Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Ambro
Posts: 457
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Ambro »

Trondgv wrote:Akkurat nå lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med 2012ish multistrada 1200S? Ryktes at jeg skal tilbake til nordsjøen på fast basis og da må jeg på sikt ha meg nytt leketøy i friperioden [emoji848]
Har ikke selv kjørt 2012 modellen, men har kjørt 2014, eid 1200S DVT 2015, og kjører nå en 1260S -18 modell. Kan ikke si at jeg husker at sittestillingen endret seg så kraftig mellom disse.

Som Hansen sier, du sitter litt mer inne i sykkelen, og for noen, litt langt forover. Jeg synes dette er helt nydelig selv. Har også såpass lange ben, at jeg ikke kolliderer med midtstøtta (lengere bed, mindre vinkel på knea), som jeg ser og hører at de med kortere ben irriterer seg over, finnes flere løsninger på dette.

Hovedforskjellen på årsmodellene, er motor, og litt elektronikk. Se gjerne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Multistrada_1200
Min oppfatning er at 2010-2012 er ansett som de mest lekne versjonene av Multistrada, med en motor som virkelig liker turtall. Fra og med 2013 og oppover har en tunet motor for mer og mer bånn drag, som har ført til at min nåværende har 80% tilgjengelig dreiemoment fra ca 3000-3500.

Om den sykkelen du har har Öhlins, kan denne så vidt jeg huske oppgraderes med Öhlins SKU (?) som gjør det om til semi aktiv demping som flere mener er bedre enn det vi får på dagens sykler.

Er bare å prøvekjøre og se om det passer for deg eller ikke. Jeg har enda til gode å finne en sykkel jeg liker bedre. :thumleft
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

tshansen wrote:Også var det den lyden da.... den gidder jeg ikke snakke om :roll: :plystre
Sitat fra 'AntiHero' på Adventure Rider.

Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Selvfølgelig har man prøvet 2012en liten reis, men det var endatil i, nettop 2012 så veldig detaljer skal jeg ikke prøve meg på :roll:
Jeg er 185 lang, med brorparten plassert i beina. Men jeg hadde ingen problemer med å plassere beina [-(
Det med at sykkelen føltes "trang" med tanke på at styre, instrumener var veldig tett innpå husker jeg derimot at jeg følte på :-#
Jeg kjørte på den tiden en 650 (føre det hadde jeg større sykler), men uansett den var mektig sprek og kvikk
Konklusjonen den gang var at dette var ingen sykkel for meg om jeg ville beholde lappen :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

knutk wrote:
tshansen wrote:Også var det den lyden da.... den gidder jeg ikke snakke om :roll: :plystre
Sitat fra 'AntiHero' på Adventure Rider.

Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.
=D> =D> :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Fantastisk sitat :lol: =D>
Håper meldingen om rekordvarm vår stemmer, så min også får ut å brøle fritt igjen :twisted:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Ambro wrote:
Trondgv wrote:Akkurat nå lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med 2012ish multistrada 1200S? Ryktes at jeg skal tilbake til nordsjøen på fast basis og da må jeg på sikt ha meg nytt leketøy i friperioden [emoji848]
Har ikke selv kjørt 2012 modellen, men har kjørt 2014, eid 1200S DVT 2015, og kjører nå en 1260S -18 modell. Kan ikke si at jeg husker at sittestillingen endret seg så kraftig mellom disse.

Som Hansen sier, du sitter litt mer inne i sykkelen, og for noen, litt langt forover. Jeg synes dette er helt nydelig selv. Har også såpass lange ben, at jeg ikke kolliderer med midtstøtta (lengere bed, mindre vinkel på knea), som jeg ser og hører at de med kortere ben irriterer seg over, finnes flere løsninger på dette.

Hovedforskjellen på årsmodellene, er motor, og litt elektronikk. Se gjerne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Multistrada_1200
Min oppfatning er at 2010-2012 er ansett som de mest lekne versjonene av Multistrada, med en motor som virkelig liker turtall. Fra og med 2013 og oppover har en tunet motor for mer og mer bånn drag, som har ført til at min nåværende har 80% tilgjengelig dreiemoment fra ca 3000-3500.

