tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
xses
Posts: 9
Joined: 10 Mar 2014 09:40
MC: Har ingen enda.

Re: RE: Re: tshansen - *Eventyret over for denne gang*

Post by xses »

tshansen wrote:Sitter så smått å jobber med neste prosjekt i filmverden. Har uhorvelig mengder video fra eventyret før og etter Grustur i Øst som jeg må prøve å lage noe fornuftig utav.

Jeg fikk noe tilbakemeldinger tidligere om at det hadde vært kjekt å se litt hvor jeg var osv... Så lurte jeg på om å bygge inn noen sekvenser (kanskje en per dag) med slik kartanimasjon? :-k

[youtube][/youtube]

Personlig liker jeg denne typen å formidle på veldig godt, men usikker på om jeg lar meg farge av det tekniske rundt at det er gøy å lage eller om dette er noe som fint kan implanteres i filmen/ene uten at det blir for harry?

Hva mener folket?

På forhånd takk for tilbakemeldinger :thumleft
Jeg syns det er kult med sånne kartvisninger, siden jeg er lite kjent uttafor dørstokken. Da går jeg et godt innblikk på hvor du faktisk har vært. Er en god oppsummering eller innledning til filmen, og eller dagens tur. Nyter filmene dine!


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyret over for denne gang*

Post by tshansen »

Da får vi prøve å se om jeg klarer å implementere det på en ålreit måte å bruke det som et alternativ for å formilde hva, hvor og når på de mange turene. Det er så lett å la seg farge av hva alle andre gjør å bli litt blind av deres løsninger, i stede for å bruke egne evner å være kreativ på min egen måte.

Men jeg ser helt klart fordelen med å henvise litt og ha en rød tråd gjennom fortellingen. De beste videoene jeg selv ser er ofte de som har en overordnet plan som gir litt referanser fram og tilbake underveis i fortellingen :thumleft

En ting er hvertfall sikkert... når man først har lært seg å bruke redigeringsprogrammene og skjønner hva som må til for å lage diverse løsninger. Går det uendelig mye fortere å lage gode filmer enn hva mange tror :-)
Å ja, jeg har blitt bitt noe helt sinnsykt av video og foto basillen (igjen) :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by ashland »

Spinn helt klart videre på de "kjørene kartene" :)
Stjeler ofte ideer og tips om turer, destinasjoner og gode veier fra andre, så få gjerne med litt detaljer i kartet, om mulig :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by mekkern »

Du kan jo legge kartet litt i hjørnet og "hente ut" videosnutter og bilder til resten av skjermen hvis du fatter hva jeg prøver å knote frem? :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by tshansen »

Fikk pakke på posten igjen i dag! :love

Jeg må si at førsteinntrykket er ekstremt bra. Her er det brukt kvalitetsmateriale fra topp til tå! Og det er lekende lett å bytte mellom kamera med den nye topp platen.

JOBY Gorillapod 3K Pro

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by tshansen »

Da har jeg så smått begynt å redigere å klippe til det jeg har av video fra forrige tur, ikke bare Grusturen \:D/ Første del er ute nå....

Jeg var litt i tvil om jeg skulle kjøre sjampis, jordbær og Truls Svendsen, men det får nøye seg med ZERO saft, en whisky og noe spennende på T-We boksen :lol: :lol:

[youtube][/youtube]

Å ja, dønn ærlige tilbakemeldinger med ris og ros sette jeg pris på som vanlig. Ellers så er det vanskelig å strekke seg :redface

Enjoy
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by Bikeridr »

Flott film, Thomas. Du begynner så smått å få teken på dette :thumleft 8)

Hvordan lager du slik kartanimasjon? Kunne tenkt meg å "stjele" den til eget bruk.

Ja, og "risen" da; jeg synes fortsatt det er for mye volumforskjell mellom musikk og tale. Dog, den motorlyden i "bakgrunnen" når du kjører er helt innafor.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by Moffa »

Dette synes jeg var meget bra!! =D> =D>
Jeg er imponert :thumleft
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by JK95 »

Rett og slett nydelig =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote:Flott film, Thomas. Du begynner så smått å få teken på dette :thumleft 8)

Hvordan lager du slik kartanimasjon? Kunne tenkt meg å "stjele" den til eget bruk.

