Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Jeg lurer på en ting...og det er to ting : Doble mustasjeopphengsforkoblinger var vanlige i jernvareforretninger i sin tid...
nå har jeg ikke sett dem på lenge,men det skal visst være noen på Smalastovi på Maihaugen.. :-k
Men hva ble de brukt til :?: :?:
Hmmm.. :shock:
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by biker7 »

Akkurat nå har jeg kommet meg innendørs igjen etter å blitt spist opp av mygg-faen :evil: ,mens jeg har drivi med skraping og flekk-grunning av en yttervegg som er sommerens "hus-prosjekt..
Tenk at med perfekt mc-vær (lettskyet ca 20grader) så er man så dum som driver med dette istedet for mc-kjøring a ! [-( ;-)
Men er vel greit å passe på så man har tak over hodet en stund til også kanskje.. :roll: :)

Men den mygg-faen, som nå virkelig har kommet for fullt, er neimen ikke å spøke med. Ihvertfall ikke for meg som den er jævli glad i, og som i tillegg får noen skikkelige blemmer av stikkene.. Men de roer seg og forsvinner etter hvert da.

Hadde vel 20-25 stikk bare på venstre arm og hånd, og slik så venstre underarm ut rett etter jeg kom innendørs :shock: 8) :
Image20190618_202145 by biker7, on Flickr
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Tommas wrote:Da er det vel bare å få et lynkjapt vedtak om å selge de, samt sørge for å få gjort opp leie inntil nå :)
Ja, hadde det vært så enkelt. Styreleder har en aldri så liten fan-klubb, ihvertfall 10 stk og siden bare ca 15 av 42 sekjsoner møter på årsmøter, så blir det vanskelig å få igjennom noe vedtak.

De som disponerer plassene pr idag (dvs de som har tatt seg til rette) bedyrer også at de har "kjøpt" plassene av Trysilhus, men at Trysilhus ikke ville ta imot pengene deres (høres utrolig ut ikke sant?)

Det er en lukket Fb-gruppe for sameiet, men den sensureres også svært mye både ift hvem som i det hele tatt får poste nye inlegg og at kommentarfunksjonen på innlegg slås av.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Men sa du ikke det kom brev om dette i postkassa, det må jo vekke nok interesse blant de andre eierne det skulle man tro?

Merker jeg blir irritert av å høre om det, fyfaen så frekkt...

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

freddy123 wrote:Men sa du ikke det kom brev om dette i postkassa, det må jo vekke nok interesse blant de andre eierne det skulle man tro?

Merker jeg blir irritert av å høre om det, fyfaen så frekkt...
Ja, jeg håper det vekker litt ekstra interesse. Men faktum at skrivet kom i postkassa istedenfor på Fb-gruppen tyder på at det ikke ble tillatt postet av administratoren (=styremedlemmene)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Lag en åpen facebook gruppe, og lodd interessen for et kupp?

Er sameiet medlem i et boligbyggelag så har dere tilgang på juridisk bistand (de er ganske strenge med styrer som tar seg til rette), ellers er det mulig å melde seg inn i Huseierens Landsforbund og ta saken med de. De er også ganske opptatt av å sørge for at ting er på stell.

"Problemet" her er vel at de på en måte kun har beriket seg selv, men ikke på bekostning av andre?

Ellers er vel parkeringsplassene sameiet sin eiendom, så de burde vel kunne selges til høystbydende 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Hvis ikke eiendomsretten er dokumentert er dette pr dd
Felleseie og står da fritt å kunne benyttes av alle.
Hvis noen vil ha eksklusiv rett/eieforhold må dette gis på en generalforsamling vil jeg tro.
Dette vil normalt tilsi markedspris.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Sendte mail til styret og fikk til svar at fakta var framstilt feil i skrivet.
For ordens skyld, dette er ingen styrebeslutning, det er intet styrevedtak, og det er ingen sak for deg som sameier hva enkelte private inngikk avtale med Trysilhus om i 2012.
Skal være en kort orientering ikveld etter ekstraordinært årsmøte med kun elbillading som tema, så får lytte til hva de sier da.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