Om den sykkelen du har har Öhlins, kan denne så vidt jeg huske oppgraderes med Öhlins SKU (?) som gjør det om til semi aktiv demping som flere mener er bedre enn det vi får på dagens sykler.

Er bare å prøvekjøre og se om det passer for deg eller ikke. Jeg har enda til gode å finne en sykkel jeg liker bedre. :thumleft
Takk for utfyllende unfi :thumleft Jeg må nok få lånt meg en multistrada i løpet av sesongen for å sjekke. :thumleft
ojda wrote:Selvfølgelig har man prøvet 2012en liten reis, men det var endatil i, nettop 2012 så veldig detaljer skal jeg ikke prøve meg på :roll:
Jeg er 185 lang, med brorparten plassert i beina. Men jeg hadde ingen problemer med å plassere beina [-(
Det med at sykkelen føltes "trang" med tanke på at styre, instrumener var veldig tett innpå husker jeg derimot at jeg følte på :-#
Jeg kjørte på den tiden en 650 (føre det hadde jeg større sykler), men uansett den var mektig sprek og kvikk
Konklusjonen den gang var at dette var ingen sykkel for meg om jeg ville beholde lappen :lol:
Høres bra ut, jeg er 187 selv. Beste er vel bare å prøve en :D
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Akkurat nå frykter jeg at Whiskyfestivalen i Trondheim til helga blir avlyst, som så mye annet nå om dagen :?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Siden det er karantene og reiseforbud snart overalt så sitter jeg nå bare og leiter opp obskure steder jeg planlegger å besøke.
De stedene kommer selvsagt opp på POI-siden min, som jo er verdt et besøk i ny og ne..

Nuvel, hvem av dere har lyst å besøke Russland uten hverken visa eller grensekontroll og dette helt lovlig?
I Estland finnes det en liten "flik" av Russland som skiller to estiske tettsteder. Istedet for å kjøre 25km rundt, har russerne en avtale med esterne om å tillate kjøring på denne 950 meter lange veistubben gjennom Russland uten noen som helst byråkratisk smørje. Eneste "catch" er at det ikke er tillatt å stoppe eller gå på denne strekningen. Man *MÅ* kjøre eller sykle. Det er visstnok heller ikke restriksjoner på å filme seansen. Det har iallefall google streetview gjort :)

Jeg spikret hastig sammen en liten rute gjennom det aktuelle området med start/slutt på nærmeste E-vei, så hele "runden" blir litt over 100km.
https://www.myrouteapp.com/en/social/ro ... mode=share

Spor og rute kan lastes ned i GPX og KMZ på POI-siden min :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Tenker på alternative muligheter fremover
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

kvase wrote:Tenker på alternative muligheter fremover
Image

En god ide det der :smt116
For noen år siden hadde jeg Toyota Corona...gikk gjennom EU-kontrollen uten annet enn å bruke bank-id...
:pisk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Mesteparten av denne turen har jeg gjort fint lite... nå gjør jeg ingenting, og venter på videre info om hva som skjer.

777 mann her ute. Blir litt av et isolat-asyl.

Tipper det pågår noen møter rundt om akkurat nå



Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Image
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Disse møtene burde vært holdt for mange uker siden.... Så når dagen endelig kom er det smokk smokk også har man en plan på hvordan og hvor fort man skal håndtere dette. Men neida, typisk norsk å være god! Så dette winger vi på direkten

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Gulars »

Trondgv wrote:Akkurat nå lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med 2012ish multistrada 1200S? Ryktes at jeg skal tilbake til nordsjøen på fast basis og da må jeg på sikt ha meg nytt leketøy i friperioden [emoji848]
Det er bare en 1200, eventuelt 1250 som gjelder. :D
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Normen er også verdensmestere i etterklokskap å fortelle i ettertid ja det skulle blitt gjort tidligere etc etc
-
Jeg husker da jeg var med på krakk i begynnelsen av 90 åra det ble sagt den gang
:-s
Ta det som en mann
- :-k
Ja men det så du komme så ta det på din egen kappe
- :shock:
slike forbanna dårlige fraser dukka jo opp over alt :-#
-
Hei jorden blir råka av en gigantisk komet :-s ja ja jeg skal bare Borre dette hullet i veggen først så kommer jeg
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Sitter i corona-kø på sas-chatten. De har kødda med billetten min.. :-s
Post Reply