Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

JRO wrote:Kos dere på tur, vanskelig å se hva suppa inneholder og hvor dere har slått opp teltet. Men dere får sikkert en fin helg foran dere med mye fint vær. Hvis dere drar forbi Kongsberg på hjemtur ta kontakt så skal jeg spandere kaffe og vafler. :D :thumleft =D>
Takk for det, skal ikke se bort ifra vi hører av oss :thumleft
Det er en form for pasta gryte, modifisert med en halv boks skinke og en kopp rødvin :)
Fikk plutselig se en bom med asfalt på andre siden, rett ved Hardanger broa.

Image

En bit av Rv7 som er faset ut, perfekt for fri-camping. Akkurat plass nok til å snike seg forbi bommen med mc.
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Strålende, skulle akkurat til å spørre hvor dette var :-) Takk for tipset Ashland =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

tshansen wrote:Strålende, skulle akkurat til å spørre hvor dette var :-) Takk for tipset Ashland =D>
Bare hyggelig, det var rettet ut en lang S-sving, med jordvoll mellom gamel og ny riksvei :)
Eneste bakdelen med plassen var all sten i bakken. Litt utfordrende å slå ned pluggene til teltet

Ett par bilder fra gårsdagen
Fikk ikke mer enn stoppet og gått av sykkelen før det våknet til liv i høyttaleren ved Hardanger broen... Veisentralen vil ikke ha fotografer susende rundt på broene sine :-s

Image

Image

Image
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Hmmm... snakker vi gamle skjervsfossen? lite vann i den i disse tider eller? :-k Er siste bildet fra Hamlagrø? (bergsdalen) Dette er jo i sona mi :-D Hvor går turen videre?

Har en slik pakke som jeg supplerer med vanlige teltplugger til telt og tarp
https://www.biltema.no/fritid/friluftsl ... 2000033191
De går mye lettere ned i steinete grunn :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s blogg

Post by ojda »

Plugger er oppskrytt :shock:
Er det dårlig feste i bakken barduneres det til en stein (man løfter dit det trengs), eller rot, eller sykkel, eller ei løs sideveske man plasserer ipasse avstand =D>
Jeg vet «Gamle Hansen» er veldig glad i slike kreative løsninger
Er det ganske vindstille trenges ikke mye feste rundt bunnduken [-(

Det gledes av å se du har blitt en villmann Jarle, var ikke mange slike bilder fra deg tidligere :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

ojda wrote:Plugger er oppskrytt :shock:
Er det dårlig feste i bakken barduneres det til en stein (man løfter dit det trengs), eller rot, eller sykkel, eller ei løs sideveske man plasserer ipasse avstand =D>
Jeg vet «Gamle Hansen» er veldig glad i slike kreative løsninger
Er det ganske vindstille trenges ikke mye feste rundt bunnduken [-(

Det gledes av å se du har blitt en villmann Jarle, var ikke mange slike bilder fra deg tidligere :lol:
Hahaha, unge lovende hansen har vært ute en vinternatt før han... å jeg vet hvor fort været skifter her og der. Så noe "light" versjon av å sette opp teltet skjer ikke. Å måtte ut å rigge telt midt på natten for å hindre at driten blåser bort... det gjør man bare en gang :lol: :lol:

Nei, sørg for at teltet er slått opp på hensiktsmessig plass før du legger deg og gjerne før det er mørkt. :thumleft Men det er mitt tips :plystre

Det bor en villmann i oss alle, å få kontakt med han er litt verre... gleder meg å se at flere finner glede i å campe på sykkel :love
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

tshansen wrote:Hmmm... snakker vi gamle skjervsfossen? lite vann i den i disse tider eller? :-k Er siste bildet fra Hamlagrø? (bergsdalen) Dette er jo i sona mi :-D Hvor går turen videre?

Har en slik pakke som jeg supplerer med vanlige teltplugger til telt og tarp
https://www.biltema.no/fritid/friluftsl ... 2000033191
De går mye lettere ned i steinete grunn :thumleft
Hva du kjenner deg igjen, 2 rette :thumleft Fossen var nesten tørrlagt nå, noe som betyr tørr sommer \:D/
Veien rundt ved Hamlagrø var utrolig flott, men hompete.. Rene tælehiven over der :?

Nå blomstrer vi på utsiden av MC Klær Bergen og venter på de åpner. Skal se på noen mc støvler hos dem :) så går turen sånn sør-øst over i retning Røldal og over Haukeli. Nå skal endelig veiene på utsiden av tunellene over der utforskes :D

@ojda - har mange egenskaper vet du u-svinger er bare en av dem :lol: :roll:
Teltet ble liggende ubrukt i fjor, orket ikke tenke på telt i den varmen. Så dro den koffert saken seg alt for langt ut i tid..
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Ashland´s blogg

Post by Kant1 »

ashland wrote:
tshansen wrote:Hmmm... snakker vi gamle skjervsfossen? lite vann i den i disse tider eller? :-k Er siste bildet fra Hamlagrø? (bergsdalen) Dette er jo i sona mi :-D Hvor går turen videre?

Har en slik pakke som jeg supplerer med vanlige teltplugger til telt og tarp
https://www.biltema.no/fritid/friluftsl ... 2000033191
De går mye lettere ned i steinete grunn :thumleft
Hva du kjenner deg igjen, 2 rette :thumleft Fossen var nesten tørrlagt nå, noe som betyr tørr sommer \:D/
Veien rundt ved Hamlagrø var utrolig flott, men hompete.. Rene tælehiven over der :?



