Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

xyvind wrote:Ski og Langhus - da er du i mine trakter!
Kjøp Ducati'n, så tar vi en tur \:D/
Skal ikke se bortifra at det blir muligheter for det!
Ambro wrote:Bare ligg unna Eker Performance, etter utskiftningen av personalet de hadde i vinter så er de så å si ubrukelige på service (både kundeservice, og sykkel service). Jeg har nå konvertert til Løvaas, og er så langt fornøyd.
Videre, pris og vekt på 950 kontra 1260 er veldig liten, men ja 950 er en herlig sykkel å kjøre, den har ramme fra 1200 og svingarm fra enduroen, kosa meg veldig med den når jeg hadde den som lånesykkel en service. MEN, savnet elektronikken noe veldig.
Såpass! Fikk greit inntrykk av han selgeren som var der da vi prøvekjørte, men har jo ingen annen erfaring med dem utover det.
Stemmer! Var også derfor han sa jeg skulle prøve 1260'en, fordi de hadde kun 950 og ikke 950S som demosykkel, og S'en har elektronikken!
1260 var rå, men var enig med noen reviews om at det var vanskelig å finne et behagelig gir å ligge i. Har jo ikke prøvd 950, men mulig jeg drar tilbake for å teste ikke-S modellen bare for motorens skyld. Har hørt den skal være mer behagelig på det området.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by ArcticTiger »

@Tosk; Med Multi 1260 betyr det egentlig ikke noe særlig hvilket gir du ligger i.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by JRO »

@Tosk. her kommer det en til som har 1260 Ducati, jeg har Enduro versjonen, Ambro har 1260S versjonen og AT har jålesykkelen Pikes Peak.
Jeg har kun brukt Løvaas som forhandler / service verksted og har ingen problemer med de. Jeg kjenner ikke til Eker.

Vi tre kjenner ikke så godt til 950S'en, men har du spørsmål rundt Ducati Multistrada så skal vi forsøke å svare så godt vi kan. :thumleft
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Ambro »

Var faktisk ikke klar over at 950 hadde kommet med en S variant. Ser fra Ducati sine whitepapers at det er skyhook bak i alle fall, så da er det nok sikkert på plass foran også :thumleft

Er jo bare å prøve begge da, og se hvem en liker best \:D/
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

JRO wrote:@Tosk. her kommer det en til som har 1260 Ducati, jeg har Enduro versjonen, Ambro har 1260S versjonen og AT har jålesykkelen Pikes Peak.
Jeg har kun brukt Løvaas som forhandler / service verksted og har ingen problemer med de. Jeg kjenner ikke til Eker.

Vi tre kjenner ikke så godt til 950S'en, men har du spørsmål rundt Ducati Multistrada så skal vi forsøke å svare så godt vi kan. :thumleft
Da er det godt representert med 1260'er her, så viktig at noen tar for seg 950'en! :lol:
Ambro wrote:Var faktisk ikke klar over at 950 hadde kommet med en S variant. Ser fra Ducati sine whitepapers at det er skyhook bak i alle fall, så da er det nok sikkert på plass foran også :thumleft

Er jo bare å prøve begge da, og se hvem en liker best \:D/
Skal være helt likt ift. elektronikk og utstyr! Jeg må like 950'en best, fordi prishoppet til 1260 kan jeg ikke forsvare :D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by intruder »

Tosk wrote:Heisann! Får vel starte opp her inne også, ser vel ut til å ta over i stor grad. (Jeg er best kjent som Mortenolb for dere som måtte lure). Denne kontoen feirer vel snart ti år her inne \:D/

Kort presentasjon:
Morten heter jeg! Jeg er 25 år, bor i Tønsberg, jobber som yrkessjåfør og bruker for det meste tiden min på mc, gitar og musikk.
Tok mc-lappen sommeren 2012, men ble ikke noe sykkelkjøp før våren 2013. En 2010 modell Suzuki GSX650F, og den hadde gått ca. 13500km. I skrivende stund har den gått ca. 55000km, så jeg kan jo påstå at jeg har fått kjørt litt! Veldig fornøyd med sykkelen, selv om jeg begynner å kjenne at den har "gjort sitt" i mitt eie. Ny sykkel blir det nok uansett ikke på noen år, med mindre jeg skulle være heldig og vinne i lotto. Får heller glede meg til det, og vite at jo lenger tid det tar, jo større blir gleden ved å oppgradere! Drømmer litt om en GSX-R1000, men er nok større fare for at jeg havner på noe mer turvennlig, ala MT-09 Tracer, GSX-S1000F eller Z1000SX.

