Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert...mest spøk herfra iafall

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert...mest spøk herfra iafall

Post by intruder »

Dette skjedde :
22 november 1973 vedtok Regjeringen kjøreforbud på søndager grunnet oljekrisen... [-X
Hvorfor jeg husker det:
Jeg skulle på Ilseng Fengsel og sone promilledom i tre uker så jeg ble ikke særlig berørt av det... :redface :redface
Last edited by intruder on 23 Nov 2019 20:20, edited 3 times in total.
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter

Post by ArcticTiger »

Ja det var stille i gatene på den tida. Om det var fordi du satt inne, eller om det var oljemangel ække godt å si.
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter

Post by intruder »

Dette skjedde:
Antikk Tiger svarte meg på mitt første innlegg her på en måte som nær gjorde meg målløs... :shock:
Hvorfor jeg husker det :
Hvis han ikke hadde vært så stor og fryktinngytende og etter egne insinuasjoner ha grei resskap ville jeg tenkt på et kvinnfolk med samme egenskap som ham --- å ikke la seg målbinde..


PS. :redface ..en insinuasjon kan også benevnes som " en liten STUBB "
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter

Post by knutk »

intruder wrote:Dette skjedde:
Antikk Tiger svarte meg på mitt første innlegg her på en måte som nær gjorde meg målløs... :shock:
Hvorfor jeg husker det :
Hvis han ikke hadde vært så stor og fryktinngytende og etter egne insinuasjoner ha grei resskap ville jeg tenkt på et kvinnfolk med samme egenskap som ham --- å ikke la seg målbinde..


PS. :redface ..en insinuasjon kan også benevnes som " en liten STUBB "
Hm....
Da jeg leste kommentaren tolket jeg det som en kommentar som kun var ment å være morsom, og sagt med et glimt i øyet...
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by intruder »

Dette skjedde:
Jenta si det, hu som kjører verden rundt på biken sin...
Hvorfor jeg husker det:
Hun var med og feiret Russlands heltemodige innsats som spilte en stor rolle i avgjørelse av annen verdenskrig , ikke minst her til lands.....noe de fleste selvsagt støtter henne i...
Hun var og besøkte en russisk BMW-klubb..( i en annen post på forumet henvises til kjøpefesten her
i landet og andre steder " som å handle som berusede nyrike russere " :redface
Hun kjørte Ural med sidevogn,like blid as always....
Hun var innom forbausende mange MC-verksteder.. :shock:
Hun drakk mye øl med de innfødte.....merkelig de fyllefantene der borte drikker vel mest heimelaga vodka..

Og jeg husker at det slo meg at jeg skulle ønske hu kjørte Intruder " in the next episode""...
sitat The Strawberris julekalender... \:D/
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter

Post by knutk »

knutk wrote:
intruder wrote:Dette skjedde:
Antikk Tiger svarte meg på mitt første innlegg her på en måte som nær gjorde meg målløs... :shock:
Hvorfor jeg husker det :
Hvis han ikke hadde vært så stor og fryktinngytende og etter egne insinuasjoner ha grei resskap ville jeg tenkt på et kvinnfolk med samme egenskap som ham --- å ikke la seg målbinde..


PS. :redface ..en insinuasjon kan også benevnes som " en liten STUBB "
Hm....
Da jeg leste kommentaren tolket jeg det som en kommentar som kun var ment å være morsom, og sagt med et glimt i øyet...
Når jeg nå leser innlegget på nytt, er det mulig jeg har misoppfattet: Jeg trodde det var en kommentar til ATs innlegg i innlegget over, mens det egentlig refereres til et innlegg skrive 22 Nov. et eller annet år?
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by intruder »

Som ellers blir jeg ofte litt misforstått...ikke uten grunn,det skal være sikkert,knutk :thumleft
Skriver litt så meningen liksom koker bort i kålen

22 november 1973 innførte Regjeringen sine tiltak iht oljekrisen.Derfor datoen........
Så det jeg henviste til var Arctic Tigers velformulerte svar på mitt innlegg over..... :thumleft
Jeg skriver mye rart...men det et alltid godt ment...

Og (om mulig ) oss imellom :
Jeg setter enormt pris på at du svarte her...har et klart inntrykk av at du er en veldig grei kar...tenker selvstendig ... vil gjerne ha dine velformulerte meninger på dette og andre temaer.... =D>

og tør påstå at DET er jeg ikke alene om... :smt006 :smt111
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by Bikeridr »

Ja, hvem husker vel ikke fredag den trettende?
Selv husker jeg godt fredag 13. (september) 1991.
Det var nemlig dagen jeg kunne smykke mitt Permis de Conduire med bokstaven "A". Dagen var velsignet med et aldeles hinsides "pessrægn", som det heter på klingende Nord-Norsk. Hvorfor jeg husker det? Jo for da kunne jeg endelig tøffe rundt aldeles alene på min '84 Yamaha XJ750 Seca.
Det skal og nevnes at rubrikken "bestått" ble krysset av på første forsøk og Sensor for begivenheten gikk under betegnelsen "Strykjernet".
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by intruder »

Kan i all fortrolighet kommentere at sensor kaltes " Strykjernet"..
Strykjernet etterlater jo stoffet glatt og smidig.....
og mange av dekk nordpå er jo relativt glatte og smidige sjøl å...både muntlig og sånn tell hårdags............. :---)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by Bikeridr »

intruder wrote: og mange av dekk nordpå er jo relativt glatte og smidige sjøl
I Nord-Norsk oversettelse er vel det "sleip".
Er det det du insinuerer? :-k
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert...mest spøk herfra iafall

Post by intruder »

mente nope sånt som tvetydige / sleipe svar osv.
Som søringen som spurte en reineier hvor mange rein han hadde..................

Vel...jeg spør ikke deg hvor mye du har på høyrentekontoen din..så [-(
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Ja, hvem husker vel ikke fredag den trettende?
Selv husker jeg godt fredag 13. (september) 1991.
Det var nemlig dagen jeg kunne smykke mitt Permis de Conduire med bokstaven "A". Dagen var velsignet med et aldeles hinsides "pessrægn", som det heter på klingende Nord-Norsk. Hvorfor jeg husker det? Jo for da kunne jeg endelig tøffe rundt aldeles alene på min '84 Yamaha XJ750 Seca.
Det skal og nevnes at rubrikken "bestått" ble krysset av på første forsøk og Sensor for begivenheten gikk under betegnelsen "Strykjernet".
Vi hadde også en kvinnelig sensor her på Mo som ble kalt strykjernet. Er enda usikker på hvorfor for i tillegg til å være streng var hun flatbrystet... :-k
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert

Post by ArcticTiger »

DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Ja, hvem husker vel ikke fredag den trettende?
Selv husker jeg godt fredag 13. (september) 1991.
Det var nemlig dagen jeg kunne smykke mitt Permis de Conduire med bokstaven "A". Dagen var velsignet med et aldeles hinsides "pessrægn", som det heter på klingende Nord-Norsk. Hvorfor jeg husker det? Jo for da kunne jeg endelig tøffe rundt aldeles alene på min '84 Yamaha XJ750 Seca.
Det skal og nevnes at rubrikken "bestått" ble krysset av på første forsøk og Sensor for begivenheten gikk under betegnelsen "Strykjernet".
Vi hadde også en kvinnelig sensor her på Mo som ble kalt strykjernet. Er enda usikker på hvorfor for i tillegg til å være streng var hun flatbrystet... :-k
Flatbrøsta er vel ikke det værste, bare det er erogene soner.
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert...mest spøk herfra iafall

Post by intruder »

Flatbrystet \:D/
Politimann og visesanger Ivar Simastuen sang ved en anledning: " Hu var lik både framma og bak "....

Ææææhh....flatbrysta karer med langt hår og pondus kan oppfattes som gravide...
ååå.kjeften min kan i et uoverveid tilfelle komme tilå kommentere dette..... :erte :smt075
da blir det blåbrunt...ikke i pupillområdet , men rundt... :-#
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spesielle hendelser vi forbinder med andre begivenheter...generelt og mc-relatert...mest spøk herfra iafall

Post by intruder »

En kar i Veldre var på 60-tallet på vei til Elverum i en gammal rustete Opel.Ved Husum ble han stoppet for kontroll,og politimannen fjernet en pappskive som lå i gulvet på passasjersiden.Under var det et stort hull i bilgulvet...
Hva er dette for noe da ? spurte lensmannen.
---Dætta,dæ æ nå fell Ælveromsvægen det,svarte han Svein---

På samme sted er det i dag ofte storbilkontroller...sikkert artige historier derifra å... :?:
Post Reply