tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by Busa Trond »

Nå har jeg sett igjennom flere videoer av amok. Så her om dagen kom det ei pakke fra Amok til meg :lol:
Vi får prøve den en dag, egentlige en fjong størrelsen og ha med seg på exc'en ser jeg :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by tshansen »

Busa Trond wrote:Nå har jeg sett igjennom flere videoer av amok. Så her om dagen kom det ei pakke fra Amok til meg :lol:
Vi får prøve den en dag, egentlige en fjong størrelsen og ha med seg på exc'en ser jeg :thumleft
Hør hør... fått deg køye du også ja :-D Gratulere! Jeg får trille meg en tur opp på dine kanter å finne noe skog vi kan leke oss i :thumleft Ja størrelsen er veldig bra. Pakker veldig smått
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by Busa Trond »

Det er nok av bra fjell og skoger rundt her. Velkommen.
Nå er det mc trafikk i Hallingdal, sikkert det Krystall treffet som pågår.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by tshansen »

Busa Trond wrote:Det er nok av bra fjell og skoger rundt her. Velkommen.
Nå er det mc trafikk i Hallingdal, sikkert det Krystall treffet som pågår.
Når kan man trygt si at sesongen er igang der oppe? Jeg har fri store deler av mai. Hadde vært ålreit å fått seg noen fine dager der oppe i den tida \:D/ Eller er det litt tidlig kanskje?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by Busa Trond »

Kjæringa og jeg tar over ei ny hytte nå etter påske. Tror ikke det kan bli noe tung sykkel tur før etter HPR. Men litt lett vekter tur kan vi få til :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by intruder »

Barnebarn Henrik på fire var overlykkelig i går da gamlingene kom hjem med fullt brannmannsutstyr til ham :thumleft fra lekebutikk i Tigerstaden... =D>
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by intruder »

I dag har jeg en god dag...er nedpå normaltilstand i `ummret... :redface
Egentlig er jeg litt imponert over folk som har tiltak og tar seg ut i skauen med hengekøye og sånt.
((og veldig sjalu))
Til sammaren blir det nok et par turer med overnatting ute...med fiskestang og kæill hermetikk...
Relativt nær en vei...og et busskur det kan tys til om Tor med Hammeren finner på noe..
Dyr er jeg ikke redd...bjønn gå nok itte på oss tobeinte i utengsmål..

...og dø tshansen....du har jo god erfaring med turer med en viril BAMSEFAR fra byen.....og vi er vel enige om at de som oftest er snille og rare....oftest det siste...

men... :smt031 .... :smt032
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Blitt ambassadør for AMOK*

Post by tshansen »

Var innom Ride å sparket litt dekk i går og i den forbindelse så jeg at de hadde fått inn nye hansker fra BMW \:D/

GS pro hanskene deres har vært en soleklar favoritt siste årene, men når man gikk over til KTM og hadde noen små hull i hanskene var det enkelt å prøve Klim sine sommerhansker.
Det var et bomkjøp. Å ikke kunne betjene mobilen sin med hansker på, skulle vise seg å være langt mer kødd en jeg hadde forestilt meg.

Disse hanskene passer hånden min som dritt i kram snø. Å slikt blir det film av vettu :lol:

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ny langtur Mai 2020*

Post by tshansen »

Jeg sitter så smått å planlegger neste langtur på 2 hjul. Det er noe magisk (for min del) å planlegge diverse ruter, lete opp ting å se i gitte områder osv. Halve gøyen med å dra på tur spør du meg ;-)

Siden høsten min blir noe kødden, får vi bruke Mai og Juni etter beste evne. Jeg hadde rekordtidlig sesong i fjor, å vi så alle hva som skjedde i slutten av april. Så jeg frykter at vinteren kan komme noe forsinket i år og lage en treg vår. Da må jeg nok planlegge tur nedover (sørover) Der er jeg veldig usikker på om jeg skal kjøre øst eller vest når jeg har kommet sør for Danmark. :-k Målet er å jakte litt grus.