Har blitt en del vestlandsturer mens jeg har eid den, da det er den delen av landet jeg liker meg best i. Er ikke vanskelig å be om å ta meg en spontantur til Bergen for en helg, eller bare bruke 24 timer på å kjøre tur/retur sogn og fjordane. Den lengste "dagsetappen" jeg har hatt var på 200 mil. (Sier det i gåsetegn fordi det tok ca. 27 timer). Nærmere bestemt Larvik til Finnsnes(Troms), via Sverige. Ingen tvil om at mange av de beste opplevelsene jeg har hatt i mitt liv har vært på sykkelen!

Har også en useriøs "for moroskyld" type mc-klubb ved navn Tjukk MC. Vi er fire medlemmer, hvorav tre er aktive.
https://www.facebook.com/tjukkmc
Image

Uansett; Hyggelig at det blir litt action her igjen. Godt å se at vi kan samles igjen, alle som er borte fra det andre forumet.

*
Her var det masse bilder, men de lastet ikke så bra siden photobucket har begrensa databruken.
Går så langt tilbake i ditt forfatter- og filmskaperliv som mulig....kommer til å bla litt her innimellom--
Tjukk MC,er den fortsatt liv laga eller har slankeoperasjoner stoppet aktiviteten..?
Selv er jeg i "Ryk & Reis MC" ...hvor mange vi er vites ikke,men antallet har antakelig falt noe i forbindelse med at "Presidenten" er blitt eldre..men er nok enda minst tresifra vel...
Ser du "opererer"med"Tosk" :thumleft ............da er det to av oss... =D>
Hilsen Intruder
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Ambro »

Hadde gleden av å få låne en Hypermotard 950 SP som courtesy bike mens 1260en var til 30k service. Om det er den samma motoren som nå sitter i MS 950S så har de kommet langt på kort tid. Langt ifra like nøkkete som tidligere årganger, men litt kort i gira for motorvei (sjekka specs, de er nesten helt likt gira, eneste forskjell er at Primary Drive er 1.84:1 på Multistrada, og 1.85:1 på Hypermotard) så i 110 sonen blir det å ligge på 5.000 omdreininger i 6. gir (ca 1000 omdreininger mer enn 1260).

Ellers er motoren veldig artig, og overraskende behagelig på lavt turtall.
Var jo også utstyrt med full-termignoni, så nå savner jeg det på min egen igjen... Er noe med den lyden.

For turkjøring på svingete veier tror jeg nok 950S er en knall sykkel, Løvaas tar visstnok kun inn S modellen, er ikke noe poeng med basismodellen i Norge visstnok ;)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

Image



:-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Bikeridr »

Kan vi gratulere med ny tohjuling? :)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tosk »

Bikeridr wrote:Kan vi gratulere med ny tohjuling? :)
Kan vente med gratulasjonene til jeg har henta den, men det kjæm til uka en gang! \:D/
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Bikeridr »

Tosk wrote:
Bikeridr wrote:Kan vi gratulere med ny tohjuling? :)
Kan vente med gratulasjonene til jeg har henta den, men det kjæm til uka en gang! \:D/
:thumleft
Vi forventer bilder. Mange bilder 8)
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by cnygaard »

Spent på hvordan sykkel det ble :roll: , Vespa GTS SUPERSPORT 300 i gul? :lol:
Grattis \:D/

Bikeridr wrote:
Tosk wrote:
Bikeridr wrote:Kan vi gratulere med ny tohjuling? :)
Kan vente med gratulasjonene til jeg har henta den, men det kjæm til uka en gang! \:D/
:thumleft
Vi forventer bilder. Mange bilder 8)
Skal hjelpe til med mange bilder :thumleft
Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by intruder »

Velkommen skal du være....tosker blir det aldri nok av... =D>

Blir spennende å bivåne dine bravader framover ! :smt031
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Tommas »

=D>
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Lever fortsatt.

Post by Toven »

Image
Post Reply