enn et elefantsvangerskap på å komme med den neste colaen jeg bestilte?? Jeg skulle faen meg vise dem! Vi nordmenn kapitulerer aldri!! Da kelneren endelig kom hadde jeg spist opp resten av kjøttet, samt servietten, halve stearinlyset, litt av bordduken og to av lebestiftene fra veska til kjerringa ved nabobordet. Colaen var som en dråpe vann over en ulmende vulkan, og gjorde ikke nevneverdig nytte. Jeg betalte og smilte til kelneren før jeg med raske skritt gikk derfra. Eller… smilte og smilte…. sånn som jeg så ut, heter det vel å flekke blemmer.

Bilen startet heldigvis med en gang, og hjemturen til kjøleskapet og de fem literne med melk jeg hadde der skulle heldigvis ikke ta mer enn 10 minutter. Under normale omstendigheter. Men etter bare 40 sekunders kjøretur fant fordøyelsessystemet mitt plutselig ut hva jeg hadde servert det, og bestemte seg for å gå til umiddelbar utkastelse. Magen rumlet som en islandsk vulkan, og et eller annet faenskap med kraft av et par Hiroshimabomber var tydeligvis under oppseiling. Mind over body, tenkte jeg. Mind over body!! Men de satans tarmtottene hadde åpenbart innkalt til dugnad, og hver eneste tottejævel hadde møtt opp, sykt innstilt på å få jobben unnagjort straks og med en gang, fullstendig uten hensyn til hvor sinnsykt dårlig det passet med fire kilo skit i buksa akkurat da. I taktfaste dunk mot innsiden av lukkemuskelen forsøkte middagen med god hjelp fra tottene å bryte gjennom porten, som en invasjonshær fra lille helvete.

Det var bare å parkere bilen og komme seg til nærmeste dass. Jeg visste at det var muligheter på den lokale Menybutikken, og parkerte rett utenfor døra. Jeg gikk gjennom folkemengden med en sammenlåst knipemusklatur og en svai på hoftene som glatt hadde gitt meg 4. plass under VM i kappgang, og et blikk som normalt bare brukes av folk som har mottatt uanmeldt prostataundersøkelse med et stakittgjerde. Syv bokstaver meislet ut av Djevelen selv lyste mot meg fra 10 meters avstand: «I ustand». Faenfaenfaenfaen. Med en ubeskrivelig ugrasiøs piruett begynte jeg turen tilbake til bilen, med stadig bedre kvalitet på kappgangen. Pallplassen var absolutt innen rekkevidde! Eneste mulighet til overhodet å komme ut av dette med en promille verdighet, var å la kampen foregå i bilen! Jeg skjøv det fremste passasjersetet så langt bakover jeg kunne, og satte meg på huk under dashbordet med buksa rundt anklene. En plastpose fra Meny var eneste tilgjengelige redning, så den fikk jaggu gjøre nytta som bøtte.

Herre Jesus! Da demningen brast, kjentes det ut som fire rasende villkatter sloss om en kjøttbit mellom skinkene. Vulkanen Anus hadde fullt utbrudd og kom garantert til å ødelegge for all flytrafikk de neste 15 årene. Da utbruddet var i ferd med å brenne ut sine siste krefter, hørte jeg den umiskjennelige og faen så uvelkomne pipelyden av en ryggende bil, godt på vei til å parkere rett ved siden av meg. Ikke en hvilken som helst bil heller, en jævla bobil, med fire unger sittende i panoramavinduet som vendte ned mot bilen min. Flott! Supert! For en time siden var jeg på vei til en godt måltid og livet var fantastisk. Nå satt jeg tvikroket under dashbordet i min egen bil med ræva i en plastpose og var første rads kinoforestilling for fire unger fra Glanebygda, mens jeg verpet glødende kull fra jordas indre. Helvetes krydder! Jeg visste ikke engang at unger kunne glo så lenge uten å blunke. De stirret på meg med kulerunde øyne og bakoversveis som om jeg var en jævla gorilla i en dyrehage som satt og trøkka ut glaserte epler med kakestrø.

Da familien Glan hadde dratt med seg sneipene sine inn på kjøpesenteret, fikk jeg krøket meg opp i nogenlunde menneskelig stilling, kun for å konstantere at buksa hadde dødd under angrepet. Tallrike direkte treff vitnet om fullstendig mangel på håp om gjenoppliving av plagget, så det forsvant ned i posen med lava, før alt ble knytt sammen og kastet ut av vinduet og rett oppi en søppelcontainer. Det var heldigvis blitt mørkt ute, og ingen nysgjerrig faen var i sikte. Jeg svingte ut fra parkeringsplassen mens jeg ba en stille bønn om at ingen stakkars flaskesamler kom til å stikke hue oppi den containeren med det første.

Glørne i leirbålet der bak brant fortsatt, og det var åpenbart at jeg ved hjemkomst ikke kunne nærme meg ildstedet med annet enn en halvsmeltet jordbæris. Takk og farvel til mitt nære forhold til jordbæris. Det var 46 gode år!

Jeg svingte ut på veien. Mitt trygge hjem var bare få minutter unna….. Kø! Selvsagt var det kø! Det absolutt eneste som manglet der jeg satt i bare underbuksa og et vulkankrater i toern var en lang kø på veien hjem! Det kunne rett og slett ikke bli verre! Men det kunne det. Selvsagt kunne det bli verre. Køen skyldtes en politikontroll. Jeg rullet ned bilvinduet da jeg nærmet meg kontrollstedet og hørte politimannen si til sjåføren i bilen foran meg: «Vi skal ikke forstyrre lenge, vi sjekker bare alle bilene som passerer her. Det er observert en blotter i området.»
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Humor

Post by intruder »

har ikke lest alt ((enda )) :smt116 ..
.......minnes han som ropte til kelneren : Serverer dere krabber her ?
-------Ja da..vi serverer alle her !! :redface
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Humor

Post by hakhap »

Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Humor

Post by Bikeridr »

Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Humor

Post by intruder »

Ryktes at en kar her søkte på jobb hos begravelsesbyrået i fjor høst
Han fikk beskjed om å vente ei stund da markedet var relativt dødt....De skulle ringe så snart det ble mer å gjøre...

Nå har han visst kjøpt telefonsvarer... :smt021
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Humor

Post by Bikeridr »

"Once you see it!" - Som de sier på nynorsk ;-)
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Humor

Post by mekkern »

mye artig i butikken ja-Europris dette eller?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Humor

Post by Bikeridr »

Jepp
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Humor

Post by intruder »

RuneMC wrote:Image

Etter nøyere overveielse vurderer jeg dette som humor / ironi / galgenhumor.... :thumleft

I disse tider kan det vel hende at en og annen her kunne bidra med noe lignende...selvsagt innen rimelighetens grenser...
Vi hadde nok ""stått `an av ""... \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Humor

Post by hakhap »

Image


Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply