Takfeste er gull!tshansen wrote:Dæven takk for tipset... skal jaggu meg få borra meg opp et par bolter i taket (i garasjen) selv... så jeg kan jekke opp sykkelen når jeg skal jobbe på den
Må bare få lånt meg en skikkelig slagdrill så jobben glir litt lettere
Jeg vet at en kollega fylte tanken med noe slikt flytende gummi greier som herdet og tålte bensin. Kan høre med han om hva det var
Det har vært fylt noe gugge på tanken før også, men usikker på hva det er. Frykter at denne tanken nærmer seg oppbrukt, skal undersøke nærmere hvor hullet er og hvor stort det er. Uansett, det er veldig interessant å høre hva andre har brukt og hvor bra det funker. Om det ryker litt kapasitet går helt fint, jeg fyller gjerne en liter mindre bare det ikke renner ut.
I dag har jeg byttet simmerringer på gaffelen på FZ6en.
Den har Hyperpro fjær på bakdemperen, og er senket på gaflene. Usikker på om jeg vil stille den tilbake til standard, har vært god å kjøre det lille jeg har prøvd den.
So far so good
Dette viste seg å bli en skikkelig drittjobb. For å kile fast dempeenheten i bunnen av gaffelen anbefalte internett å bruke et kosteskaft(!). Flere guider var enige om at det var det eller spesialverktøy som måtte til. Endte opp med å løse det på denne måten i høvlebenken. Det var min fars ide, av og til så glimter han til :p
Gikk med noe bannskap for å komme seg hit.
Nye originale simmerringer monteres ved hjelp av spesialverktøy levert av http://www.skjongengineering.no. Er tredje gang jeg bruker det nå, og jeg er imponert over hvor mye juling det har tålt.
Tada! Nye simmerringer, støvtetninger og olje på begge gaffelbeina. Etter fargen på oljen jeg tappet av å dømme var det på høy tid.
Da jeg skulle åpne disse viste det seg at det ikke er samme nøkkel på toppboksen som på sideveskene. Disse er låst og jeg har ikke nøkkel. Startet en egen tråd om det, håper jeg finner ut sv det.
Tenkte å montere stativet for sideveskene, men kom til at man må demontere og flytte blinklysene for å få det på plass. For å demontere blinklysene må man av med bakkåpa, og man må også skjøte på ledningene et lite stykke. Det får bli en annen gang, tenker jeg.
Jeg må også pønske ut hvordan jeg skal få snudd retningen på girene slik at det blir "riktig". Har gjort det før på en 02 R6, og det ser ganske likt ut. Får gruble litt på det.
Sent from my iPhone using Tapatalk