The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

i "gærne jinter" beskriver prøysen personer som plukker jordbær for så å finne et strå å tre dom på...
av dette kan en trekke den konklusjon at bærplukking er kvinnfolksysselsetting... :shock:
men detti va i gamle daar,likestillinga rår nå....
..så je årdne mæ jordbær på rema,je........dæmmerså....... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er Suzy Creemcheese solgt til HG sin store jubel. Hun ble litt opprørt da nyheten kom om det er handlet inn en trike på hele ekstreme 249 ccm i Stavanger \:D/ For å sikre at det ikke inntreffer uønskede drap med døden til følge så tar jeg oppvasken hver dag siden en mann som gjør det aldri er blitt myrdet under oppvasking. :shock:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

jeg fant dette på et hotell i hardanger..og det underbygger ditt utsagn. :lol:
Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Du Desmo,OM jeg eventuelt tar Mjøsrunden i høst og sender en PM,kunne det være mulighet for at du gjør deg en tur nedpå Skreia for kaffe og biteti :?: .. :smt006
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Hu pønsker på no ånkli fælt Mekkis ! I kveld vil hun på besøk til bilkirkegården på Tøckfors. Det forundrer meg ånkli lite om jeg våkner opp steindau en dag [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Hu skal nok ta en titt på hvordan hun drømmer om at polltibilprosjektene skal ende... :lol:

Når hu ikke har tatt livet av deg før så er det nok ikke fare for det...
Men litt kvinnelig psyko terrorglede skal du nok se opp for..
Du har nok ikke tilstrekkelig kontakt med hennes indre "gleder" :lol .
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Hu pønsker på no ånkli fælt Mekkis ! I kveld vil hun på besøk til bilkirkegården på Tøckfors. Det forundrer meg ånkli lite om jeg våkner opp steindau en dag [-X
Neei, trukke a kverker deg, det blir for lettvindt og kjedelig. Antar hun foretrekker nok å seigpine deg over laaang tid. Da har hun gratis nytelse i årevis [-X
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

En ting er ihvertfall sikkert AT, dressurkurset er 100% mislykket enda jeg er både snill men grei. I går ble jeg forresten krenket noe grundig av HG. Hun nekter å kjøre Mini Mus til Stavanger for å hente triken bare fordi det er litt dårlig med lys på den. Siden tåkelysene ikke virker og det er litt smått med annet lys så vil a ikke kjøre den i dagslys engang. Makan til fisefin kjærring som overhodet ikke tenker på at lyspærer er dyre og at det er 5-6 måneder til neste EU godkjenning [-X
Sprekker i frontruta er heller ikke noe å bry seg om, det lekker jo ikke vann inn i bilen 8)


http://wumo.com/img/wumo/2019/08/wumo5d ... 401837.jpg
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Er vel ingen som tror meg , men i min forvirrede verden er jaggu Hunndajen den beste bilen jeg har hatt....Ordner jo bare i30 da,men den mindre i20 knuser `n både stillestående og i trav... :shock:
Som n Vidar sang:
Beste bilen i væla er den som han har nå
du skulle bære høre om mottorn ville gå.................................. :---)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Værste bilen Pesjå 104, den var det ikke rare futten i ! Den klarte 30km i 30 sona med et skrik 8) I dag fikk jeg ånden over meg og drev med håndspåleggelse på Minni Mus så nå virker alt av lys. En ting skal Germanerene ha, Mini er innmari enkel å leke mekaniker på \:D/ Nå er det bare frontruta igjen... Har kjøpt ei brukt rute så hvis ånden kommer før snøen kommer så kan den bli ånkli strøken. Teknisk lever den ikke opp til Pollti imaget selv om den ser helt ut som en ånnkli Pollti bil. Litt galvslipp og sandpapir lakk hjelper fælt. 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Snu Fillebilen syd i lende Desmo og dra sydover. HG sier det er veldig mye bær i skauen her rett ved huset. Hun har plukket flere liter på få timer som hun drasser hjem. Vill bringebær, jordbær og blåbær er det hun drar hjem.
Nå er bærproblemet til naboen løst. En annen kar som er godt kjent på Totenåsen sør for Kolbu tok med seg gamlingen. Da fant dem 10 liter blåbær på ei lita stund. Vinterforet til 92-åringen er berget. Og jeg luker meldestokk. Du verden så villig den er i fin og gjødslet matjord. [emoji13][emoji13][emoji13]ImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Du Desmo,OM jeg eventuelt tar Mjøsrunden i høst og sender en PM,kunne det være mulighet for at du gjør deg en tur nedpå Skreia for kaffe og biteti :?: .. :smt006
Det kunne vel la seg gjøre. Vi får se om værgudene står deg bi.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Om du tror det eller ei,ble nesten Mjøsa Rundt i dag , men da jeg fikk se det var mulig ventetid 30 minutter ved Feiring grunnet sprengningsarbeider stoppet jeg for kaffe og kanelbolle på Skreia... :thumleft
Turen ble bestemt på sparket , rakk ikke PM..
Deretter Lensbygda,Lena , Bøverbru med bensinfylling og så Reinsvoll... :lol: ..og rett til Gjøvik...
Ved Skibladnerbrygga på Gjøvik traff jeg en kar som hadde amputert ene beinet.Han kjørte en MC fra 40-tallet med sidevogn....MC-merket husker jeg ikke...to "navn"..... :lol:
Var iallfall en grei tur,pent på Toten,blide og koselige folk de jeg hadde kontakt med...været var alldeles nydelig...........
Turen ble 150 km...passe for meg..

.....hmm,var jeg på noe tidspunkt i nærheten av deg.. :-$ :-$ .. :?:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Om du tror det eller ei,ble nesten Mjøsa Rundt i dag , men da jeg fikk se det var mulig ventetid 30 minutter ved Feiring grunnet sprengningsarbeider stoppet jeg for kaffe og kanelbolle på Skreia... :thumleft
Turen ble bestemt på sparket , rakk ikke PM..
Deretter Lensbygda,Lena , Bøverbru med bensinfylling og så Reinsvoll... [emoji38] ..og rett til Gjøvik...
Ved Skibladnerbrygga på Gjøvik traff jeg en kar som hadde amputert ene beinet.Han kjørte en MC fra 40-tallet med sidevogn....MC-merket husker jeg ikke...to "navn"..... [emoji38]
Var iallfall en grei tur,pent på Toten,blide og koselige folk de jeg hadde kontakt med...været var alldeles nydelig...........
Turen ble 150 km...passe for meg..

.....hmm,var jeg på noe tidspunkt i nærheten av deg.. :-$ :-$ .. :?:
Skulle ikke forundre meg om du kjørte forbi oppe på hovedveien da du var på Lena. Uansett hvor du kjørte på "Stedet gud har glemt, og faen ikke vil ha noe med" så var du nokså nær.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Det var i fjor jeg var innlagt på DPS Gjøvik Allmenpsykiatrisk for depresjon og andre psykiske problemer. Men jeg kan da ikke være frisk enda. Jeg vasker gulv og pynter i husen min til helga uten at noen ber meg om å gjøre det. Da er'n vel førstes riktig gæærn, vel? Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply