Ble ikke skilt i dag nei, hadde ikke tenkt å sette på de før utpå nyåret. MEN... det manglet et typegodkjenningsskilt på sykkern. hvor det har blitt av vet da fåglarna. Men har tatt kontakt med BMW nå for å få tak i et nytt et. Alt annet er ok med rammenummer osv osv.
Ser dyno grafene fra Rottweiler på 790 adventure R....
Ser ikke ut som at sykkelen tar noe skade av å fjerne katalysator og sette på ny potte. Tross i hva alle "ekspertene" på nettet måtte mene
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Ikke feil i det hele tatt... å gud bedre så fristende det er å ryke på en liten eksos smell Spørs om det ikke blir noe nytt knask på sykkelen i vinter
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Frustrert over å ikke finne ut av dette.
Fikk brått et problem med kjøling av motor Hadde en tur på ca. noen å 50 mil på søndag alt fungerte perfekt- I dag når jeg skulle ut på tur så fikk jeg melding på displayet om Over Hot risiko warning .- Fikk undersøkt om det var mangel på kjølevæske noe det ikke Hvar -Eneste jeg har gjort fra søndag til i dag var å spyle KTM 1090R ren for skit med lunka vann .- Høres ut som vifta går å kjenner på røra for kjøle veske de blir de trykk på når motoren gå - hva pokkeren kan det være ? Ja det er 2018 KTM 1090R ADV
kvase wrote:Frustrert over å ikke finne ut av dette.
Fikk brått et problem med kjøling av motor Hadde en tur på ca. noen å 50 mil på søndag alt fungerte perfekt- I dag når jeg skulle ut på tur så fikk jeg melding på displayet om Over Hot risiko warning .- Fikk undersøkt om det var mangel på kjølevæske noe det ikke Hvar -Eneste jeg har gjort fra søndag til i dag var å spyle KTM 1090R ren for skit med lunka vann .- Høres ut som vifta går å kjenner på røra for kjøle veske de blir de trykk på når motoren gå - hva pokkeren kan det være ? Ja det er 2018 KTM 1090R ADV
Hvis det er en 2018 er det vel ikke stort å lure på. Da kan vel forhandler få problemet?
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
tshansen wrote:Ser dyno grafene fra Rottweiler på 790 adventure R....
Ser ikke ut som at sykkelen tar noe skade av å fjerne katalysator og sette på ny potte. Tross i hva alle "ekspertene" på nettet måtte mene
Ja hva leser duegentlig der da?
Hva gjør at du tolker at motoren ikke tar eventuell skade?
Edit: så forresten ikke noe stor grunn til å skifte ut eksosen heller på de grafene....
Duken bråker noe helt jævlig uten cat...guttungen tok ikke en testtur uten engang....selv med originalpotta...mulig det funker sånn passe med ei lang potte fra Arrow med db killer....
kvase wrote:Frustrert over å ikke finne ut av dette.
Fikk brått et problem med kjøling av motor Hadde en tur på ca. noen å 50 mil på søndag alt fungerte perfekt- I dag når jeg skulle ut på tur så fikk jeg melding på displayet om Over Hot risiko warning .- Fikk undersøkt om det var mangel på kjølevæske noe det ikke Hvar -Eneste jeg har gjort fra søndag til i dag var å spyle KTM 1090R ren for skit med lunka vann .- Høres ut som vifta går å kjenner på røra for kjøle veske de blir de trykk på når motoren gå - hva pokkeren kan det være ? Ja det er 2018 KTM 1090R ADV
Mulig det er pluggen til radiator som er gåen! Lett å fikse
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Hva gjør at du tolker at motoren ikke tar eventuell skade?
Edit: så forresten ikke noe stor grunn til å skifte ut eksosen heller på de grafene....
Duken bråker noe helt jævlig uten cat...guttungen tok ikke en testtur uten engang....selv med originalpotta...mulig det funker sånn passe med ei lang potte fra Arrow med db killer....
Jeg leser at sykkelen ikke tar noe skade av det! Å at temperaturen er betraktelig lavere! Den mister minimalt med trøkk helt på topp med full rulle, men det har jo ingen betydning for min kjøring og bruk av sykkelen! Ja for mye støy er ikke bra! Men håper å finne en mellomting. For originalt hører den ut som en jævla symaskin
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Strekker sesongen og venter på olje/filter-skift hos Monsterbike i Drammen (AT'n har tikket akkurat over 72K som er hovedservice, men tar oljeskiftet nå og den store servicen til våren utifra at det sikkert er best med ny olje kontra gml under lagring. Så har jeg litt margin på våren også ift rushet som sikkert er med en gang.)
Når det gjelder støy heller jeg i retningen til å si meg enig med @mekkern.
Har kikket på grafene, og utover å oppnå en lavere temperatur for header er det lite å oppnå i praksis.
For egen del anser jeg lavest mulig støy som en stor fordel når man kjøre i skogen, særlig om man har vært litt 'kreativ' i rutevalg. En støyende sykkel kan skremme livskjiten av kjærringer, barn og bikkjer. Om man ønsker godvilje fra folk man møter i skogen er ikke støy og rabalder det beste kortet. Greit at man oppnår lavere temperatur, men da må man spørre seg: Er temperaturen et problem i nåværende konfigurasjon? Lite eller mye støy kan gjøre forskjellen mellom en vennlig hilsen eller en telefon til lensmann.
Folk får gjøre som de vil, dette var bare noen tanker rundt tema fra min side...
kvase wrote:Frustrert over å ikke finne ut av dette.
Fikk brått et problem med kjøling av motor Hadde en tur på ca. noen å 50 mil på søndag alt fungerte perfekt- I dag når jeg skulle ut på tur så fikk jeg melding på displayet om Over Hot risiko warning .- Fikk undersøkt om det var mangel på kjølevæske noe det ikke Hvar -Eneste jeg har gjort fra søndag til i dag var å spyle KTM 1090R ren for skit med lunka vann .- Høres ut som vifta går å kjenner på røra for kjøle veske de blir de trykk på når motoren gå - hva pokkeren kan det være ? Ja det er 2018 KTM 1090R ADV
Mulig det er pluggen til radiator som er gåen! Lett å fikse
Opp på henger å fraktes 6 mil til lokalt KTM verksted til uka
kvase wrote:Frustrert over å ikke finne ut av dette.
Fikk brått et problem med kjøling av motor Hadde en tur på ca. noen å 50 mil på søndag alt fungerte perfekt- I dag når jeg skulle ut på tur så fikk jeg melding på displayet om Over Hot risiko warning .- Fikk undersøkt om det var mangel på kjølevæske noe det ikke Hvar -Eneste jeg har gjort fra søndag til i dag var å spyle KTM 1090R ren for skit med lunka vann .- Høres ut som vifta går å kjenner på røra for kjøle veske de blir de trykk på når motoren gå - hva pokkeren kan det være ? Ja det er 2018 KTM 1090R ADV
Mulig det er pluggen til radiator som er gåen! Lett å fikse
Opp på henger å fraktes 6 mil til lokalt KTM verksted til uka
Høres jo ut som om termostaten har hengt seg opp i lukket stilling