Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by tshansen »

Hahaha... rett og slett nydelig =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by hakhap »

Godt det ordnet seg :) og ikke dumt å kunne fikse på ting selv.

Men til neste gang kanskje ikke kaste den i grusen :D
Satser på du holder deg på hjulen fra nå av :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

Image

Sånn ble resultatet av reparasjonen. Blir nok litt glassfiberarbeid på meg når jeg kommer hjem, men det er ikke så alt for mye som skal til for å få den tipp-topp igjen.

Satser på å holde riktig side ned i dag!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by supermons »

Shit, godt det gikk såpass bra da!

Håper du får tørr bane og holder gummisiden ned i dag :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

Beste rundetid i går ble 1:10.471. Et godt stykke unna persen på 1:07.0-ettellerannet, men greit nok med tanke på oppkjøringa. Været spilte også inn, det var ganske kaldt både i lufta og i asfalten. Hadde mye småslipp på slutten, dekkene nærmet seg nok slutten. Hadde ikke rukket å legge om til nye dekk til det aller siste passet i går, så da pakket jeg sammen og dro hjem. Ble uansett seint nok, var hjemme i tolv-tida og på jobb klokka sju i dag.

Satser på bedre vær neste gang jeg er på Våler, er litt bittert at persen min er fra første dagen jeg kjørte der. Må se litt på hvordan kalenderen går opp, men vurderer å kjøre Nasjonal 600 på Våler i juni og SST600 på ACR i juli. Har aldri vært på ACR, men har hørt mye fint om banen.

Bremseproblemet som har forfulgt meg de to siste sesongene er fikset, det var overhaling av caliperene som skulle til. Nå er sykkelen 100 %, eller den hadde vært det hvis jeg hadde holdt meg på hjula i helga. Jaja, man har vel hobby for å ha noe å fylle tida med :lol:
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

Mandag vasket jeg sykkelen etter helga. Det trengtes!

Image

Image

Image

Dette må jeg gjøre noe med.

Image

Hadde ikke planlagt at det skulle bli så fullt her. Må prøve å få litt fortgang i sakene, slik at jeg får banesykkelen ut igjen og Ducatien på veien.

Image

Image

Bendet tilbake bakerste del av bakramma, dette får være nært nok. Må gå over sveisene igjen, en av de gikk helt opp.

Image

Image

Image

I går testet jeg en ny revisjon av tankringen. Denne passer! I dag blir det ilddåp, kjører til Trondheim med full tankveske etter jobb.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by mekkern »

juhuu.. :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

Festet for tankveska fungerte utmerket tur/retur Trondheim. Det eneste som gjenstår er å finne ut om det tåler bensinsøl. Kan jo fort komme en liten skvett når man fyller tanken.

Fikk ikke helt gjort så mye som jeg hadde tenkt i helga. Planla å bytte dekk på Ducatien, tenkte å begynne bake først.

Image

Åpnet verktøysettet for å finne nøkkel til mutteren på bakhjulet, men den gang ei. Har bestilt nøkkel på ebay, så da får bakdekket vente et par uker.

Image

Fikk lagt om fremme, utrolig mye mer styr å legge om manuelt når man bryr seg om hvordan felgene blir seende ut. Det gikk heldigvis ganske bra, håper det blir lenge til jeg trenger å legge om her igjen.

Image

Image

Kjøpte også nytt batteri. Ingenting som feilte det gamle utover at det var så tungt at jeg ikke klarte (ville) montere det igjen. 2821 g i forskjell er ganske mye! Tror det merkes godt, spesielt mtp. hvor høyt batteriet er plassert.

Image

Det siste jeg fikk gjort var å montere ny tankpad. Den forrige var begynt å slippe, og hadde også sprukket opp. Ikke all verdens kvalitet altså. Denne virker å være bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

inunf wrote: ...
Har gjort et lite regnestykke på vekten, alt i alt ble dette en reduksjon på 1865 g. Velteklossene var over 600 g tyngre enn bolten som ble erstattet, ellers var det en grei reduksjon på passasjerfothvilerne og luftinntakene. Med de 5,7 kg som jeg kuttet med eksosen er vektreduksjonen oppe i 7,5 kg. Våtvekta på original S-utgave er 195 kg, dvs. jeg er nede på 187,5 kg nå. Med et litiumionbatteri og 520-kjede bør det være mulig å komme i underkant av 185 kg. Det er ganske lett for en sykkel med så mye motor og skilt.
...
inunf wrote: ...
Kjøpte også nytt batteri. Ingenting som feilte det gamle utover at det var så tungt at jeg ikke klarte (ville) montere det igjen. 2821 g i forskjell er ganske mye! Tror det merkes godt, spesielt mtp. hvor høyt batteriet er plassert.
...
Demonterte velteklossene igjen da stangen gjennom motoren var for lang slik at jeg ikke fikk tightet motorfestene skikkelig. I følge internett kan dette føre til brudd på ramma, og det tar jeg ikke sjansen på. Dermed blir total vektreduksjon 7,5 kg pluss 0,6 kg for velteklossene og 2,8 kg for batteriet, totalt 10,9 kg. Dvs. våtvekt på 184 kg. Det er da ganske respektabelt?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by JK95 »

Meget respektabelt det ja :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by inunf »

Image

Image

Var en tur til Veiholmen på Smøla forrige uke. Været var bare så som så, og vi brukte litt for lang tid slik at vi ikke rakk å kjøre rundt Smøla slik som egentlig var planen. XJ'en funker greit med passasjer, men den blir litt ukomfortabel over tid. Bruker vanligvis ikke være noe fan av ferger, men det var greit med jevnlige pauser for å hvile stumpen.

Det viser seg at passasjeren heller vil sitte på enn å kjøre selv, så da blir XJ'en solgt fortløpende til fordel for noe litt sprekere med bedre passasjerkomfort. Vurderer bla. V-Strom 1000 og 650. Er redd 1000 blir som GS1200, for tung og uhåndterlig. Samtidig er jeg redd 650'en blir for slapp, spesielt med to på. Skal uansett selge XJ'en først, men før jeg kan annonsere den må jeg bytte clutchen. Håper å rekke det i løpet av neste uke.

Image

Testet ny utgave av batterilokket på Ducatien. Det passet nesten.

Image

Siste utgave passer perfekt! Nå mangler jeg bare baggasjeplaten som skal sitte på toppen.

Image

Image

Image

Fikk byttet bakdekket på Ducatien, det gikk overraskende greit, helt uten å skade felgen. Benyttet også anledningen til å polere felgen.

Image

Image

Image

Kostet på ny hjulmutter, da den gamle var begynt å bli frynsete. Fin liten vektreduksjon ble det også.

Image

Image

Image

Printet ut et nytt feste for tankveska i svart ABS denne gangen. Er fornøyd med resultatet!

Image

Image

Image

Image

I helga var jeg på besøk hos foreldra mine, og hjalp faren min med å legge om dekk på sykkelen hans. Etter å ha fått det til på Ducatien tenkte jeg dette skulle gå greit, men det var lettere sagt enn gjort. Fikk det heldigvis til til slutt, uten å herpe felgene alt for mye.

Byttet også olje på KTM'en. Det var det mest kompliserte oljeskiftet jeg har vært med på. To filter, to tappeskruer, en skvett olje i veivhuset og resten i tanken i ramma som skal luftes ut mens motoren går. Det ordnet seg til slutt, går sikkert lettere neste gang.

I morgen drar jeg til Våler for å kjøre Nasjonal 600 på Classic TT. Det blir oppdateringer underveis!



Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Inunf - I grusen på Våler

Post by freddy123 »

Mye spennende "reodor felgen" løsninger her, artig hva man får laget med en 3D pri ter

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Classic TT Våler

Post by inunf »

Ja, det er gøy når man får til å lage noe som kan brukes!

Image

Image

Ble bare halvferdig med å lappe hekken etter forrige tur til Våler. Har sparklet litt, men må sparkle mer og lakke for at det skal bli bra. Det rakk jeg ikke, i går var det montering og pakking av bil.

Image

Sykkelen ser jo ikke så verst ut med det "gode" kåpesettet. Var et fryktelig styr å få det på, tror kåpebraketten har fått seg en større trøkk enn først antatt. Fikk det heldigvis på til slutt, nå er bilen pakket og jeg kjører til Våler etter jobb. Værmeldinga er nesten lovende, håper jeg slipper å bruke regndekkene!

Skal kjøre trening i morgen, kval og løp lørdag, og oppvarming og løp søndag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Inunf - Classic TT Våler

Post by intruder »

Hadde jeg innehatt dine tekniske ferdigheter hadde dere sluppet mye av tøvet jeg bedriver :evil: her...
Egentlig litt misunnelig...men ikke si det til noen...
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Classic TT Våler

Post by inunf »

Takk for det :) 3D-printing er som mye annet, man må bare prøve og feile, og det er ganske bratt læringskurve. Tror jeg har fått litt taket på det nå, men fortsatt massevis å sette seg inn i.

Image

Image

Endelig fremme på Våler. Har kjørt så lenge med det fæle teipa kåpesettet at jeg hadde glemt av at sykkelen egentlig er litt kul. Bare synd at jeg ikke rakk å lakke opp igjen hekken :/

I morgen er det to treningspass, lørdag kjører jeg kvalifisering 12.20-12.40 og løp ut på sen ettermiddag en gang. Søndag er det trening 10.40-10.50 og løp ut på ettermiddagen. Er spent på å se nivået, har ikke kjørt i denne klassen før og vet ikke helt hva slags fører/sykler som er påmeldt. Nasjonal 600 er for sykler som er eldre enn 10 år, så min 2006 burde i utgangspunktet ligge bra an. Teamkompisen min skal kjøre på en -99 R6, så det blir flaut om han kjører fra meg. (Annen fyr og annen R6 enn onkelen min som jeg har skrevet litt om her tidligere).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply