![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Finner det spennende å lese andres beskrivelser og opplevelser av områder hvor man selv har vært .
![ok :thumleft](./images/smilies/023.gif)
Takk for at du deler.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tja konkurrerende forum kan jo hver enkelt ha sin mening om. Jeg trives godt på begge forum, og begge forum har jo hatt sine aktive og passive periode. Men nok om det.biker7 wrote:
Kom etterhvert til Gullvåg Camping mellom Støren og Berkåk, hvor vi stoppet i skyggen og kjøpte oss is. Har overnattet her for en del år siden, og lurer faktisk på om et «konkurrerende forum» driver og planlegger treff her om en stund.![]()
![]()
Ingen grunn til å ikke kose seg i begge leirerFlattop wrote:
Tja konkurrerende forum kan jo hver enkelt ha sin mening om. Jeg trives godt på begge forum, og begge forum har jo hatt sine aktive og passive periode. Men nok om det.
"konkurerrende forum" ble nevnt i litt humoristisk mening daFlattop wrote:Tja konkurrerende forum kan jo hver enkelt ha sin mening om. Jeg trives godt på begge forum, og begge forum har jo hatt sine aktive og passive periode. Men nok om det.biker7 wrote:
Kom etterhvert til Gullvåg Camping mellom Støren og Berkåk, hvor vi stoppet i skyggen og kjøpte oss is. Har overnattet her for en del år siden, og lurer faktisk på om et «konkurrerende forum» driver og planlegger treff her om en stund.![]()
![]()
Ja det skal arrangeres i år også et forumtreff. Tanken bak var jo å møte in persona de som du ellers treffer bak et 'nick' og et tastatur.
Jeg var med i fjor og ser frem til årets treff helgen den 23-25 august.
Men jeg vil nå tro at en ikke trenger å være medlem av Mcsiden.no for å møte opp om det skulle passe. Mc- i kombinasjon med forumbruk er ikke SÅ vidspredt at en ikke kan treffes på et sted og utveksle godee løgnhistorier.
Men slik er nå jeg da....
TakkerDrGreve wrote:Takk for reisebrevene, setter pris på slike innslag![]()
Dere var noen dager for tidlig på tur, varmen dere møttte mot Trøndelag bredte seg utover Nordkalotten fra og med torsdag/fredag 18/19 juli.
Er Zega Case såpass mye lettere enn Zega Pro, det visste jeg ikke [emoji106] Zega pro 31 og 38 liter veier 7-8kg pr stk.biker7 wrote:Med siste ukes trope-varme så har vel ikke aktivitetsnivået mitt vært helt på topp akkurat,
selv om jeg fortsatt har fri og nå er inne i min siste ferie-uka.
Men fikk da tatt en skikkelig vask av GS,n et par dager etter hjemkomst fra turen nordover, innimellom heteslagene.
Og jaggu varn møkkete ja !Men nå er den god som gull igjen, og i tillegg noen kilo lettere
Har nemlig fjernet "Toratech-rørene" bak (bagasje-stativet). Veide de for morro skyld, og bare disse alene veide faktisk 4,5 kilo
Så nå er den ca 35 kilo lettere enn når vi fartet oppi nord(bokser + bagasje ca 30 kg). Går sikkert som et uvær nå ! [emoji38]
Og jeg synes nok den ble litt slankere og smekrere uten disse jern-rørene ja:
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422561892_ce6ecf6496_z.jpg[/img]20190729_230047 (1) by biker7, on Flickr
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422561727_002ebedc93_z.jpg[/img]20190729_230538 (1) by biker7, on Flickr
Og i går var det endelig litt mere normal temperatur ute og i garasjen, så da ble Tracern "operert".
Det vil si bytte av bunnpanne. Denne fikk en liten lekkasje grunnet steinsprut i fjor, men ikke verre enn det har gått greit å kjøre med.
Men nå var det på tide med oljeskift (og snart service), så da hoppet jeg i det![]()
Tok meg god tid med "operasjonen", for liksom litt rart med det når en hobbymekanikker skal skru på et såpass nytt kjøretøy
Demonteringen gikk greit, men måtte først ta av hele eksosen for å komme til alle skruene.
Tracern med åpen buk :
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422410441_28dcb40e17_z.jpg[/img]20190730_171324 by biker7, on Flickr
Når jeg skulle sette sammen igjen, fant jeg ut at 5mm unbrako-pipa som skulle brukes på momentnøkkelen bynte å bli rund.. Tok ikke sjansen, så ble derfor en tur til Biltema Kongsvinger. Ble derfor ei økt til utpå kveldingen (natta..)
Ny bunnpanne på plass :
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422410366_ed2492363d_z.jpg[/img]20190730_174055 by biker7, on Flickr
Et par små banneord ble det vel, for eksosanlegget spilte ikke helt på lag ved monteringen![]()
De forbanna eksospakningene var nemlig ikke så lett å få på plass uten at de falt ut igjen [emoji38] Og fjærene som sikrer potte og eksosrør var heller ikke så "vennlige". Men disse gikk som en drøm, bare jeg etterhvert fant igjen et verktøy til dette formålet, som jeg av en eller annen grunn hadde i liggende i et skap![]()
Og endelig var eksosen på plass igjen også:
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422561407_41eb59d50e_z.jpg[/img]20190731_014255 by biker7, on Flickr
Og nå skal bunnpanna forhåpentlig tåle litt steinsprut, for nå er den påsmurt et tykt lag med svart silikon som skal tåle 300 grader:
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422410191_3edbcb6b0e_z.jpg[/img]20190731_014319 by biker7, on Flickr
Og med ny bunnpanne (+pakning) og ny olje og oljefilter, er Tracern nå klar til dyst igjen![]()
[img]https://live.staticflickr.com/65535/48422409996_dee9a7b9e0_z.jpg[/img]20190731_141817 by biker7, on Flickr
Brukte vel totalt 4-5 timer i "slow motion" på denne jobben, og et verksted hadde sikkert gjort det på ihvertfall halve tiden.
Men nå tar ikke jeg så mye i timen for egen garasje-mekk da
Epylypzon wrote: Er Zega Case såpass mye lettere enn Zega Pro, det visste jeg ikke [emoji106] Zega pro 31 og 38 liter veier 7-8kg pr stk.
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk