tshansen wrote:mekkern wrote:
Ja hva leser duegentlig der da?
Hva gjør at du tolker at motoren ikke tar eventuell skade?
Edit: så forresten ikke noe stor grunn til å skifte ut eksosen heller på de grafene....
Duken bråker noe helt jævlig uten cat...guttungen tok ikke en testtur uten engang....selv med originalpotta...mulig det funker sånn passe med ei lang potte fra Arrow med db killer....
Jeg leser at sykkelen ikke tar noe skade av det! Å at temperaturen er betraktelig lavere! Den mister minimalt med trøkk helt på topp med full rulle, men det har jo ingen betydning for min kjøring og bruk av sykkelen! Ja for mye støy er ikke bra! Men håper å finne en mellomting. For originalt hører den ut som en jævla symaskin
Njaaaa... når jeg ser hvilke "run" de valgte og kommentarer som "er ikke så farlig for du passerer dette turtallet raskt"(på dyno ja)..
og hvis en ser så øker temp på eksos ganske mange grader 200+F på header(ikke inni motor) når det er mer enn 1 run, i forhold til "best run" for stock-hvilket er det som gav mest effekt/høyest headertemp men også er ukjent hvor mange foregående run som varmer header...(pleier å ta
minst 3 run før effekten topper på vannkjølte motorer.)
med EURO4-ecu vil nok motor etterjustere seg noe på basismap og closed loop etter en liten stund-dog tviler jeg på wot....
Min konklusjon er at dette er nok "uskadelig" for motor hvis du holder deg til under 60% langtidslast og du vil få et par/fem hester ekstra i midrange-og mindre på topp.
om dette "er verdt det" sånn isolert sett er jo et spørsmål... men lydmessig ville jeg nok beholdt cat og montert en slipon som du kan justere med/uten db-killer..spesielt hvis du skel utenfor "allfarvei"..
Men har du lyst så...