For ordens skyld, dette er ingen styrebeslutning, det er intet styrevedtak, og det er ingen sak for deg som sameier hva enkelte private inngikk avtale med Trysilhus om i 2012.
Så rett og slett bare helt tilfeldig at styret får gratis plasser, Trysilhus ikke ville ha penger og du skal ikke bry deg :lol:
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Tommas wrote:
For ordens skyld, dette er ingen styrebeslutning, det er intet styrevedtak, og det er ingen sak for deg som sameier hva enkelte private inngikk avtale med Trysilhus om i 2012.
Så rett og slett bare helt tilfeldig at styret får gratis plasser, Trysilhus ikke ville ha penger og du skal ikke bry deg :lol:
Ja, ikke sant, det skurrer litt der... Salg av en plass til dagens markedspris ville sannsynligvis finansiert tilsvarende låneopptaket for å oppgradere el-anlegget i garasjen. Men ikke for det, hadde plassene blitt solgt til markedspris i 2012 ville sannsynligvis pengene vært borte, ettersom første styreleder (bor ikke her lenger) visstnok gjorde underslag.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

er de andre plassene tinglyste? slik at disse følger enhetene?
hvis så-og de andre ikke er det er dette felleseie uansett "private avtaler", felleseie er en del av ditt ansvar som "andelseier"

kan de ikke dokumentere denne eierrettigheten eksisterer den ikke.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Akkurat nå drikker jeg øl. Har pakket kofferten til fredag da jeg skal en tur til New York med kjerringa. I tillegg har jeg fått ny jobb i dag, så jeg føler jeg har god nok grunn til å feire med øl. :D Har ikke signert kontrakt enda, men den blir nok signert i løpet av neste uke. :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

Trondgv wrote:Akkurat nå drikker jeg øl. Har pakket kofferten til fredag da jeg skal en tur til New York med kjerringa. I tillegg har jeg fått ny jobb i dag, så jeg føler jeg har god nok grunn til å feire med øl. :D Har ikke signert kontrakt enda, men den blir nok signert i løpet av neste uke. :thumleft
Jaha? Hakke fått noe snap :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Trondgv wrote:Akkurat nå drikker jeg øl. Har pakket kofferten til fredag da jeg skal en tur til New York med kjerringa. I tillegg har jeg fått ny jobb i dag, så jeg føler jeg har god nok grunn til å feire med øl. :D Har ikke signert kontrakt enda, men den blir nok signert i løpet av neste uke. :thumleft
God tur, og gratulerer!

Klin til med en svær biff :thumleft

http://nymag.com/listings/restaurant/st-anselm/

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_ ... _York.html
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

mekkern wrote:er de andre plassene tinglyste? slik at disse følger enhetene?
hvis så-og de andre ikke er det er dette felleseie uansett "private avtaler", felleseie er en del av ditt ansvar som "andelseier"

kan de ikke dokumentere denne eierrettigheten eksisterer den ikke.
De andre plassene er merket med leilighetsnummer og følger leiligheten.
Tinglysing har jeg ikke sjekket, men alle har 1 nummerert plass i garasje eller carport, det er ikke omtvistet. I tillegg er utendørs parkering for beboere og gjesteparkering som er romslig nok til at mange ikke gidder kjøre inn til sin garasjeplass og nok til de som har 2 biler også. (Ikke nummererte plasser, som klart tilhører fellesdelen i sameiet. Ingen avgift på disse plassene.)
Styreleder innledet møtet idag som "privatperson" og sa at dette var private avtaler mellom den enkelte og utbygger som ikke hadde fått ut fingern (ift tinglysing) og at denne saken var basert på ren misunnelse.
Når jeg spurte om det fantes skriftlige avtaler så svarte han: "Det har du INGENTING med!" og henviste alle til å sjekke direkte med utbygger.
- Så de har jeg sendt spm nå. Virket litt for offensivt det svaret (slik jeg tolket det), men kan jo være tilfelle.
Last edited by RuneMC on 19 Jun 2019 21:58, edited 1 time in total.
Post Reply