Nå blomstrer vi på utsiden av MC Klær Bergen og venter på de åpner. Skal se på noen mc støvler hos dem :) så går turen sånn sør-øst over i retning Røldal og over Haukeli. Nå skal endelig veiene på utsiden av tunellene over der utforskes :D

@ojda - har mange egenskaper vet du u-svinger er bare en av dem :lol: :roll:
Teltet ble liggende ubrukt i fjor, orket ikke tenke på telt i den varmen. Så dro den koffert saken seg alt for langt ut i tid..
Da synes jeg dere får komme innom her på turen. :thumleft
Hadde nettopp BMWilly og fruen på besøk.

Ta kontakt på Messenger da, eller ring 95702860
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Tusen takk for grillpølser og kaffe Olav :)

Kom oss opp på Røldalfjellet til plassen du viste til, perfekt for fri-camp åsså uten mygg \:D/ :D

Kokken tryllet frem Bacalao med rødvin til kvelds

Image

Image

Image
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Friuke og tur er over igjen, vi svingte innom Kongsberg på vaffel og kaffe hos JRO og Vaffelbakekona. Tusen takk for nydelige vafler :D
Glemte helt bort klokken, men rakk nattskift med 15min margin...

Norge er helt fantastisk å feriere i! Bare det att vi har mulighet med fri-camp, gjør så vi kommer innpå naturen på en helt annen måte enn med camping plasser.

Fikk endelig kjørt utenom tunellene over Haukelifjell, med blå himmel og 20-22varme var det en hærlig avslutning på helgen 8)

Image

Kom oss via Rjukan med noe som må være Norges mest kjente industri anlegg. Anbefaler alle å ta turen innom anlegget om enn ikke har vært der

Image

Image

Merket iløpet av helgen att innmaten i hjelmen har fått en eim av mygel-lukt. Fikk kjørt innmaten en runde i vaskemaskinen. Noe som virkelig gjorde susen!
Uansett er jakten på nytt igang etter en arvtaker, hjelmen går snart på sitt 6.år og kan vel trygt pensjoneres. Bare jeg finner noe jeg liker...
Ikke umulig det ryker avgårde en bestilling til Louis før årets store Sensommer Eventyr starter om vel 3 1/2uke :D
fun is not a straight line
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ashland´s blogg

Post by JRO »

ashland wrote:Friuke og tur er over igjen, vi svingte innom Kongsberg på vaffel og kaffe hos JRO og Vaffelbakekona. Tusen takk for nydelige vafler :D
Glemte helt bort klokken, men rakk nattskift med 15min margin. :D
Og jeg takker for hyggelig besøk på verandaen, så det ble så tight med nattskiftet. Når praten går lett så går klokka fort også. :thumleft \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Kvalitetstid i mannehulen med XR'en i dag :)
Tiden begynner å dra seg mot 2. September og Sensommerens store Eventyr \:D/
Bestilte ny gummi både forran og bak av dekkpusheren i forrige uke.
Når først bakdekket var av var det like greit med litt ekstra rengjøring. Burde egentlig bli flinkere til det...

Image

Vanligvis kjører jeg Michelin PilotRoad 4, utrolig fornøyd med de! Spesielt på vått føre, tørt er de milevis over min kjøreevne :roll:
Fikk dog se pusher'n hadde lagt på ett PilotRoad 4 GT bakdekk. Det har jeg ikke hatt før :-k Er det noen som vet hva forskjellen mellom 'vanlige' Road 4 og det GT dekket er?? Eller er de like?

Image
fun is not a straight line
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Ashland´s blogg

Post by Moffa »

ashland wrote: Vanligvis kjører jeg Michelin PilotRoad 4, utrolig fornøyd med de! Spesielt på vått føre, tørt er de milevis over min kjøreevne :roll:
Fikk dog se pusher'n hadde lagt på ett PilotRoad 4 GT bakdekk. Det har jeg ikke hatt før :-k Er det noen som vet hva forskjellen mellom 'vanlige' Road 4 og det GT dekket er?? Eller er de like?
GT dekkene er vel de som er beregnet for litt tyngre sykler mener jeg å huske.... eller husker jeg feil? Mener iallefall at jeg hadde GT varianten på RT'n min ;-)
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Moffa wrote:
ashland wrote: Vanligvis kjører jeg Michelin PilotRoad 4, utrolig fornøyd med de! Spesielt på vått føre, tørt er de milevis over min kjøreevne :roll:
Fikk dog se pusher'n hadde lagt på ett PilotRoad 4 GT bakdekk. Det har jeg ikke hatt før :-k Er det noen som vet hva forskjellen mellom 'vanlige' Road 4 og det GT dekket er?? Eller er de like?
GT dekkene er vel de som er beregnet for litt tyngre sykler mener jeg å huske.... eller husker jeg feil? Mener iallefall at jeg hadde GT varianten på RT'n min ;-)
Stemmer det, GT er tiltenkt de tyngre syklene med litt stivere sidevegger. Du kommer nok ikke til å merke forskjell :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Takk for info :)
Da er det bare å vente på de neste 18 dagene forsvinner og ferien endelig kan starte \:D/
fun is not a straight line
Post Reply