Skulle vi mot formodning få en fin og tidlig vår, går nok turen oppover langs kysten til vår alles kjære KTM'er nord for Trondheim før jeg fortsetter inn på svenske TET å gjør meg unna med den. Lar det seg gjøre å fortsette Nordover er det ikke umulig at jeg sniker meg opp til Doktoren sine breddegrader.
Greit å planlegge litt for alle eventualiteter. Dæven det er helt sykt så kjørekåt jeg er om dagen. Det holder faen meg på å rable for meg. La det bli sesong igjen \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Ny langtur Mai 2020*

Post by kvase »

+ grader å oppholds vær så rekker du noen mil veit du tshansen så sant du ikke skal vente til de salta veiene er borte.
Min siste tur
https://www.myrouteapp.com/en/social/tr ... mode=share
Nå kommer vinterferie så da er det barne barn som tar resten av helga å neste uke for min del - Litt lengre tur til MC messa i Åsane i slutten av Mars for min del.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Ny langtur Mai 2020*

Post by ojda »

Jeg bladde litt i gammel kalender i dag, og konstanterte at det faktisk ikke er mer enn 5 uker til datoen da jeg satte tenningsnøkkelen :roll: i Helene GS i 2019 :thumleft
5 uker går jævelig fort =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ny langtur Mai 2020*

Post by tshansen »

ojda wrote:Jeg bladde litt i gammel kalender i dag, og konstanterte at det faktisk ikke er mer enn 5 uker til datoen da jeg satte tenningsnøkkelen :roll: i Helene GS i 2019 :thumleft
5 uker går jævelig fort =D>
26 februar var vi igang 2019 :-) Det er faen ikke mer enn 12 dager til :-D Tviler på vi ser så tidlig sesong i år, men det gjør egentlig ingen ting. De turene jeg vil på strekker seg ofte over områder hvor man har litt mindre temperatur enn helt ute med kysten :plystre

Men plutselig så er det Påske også er vi igang for fullt. Å hjelpe meg så godt det skal bli =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ny langtur Mai 2020*

Post by tshansen »

Høst Turen 2019 - del 5

Det er tidlig morgen, fuglene kvitrer og solen kiler meg så vidt i ansiktet gjennom teltduken. Det er en anelse kaldt denne morgen, gradestokken viser ikke mer enn 3 grader, noe jeg finner ut av når jeg omsider kommer bort til toalett bygget. Jeg må pisse noe så inn i H..... Også er det 100 meter å gå til toalettbygget.....faen! Jaja, Unge lovende med en lett gjenkjennelig sleng i stilongsen små tripper over tunet.

Å hjelpe meg for en lettelse.... tar oss 2 min stillhet for den :plystre

Jeg bestemmer meg for å bli noen dager i Grimsbu. Det er for mange ruter, for fine værmeldinger til å stresse videre herfra. Jeg har det meste av rutene som ble utforsket under Bukkerittet 2019 (takk til dere som delte ruter) og noe annet knask som jeg ønsker å se nærmere på når jeg er på disse kanter :-)

Image

Det hører med til historien at det Nederlanske "gutte" paret som bodde ved siden av meg på campingen var litt over gjennomsnittet "nyforelska" å jeg er ikke vant til å se slik alt for ofte. Så jeg ble noe satt ut et par ganger av to litt hysteriske eldre menn som kranglet om akkurat samme filletingene som jeg å fruen :lol:

Image

Vel, turen begynner så smått på TET ruta som går fra Campingen. Her er det blitt lagt inn et par små omveier som ikke var her året før. En litt snillere variant med litt mindre utfordringer, men fortsatt fin og gøyal grusvei.

Jeg tar en liten avstikker på et rødt spor på GPS'en... jeg har merket alle sporene som er fra bukkerittet med rødt på gps'en. Dette tar meg inn til et vann med en helt fantastisk natur. Himmel og hav så flott det er her oppe.

Image

Å navigere på spor jeg ikke har vært før, som ligger tett i tett med spor jeg allerede har utforsket byr på små utfordringer og stopp i flyten. Tar ikke sjansen på å kjøre feil, så GPS må sjekkes hyppig.

Image

Image

Ser ikke ut som jeg blir å knytte noen nære bånd her heller :lol:

Image

Etter å ha knotet noen timer på små stikkveier og et par elvekryssinger, tar jeg turen opp i Einunndalen. For de av dere som har vært her, den snakker for seg selv. For de som ikke har vært her. Noter, sett den på lista å reis hit ved første mulighet.

Image

Image

Jeg ser mørke skyer nærme seg faretruende fort. Her er det bare å skalke alle luker. Jeg kjører jo helt ny KLIM så dette blir bare kos. Litt regn på støvete grus er nesten bedre enn når det er helt tørt (syntes jeg) Også gir det jo en helt annen dramatikk i bildene =D>

Image

Vel, jeg er vant med regn.... Jeg bor jo i Bergen, men den regnskyllen som kom her i periodevise byger satt en demper på stemninga alikevell. Det var vått og trasig, så jeg bestemte meg for å kutte litt ned på ruta å kjøre asfalt siste stykket tilbake på campingen.

I mangel på bedre fantasi når det kommer til middag i forteltet, ble det Pølser, med diverse. Er ikke kresen denne kroppen :lol:

Image

Jeg vurderte å bruke camping kjøkkenet, men noe luktet helt jævlig i sluken... så fristet ikke veldig selv om det minnet veldig om hjemme :lol:

Image

Kveld blir til natt, natt blir til morgen å jeg bestemmer meg for å flytte meg videre nedover mot Svenskegrensen å fullføre siste rest av Norske TET som jeg ikke fikk kjørt året før.
Litt kjapp telefonkontakt med Pål i forhold til Grustur i Øst og jeg legger i vei.

Generelt har jeg ikke noe imot å betale bompenger på grusveier rundt om. Men prisen opp til Tronfjell er helt latterlig. Spesielt at de ikke differensierer mellom sykkel og bil. 150,- riksdaler takk! Fy faen :shock:

Image

Vel, man skal ikke forferdelig mange høydemeterne opp før pengene er glemt. Det er jaggu meg flott her oppe også. Et par nesten ulykker med sau som står i veibanen i alle svinger senere å jeg er på toppen. Magisk

Image

Image

Jeg er vel mer kjent som Thomas Tvileren når det kommer til overtro og religion. Men her oppe, er det lett å bli spirituell. Fy faen for et landskap og for en utsikt =D> Å med slikt vær, man kan vel ikke gjøre annet enn å glise fra øre til øre.

Image

Image

På vei ned igjen, snur jeg meg å kikker opp... Når man ser hvordan de har lagt veien i landskapet og forestiller seg arbeidet som er lagt ned forstår man litt bedre summen i trebua lengre nede. Joda jeg ser den :redface :roll:

Image

Kvelden før tikket det faktisk inn melding på telefonen min at vår nye Linesman hadde oppdatert den Norske TET ruta med et helt nytt parti. Dette måtte jeg naturligvis få med meg. Å lykken er at jeg står midt i området dette gjelder. Jeg tror jeg er den første som kjører i området på ruten etter at det var offisielt :thumleft

Image

Image

Image

Har dere noen gang vært på et sted der man helt mister grepet om tid og sted? Akkurat som alt bare står stille og man er helt i ett med omgivelsene? Jeg har litt vanskelig for å forklare det bedre, jeg får faen meg gåsehud når jeg skriver om det. Dette er et helt sinnsykt område dere bare må få med dere =D> =D> Tusen takk til den som har kommet med dette forslaget. Fy flate.

Image

Image

Image

Etter å ha lekt meg videre sørover på noe helt magisk grus langs en elv blir jeg nesten litt deppa. Jeg går rett og slett lei. Om jeg er sliten, har fått i meg for lite mat eller bare mister motet, jeg vet ikke. Ting bare faller litt fra hverandre.

Jeg ligger å cruiser langs Trysil elva å jeg mygler helt. Nei fuck dette. Jeg har hatt tidenes dag på 2 hjul. Jeg skal ikke sitte her å lide meg gjennom km som jeg ikke nyter. Her er det bare å slå camp, få i seg noe godt å drikke, et varmt måltid og gjerne en dusj. Vi satser på at morgendagen blir bedre, ja mye bedre :-)

Image

Jeg anbefaler dere å kikke på filmen fra denne dagen :-) (for de som ikke har sett før) :thumleft

Video:
[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Høst Turen del. 5 side 573*

Post by Palma »

Ja nordre østland har mye fint å by på. Det blir godt med skikkelig sesongstart snart og ikke bare små 2-3 milsturer mellom isklumpene :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst Turen del. 5 side 573*

Post by ojda »

I dag var detjaggu litt extra glød i bildene dine Thomas =D>
Faader så flått =D>
Spørs om jeg ikke må ‘lurke’ noen småruter av deg mot sommeren,
det har åpnet seg ett helt nytt ‘liv med langhelger’ frammover \:D/ \:D/ \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked