Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Bjønnavind
Posts: 8
Joined: 23 Apr 2016 14:52
MC: 1981 Honda CB900C
Location: Andebu

Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by Bjønnavind »

Hei ho!

I år har jeg planlagt 2 hele uker på veien tur retur Andebu - Steigen.

Først ei hel uke i Norge på kryss og tvers nordover, og så ei uke i Sverige på vei nedover. Men jeg har overhodet ikke peiling på hvor jeg burde dra og hva jeg er nødt til å få med meg der :D Det eneste jeg vet er at jeg kommer inn i Sverige på høyde med Kiruna og skal bruke ei uke.

Noen tips til steder, ruter og severdigheter jeg er nødt til å få med meg? Det blir telt og primus all the way, og jeg unngår gjerne storbyer hvis jeg kan! :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by tshansen »

Er du fortrolig med å kjøre på grus? I så fall kan jo TET ruten nedover være noe å kikke nærmere på? www.transeurotrail.org :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bjønnavind
Posts: 8
Joined: 23 Apr 2016 14:52
MC: 1981 Honda CB900C
Location: Andebu

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by Bjønnavind »

Se her ja! Hvor var denne nettsiden i mine offroader
-dager? :roll: :D Ikke redd for grusvei nei, kan dog bli litt slitsomt i lengden på sykkelen jeg har. Den er ikke spesielt egnet for annet enn asfalt, men jeg legger tipset på listen min! Takk! \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by mekkern »

Hvis det er 900’dren så kan Tshansen bekrefte at den kan benyttes utenfor ren asfalt. :thumleft
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by knutk »

tshansen wrote:Er du fortrolig med å kjøre på grus? I så fall kan jo TET ruten nedover være noe å kikke nærmere på? http://www.transeurotrail.org :thumleft
Har prøvd å laste ned noen av rutene, bl.a ruten for Norge, men når jeg prøver å åpne gpx filen i BaseCamp kommer der opp at der er feil på filen.
Noen som har en ide om hva jeg gjør galt?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by tshansen »

mekkern wrote:Hvis det er 900’dren så kan Tshansen bekrefte at den kan benyttes utenfor ren asfalt. :thumleft
Hahaha, hvis det er samme sykkel som du hadde på grustur i øst, så kan jeg bekrefte at sykkelen er mulig å bruke på grus, men du skal være bra nuts for å gjøre det hahaha =D> :lol:
knutk wrote: Har prøvd å laste ned noen av rutene, bl.a ruten for Norge, men når jeg prøver å åpne gpx filen i BaseCamp kommer der opp at der er feil på filen.
Noen som har en ide om hva jeg gjør galt?
Vet ikke hva du gjør feil, men jeg la den akkurat inn i basecamp selv å det fungerte utmerket? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bjønnavind
Posts: 8
Joined: 23 Apr 2016 14:52
MC: 1981 Honda CB900C
Location: Andebu

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by Bjønnavind »

tshansen wrote:
mekkern wrote:Hvis det er 900’dren så kan Tshansen bekrefte at den kan benyttes utenfor ren asfalt. :thumleft
Hahaha, hvis det er samme sykkel som du hadde på grustur i øst, så kan jeg bekrefte at sykkelen er mulig å bruke på grus, men du skal være bra nuts for å gjøre det hahaha =D> :lol:
Det er nok samme sykkelen ja. Kjøpte en 900 av mekkern ifjor :) Jeg har ikke prøvd den på grus skal jeg være ærlig, men antok at det ikke var ideelt. Ren forhåndsdømming altså! :-# Får jo bare prøve da, og se hvordan det ender.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by tshansen »

Bjønnavind wrote: Det er nok samme sykkelen ja. Kjøpte en 900 av mekkern ifjor :) Jeg har ikke prøvd den på grus skal jeg være ærlig, men antok at det ikke var ideelt. Ren forhåndsdømming altså! :-# Får jo bare prøve da, og se hvordan det ender.
Vel, jeg skal ikke ha på meg at jeg lokka deg ut på grusen! Vidar er klin hakke sprø på to hjul, så vi la det henge i luften at alt går om man må :lol: :lol: :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bjønnavind
Posts: 8
Joined: 23 Apr 2016 14:52
MC: 1981 Honda CB900C
Location: Andebu

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by Bjønnavind »

tshansen wrote: Vel, jeg skal ikke ha på meg at jeg lokka deg ut på grusen!
Jo det skal du! :lol: Sender deg hilsen fra sykesengen om en måneds tid :thumleft :D
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ei uke i Sverige! What to do? Where to go?

Post by knutk »

tshansen wrote:
mekkern wrote:Hvis det er 900’dren så kan Tshansen bekrefte at den kan benyttes utenfor ren asfalt. :thumleft
Hahaha, hvis det er samme sykkel som du hadde på grustur i øst, så kan jeg bekrefte at sykkelen er mulig å bruke på grus, men du skal være bra nuts for å gjøre det hahaha =D> :lol:
knutk wrote: Har prøvd å laste ned noen av rutene, bl.a ruten for Norge, men når jeg prøver å åpne gpx filen i BaseCamp kommer der opp at der er feil på filen.
Noen som har en ide om hva jeg gjør galt?
Vet ikke hva du gjør feil, men jeg la den akkurat inn i basecamp selv å det fungerte utmerket? :-k
Prøvde å laste ned fila fra en annen PC, og da funka det. Viser seg at en eller annen 'ugress' filtrering på hovedmaskinen torpederte hendelsen som trigges av at man godtar vilkårene før nedlasting, så filen som ble nedlastet var strekt redusert, og 1/10 i størrelse av fungerende fil..
Post Reply