tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Flattop »

Denne vil muligens være det du spør om?

NOK 40.53 6%OFF | for Go Pro Windproof Wind Foam Noise Reduction Sponge Cover Case For Gopro Hero 7/6/5 Black Hero2018 Action Camera Accessories
https://s.click.aliexpress.com/e/DFsPdpQ
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Flattop wrote:Denne vil muligens være det du spør om?

NOK 40.53 6%OFF | for Go Pro Windproof Wind Foam Noise Reduction Sponge Cover Case For Gopro Hero 7/6/5 Black Hero2018 Action Camera Accessories
https://s.click.aliexpress.com/e/DFsPdpQ
Suverent... der har vi en slik jeg snakka om. Den der er så billig at jeg bare er nødt å prøve =D> =D> Takk for link :thumleft
Tommas wrote:Filmen var veldig bra, stor tommel opp :thumleft

Mange av de som har diskutert best mulig lyd fra MC på youtube har endt opp med en ekstern opptager dempet på forskjellige vis, et par tut ved start av kjøring for synk og legg på lyden etterpå. Det er i alle fall mange som har jobbet hardt for å unngå kun vind sus.

Når det er sagt synes jeg lyden fungerer bra hos deg.
Ja, jeg vet veldig mange bruker den zoom h1 eller hva den heter. Problemet er bare at jeg ikke filmer slik som mange andre. Jeg har masse små klipp, på tvers av 3 kamera som blir brukt om en annen. Så det er vanskelig å holde styr på lyden, og det er mye ekstra jobb å legge inn, synce osv. Da blir det mye lettere å koble en ekstern mic som er mounta på sykkelen under salen eller noe slikt en enklere løsning (tror jeg) Jeg har jo ikke prøvd :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Tommas »

intruder wrote:Har nevnt det før,når jeg ser på disse filmene synes jeg det virker å være rene Chaplinfarten...på ukjente smale grusveier,,,
er det jeg ser virkelig "the real thing" ... :?:
Jeg tenkte akkurat det samme, men så på speedometeret og så at det ikke er så ille som det ser ut. Utrolig bra farts følelse med den kamera vinkelen :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by intruder »

Så fikk jeg litt mer innsikt i fartsfølelsesyndromet mitt...
Må ordne høretellfoner...tshansen får ikke lov å utkonkurrere "apeberget" som sitter inni TV`n og skriker måål... ](*,) :smt071
Pr nå må jeg se MC-gutten uten lyd...og da minner det meg litt om Charlie....
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Kant1 »

Fin video, jeg kunne ikke gjort det noe særlig bedre selv :-D

Får lyst å skaffe en stasjonær PC med ytelser nok, slik at jeg kan få redigert noe av alt jeg filma i Portugal, ifjor og iår. :-#
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by jhn »

Skal prøve å holde tunga rett i munnen ... :lol:
jeg ble litt nysgjerrig på dette gore-tex-greiene, men det var ikke enkelt å finne ut av, hvem som gjør hva , og hvorfor ...
Hvordan fant du ut av dette, tshansen?
Jeg blir ikke så veldig mye klokere av produsentens nettsider.


Forøvrig likte jeg også filmen :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Epylypzon »

Har du laget noen video / eller skrevet om utstyret du har med på tur?
Jeg vurderer å prøve hengekøye, så har begynt å kikke litt på de forskjellige.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Epylypzon wrote:Har du laget noen video / eller skrevet om utstyret du har med på tur?
Jeg vurderer å prøve hengekøye, så har begynt å kikke litt på de forskjellige.
Nei jeg har ikke laget noe egen film på hvilket utstyr jeg har med på tur. Det er liksom så utrolig individuelt :-k

Men jeg kan skrive noen ord om hvorfor jeg har valgt Amok hengekøyen, hvilke erfaringer jeg har gjort meg i forhold til sove i hengekøye kontra telt, oppbevaring av klær osv. Hvordan jeg pakker det på sykkelen og hvorfor jeg har valgt de løsningen jeg mener er viktigst.

Skal bare bla gjennom det jeg har av bilder, eventuelt knipse noe nytt... så skal jeg få postet noe i løpet av kvelden :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

jhn wrote:Skal prøve å holde tunga rett i munnen ... :lol:
jeg ble litt nysgjerrig på dette gore-tex-greiene, men det var ikke enkelt å finne ut av, hvem som gjør hva , og hvorfor ...
Hvordan fant du ut av dette, tshansen?
Jeg blir ikke så veldig mye klokere av produsentens nettsider.


Forøvrig likte jeg også filmen :thumleft
Hva med Goretex er det du lurer på? mye av membran kunnskapen har jeg fra skalljakker som Norrøna og Bergans (to konkurrerende membraner) og det er en kombinasjon av flere ting.
Skjønner ikke helt hva du legger i "hvem som gjør hva?"
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by kvase »

tshansen wrote:
jhn wrote:Skal prøve å holde tunga rett i munnen ... :lol:
jeg ble litt nysgjerrig på dette gore-tex-greiene, men det var ikke enkelt å finne ut av, hvem som gjør hva , og hvorfor ...
Hvordan fant du ut av dette, tshansen?
Jeg blir ikke så veldig mye klokere av produsentens nettsider.


