Har ikke selv kjørt 2012 modellen, men har kjørt 2014, eid 1200S DVT 2015, og kjører nå en 1260S -18 modell. Kan ikke si at jeg husker at sittestillingen endret seg så kraftig mellom disse.Trondgv wrote:Akkurat nå lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med 2012ish multistrada 1200S? Ryktes at jeg skal tilbake til nordsjøen på fast basis og da må jeg på sikt ha meg nytt leketøy i friperioden [emoji848]
Som Hansen sier, du sitter litt mer inne i sykkelen, og for noen, litt langt forover. Jeg synes dette er helt nydelig selv. Har også såpass lange ben, at jeg ikke kolliderer med midtstøtta (lengere bed, mindre vinkel på knea), som jeg ser og hører at de med kortere ben irriterer seg over, finnes flere løsninger på dette.
Hovedforskjellen på årsmodellene, er motor, og litt elektronikk. Se gjerne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Multistrada_1200
Min oppfatning er at 2010-2012 er ansett som de mest lekne versjonene av Multistrada, med en motor som virkelig liker turtall. Fra og med 2013 og oppover har en tunet motor for mer og mer bånn drag, som har ført til at min nåværende har 80% tilgjengelig dreiemoment fra ca 3000-3500.
Om den sykkelen du har har Öhlins, kan denne så vidt jeg huske oppgraderes med Öhlins SKU (?) som gjør det om til semi aktiv demping som flere mener er bedre enn det vi får på dagens sykler.
Er bare å prøvekjøre og se om det passer for deg eller ikke. Jeg har enda til gode å finne en sykkel jeg liker bedre.