Ja, og "risen" da; jeg synes fortsatt det er for mye volumforskjell mellom musikk og tale. Dog, den motorlyden i "bakgrunnen" når du kjører er helt innafor.
Jeg fikk en som heter Josh fra USA eller Canada (litt usikker) til å hjelpe meg, så han laget denne på request fra meg :love
Brukt mange av samme prinsippene som i denne filmen
[youtube][/youtube]

Ja, jeg ser helt klart selv at det er alt for stor forskjell mellom lyd og tale og motorlyd, samt musikk... Men skal få meg mic nå, så satser vi på at dette blir bedre i løpet av vinteren. Lyd og farge er det jeg enda ikke har satt meg for godt inn i.
Moffa wrote:Dette synes jeg var meget bra!! =D> =D>
Jeg er imponert :thumleft
Takker og bukker :redface
JK95 wrote:Rett og slett nydelig =D>
Kjekt at dere liker det, men kom gjerne med input på ting dere vil sette mer/mindre av, forbedringer og hva nettopp du kunne tenkt å sett mer av framover :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by Spiritofwinter »

Flott film, om jeg skal komme med forbedringsforslag så tenker jeg litt mer kommentarer underveis på turen, ikke bare inne i teltet neste dag. Tenker enten mens du kjører evt kanskje fortelle litt om hvor du er å hva du ser rundt deg, litt slik som du gjør utenfor hotellet på Øye. Kan også komme med litt mer info om hvor du kjører på den delen du filmer, jeg kjente meg igjen ganske mange plasser, men ikke alle er "lokalkjent" å der var et par plasser jeg tenkte at der var det fint, men jeg aner ikke hvor på den kartstrekningen du er.

Ellers, fortsett å lage film, trenger mer inspirasjon utover høsten/vinteren [emoji846]


Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by freddy123 »

Syntes du har fått teken på dette nå jeg og visst dette er standarden for videre filmer som kommer ut så er jeg ikke bekymret.

Men du hadde toppa det med en liten drone eks dj mavic air. Litt mere prat skader ikke sålenge man byr på seg selv og det ikke virker for kleint.

Fyre bålet på kvelden eks fortelle kort hvor man har kjørt og evt klippe inn noen bilder i det man nevner de ulike plassene, men som de andre også nevner øk volumet litt når du prater så blir det hele mere balansert.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by tshansen »

Spiritofwinter wrote:Flott film, om jeg skal komme med forbedringsforslag så tenker jeg litt mer kommentarer underveis på turen, ikke bare inne i teltet neste dag. Tenker enten mens du kjører evt kanskje fortelle litt om hvor du er å hva du ser rundt deg, litt slik som du gjør utenfor hotellet på Øye. Kan også komme med litt mer info om hvor du kjører på den delen du filmer, jeg kjente meg igjen ganske mange plasser, men ikke alle er "lokalkjent" å der var et par plasser jeg tenkte at der var det fint, men jeg aner ikke hvor på den kartstrekningen du er.

Ellers, fortsett å lage film, trenger mer inspirasjon utover høsten/vinteren [emoji846]
Ja, jeg tror jeg må eksprimentere med litt voiceover, legge på litt tale på steder hvor det er naturlig. For å ta opp lyd i hjelm osv syns jeg blir dårlig og samfaller sjeldent med bildene som vises osv. Men greit med litt utfordringer. Gode innspill dette :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by tshansen »

freddy123 wrote:Syntes du har fått teken på dette nå jeg og visst dette er standarden for videre filmer som kommer ut så er jeg ikke bekymret.

Men du hadde toppa det med en liten drone eks dj mavic air. Litt mere prat skader ikke sålenge man byr på seg selv og det ikke virker for kleint.

Fyre bålet på kvelden eks fortelle kort hvor man har kjørt og evt klippe inn noen bilder i det man nevner de ulike plassene, men som de andre også nevner øk volumet litt når du prater så blir det hele mere balansert.
Drone blir nok å komme ila høsten/vinteren. Jeg ser selv at jeg er alt for lite flink å ta b-roll materiale. Så her må jeg skru opp nivået ganske mange hakk. Man klarer å lage mye bra uten drone også, men jeg er helt enig.... Drone gir alt så utrolig mye mer dybde :-)

Skal også se på muligheter for å klippe inn bilder eller sekvenser underveis. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre slikt i forhold til musikk og flyten. Så her må jeg ned på tegnebordet igjen :lol:
Takk for gode innspill :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Nye eventyr på lur*

Post by Bikeridr »

Takk for svar :thumleft
Ja, som de andre sier, dette begynner å nærme seg proffproduksjon. Litt småjusteringer i talelyden mot resten, og jeg må virkelig leite etter "andre feil" :)
Locked