Forøvrig likte jeg også filmen :thumleft
Hva med Goretex er det du lurer på? mye av membran kunnskapen har jeg fra skalljakker som Norrøna og Bergans (to konkurrerende membraner) og det er en kombinasjon av flere ting.
Skjønner ikke helt hva du legger i "hvem som gjør hva?"
Er det ikke rart at de som har et produkt navn å ta vare bruker Goretex dette Kokatat merke står blant det beste du kan bruke på havet både i i sør å nord https://www.olympicoutdoorcenter.com/co ... s-dry-suit men det er dyrt ja men hva skal ikke kvalitet koste
produkta blir også brukt av diverse operative sjøenheter rundt i verden forsvaret-redningstjenester- polar ekspedisjoner-
Er ikke tvil [-( dette er bra saker ferdig diskutert.
Klart det fins forskjellige kvaliteter og div andre navn på samme produkta alt etter hva som fenger på kundene ;-)
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Epylypzon wrote:Har du laget noen video / eller skrevet om utstyret du har med på tur?
Jeg vurderer å prøve hengekøye, så har begynt å kikke litt på de forskjellige.
Hengekøye

Vel, det kommer egentlig an på om du liker å ligge i bananform (tradisjonell køye) eller om du er nødt å ligge flatt!

Tradisjonelle køyer bør man ha underquilt til selv om det går med liggeunderlag oppi, men det er litt mer styr! Fordelen er jo prisen! Det er mange veldig gode alternativer til en langt rimeligere penge enn amok!

Grunnen til at jeg valgte amok er for at jeg trives bedre å ligge flat, og at løsningene på integrert myggnett, enkelt å henge opp, genial underlagsløsning og muligheten til å gjøre køyen til en lenestol! Ja det gjorde meg rett og slett solgt! Den er uendelig mye mer komfortabel å sove i enn tradisjonell (syns jeg)

Image

Tarpen er litt liten, så det er vanskelig å legge mye i le for skikkelig ruskevær under den, så her må man være kreativ! Jeg legger klærne oppi pakksekken som jeg frakter soveutstyret mitt i!

Image

Jeg har en liten luftpute fra SEA to summit, også har jeg en sommer pose og en vinterpose avhengig av temperatur!

Image

Image

Image

Det pakker smått, veier lite og er en utrolig lettvint måte å campe på i skogen! Å campe på campingplass er litt verre, da du er avhengig av festepunkt! Dette kan man også løse med å ha med ekstra tau og være litt kreativ!

Er det skikkelig ruskevær og kaldt, er det mye bedre å sove i telt! Da kan du fyre i teltet og ha fin lunk når du legger deg eller når du lager frokost! Det er ikke like sexy når du sover i køye! Da må du ut av soveposen når du skal kle deg og det er litt kjipere enn ett varmt telt :lol

Image

Jeg har et fjellheimen camp 3 telt! Og når jeg camper i telt har jeg med stolen min fra helinox! Den komforten vil jeg ikke være uten! I køyen har jeg lenestol i køyen ved å justere to stropper :-)

Image

Grunnen til at jeg ikke er gått for Amok tidligere er for at de ikke har hatt lang variant før. Jeg ble for lang til den normale modellen.

Et stort minus med telt tidlig og sent i sesongen, dugg og vått telt. Herremin gud så lei jeg var av å slå opp dasse blaut telt på turen i fjor høst. Brukte jo en evighet hver kveld på å tørke ut teltet før jeg la meg for kvelden. Rett og slett lite hyggelig. Denne problematikken har du ikke i hengekøye, selv om underlaget på amok'en slår seg litt og blir fuktig. Men dette tørker mye raskere enn et vått telt :lol:

Er det noe jeg ikke har fått med i denne posten må du bare hyle ut :-) Jeg skal prøve å svare etter beste evne :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Trondgv »

Hengekøy et fantastisk! Jeg er ikke så fan av å ligge på ryggen, så jeg har gått for Hennesy Safari explorer asym zip..Tror jeg den heter. Ellers er jeg enig i det thansen sier, foruten om at tarpen passer bedre til denne type hengekøye. [emoji16]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Bikeridr »

Da fikk jeg sett (og kommentert) siste film :thumleft
Og bare for å gjenta meg selv, her må jeg nok ha en guidet tur i samme området med min vanvittig sterke 40hk 296cc ADV når jeg er på dine kanter :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote:Da fikk jeg sett (og kommentert) siste film :thumleft
Og bare for å gjenta meg selv, her må jeg nok ha en guidet tur i samme området med min vanvittig sterke 40hk 296cc ADV når jeg er på dine kanter :)
Du er hjertelig velkommen med alt du måtte ha av hester :lol Her er både husrom og lokalkjent kokke på kysten :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:
Bikeridr wrote:Da fikk jeg sett (og kommentert) siste film :thumleft
Og bare for å gjenta meg selv, her må jeg nok ha en guidet tur i samme området med min vanvittig sterke 40hk 296cc ADV når jeg er på dine kanter :)
Du er hjertelig velkommen med alt du måtte ha av hester :lol Her er både husrom og lokalkjent kokke på kysten :lol:
:thumleft
Locked