tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by biker7 »

Grattis med tøff moped ! =D>

Har kjøpt en slik han jeg kjøpte GS,n av også. :)
Han var eneste eier fra 2009 til nå i april, så da får vel jeg ta over 790,n hans i 2029 også da ;-) \:D/
Last edited by biker7 on 06 Jun 2019 22:01, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by intruder »

intruder wrote:Grattulerer !!
...og har hørt at almenningene her skal innføre fartsbegrensninger og promillekontroller...å så nøfyse..
:plystre
Tommas...dette var ment som en spøk..om åssen det avenogtell er langt innpå tyttebærskauen... :mrgreen:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Tommas »

intruder wrote:
intruder wrote:Grattulerer !!
...og har hørt at almenningene her skal innføre fartsbegrensninger og promillekontroller...å så nøfyse..
:plystre
Tommas...dette var ment som en spøk..om åssen det avenogtell er langt innpå tyttebærskauen... :mrgreen:
:lol: :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Hva skal man si? Kanskje vi skal ta en slik typis senior klisje.... Hadde det ikke vært for ørene, hadde smilet gått helt rundt :plystre

Image

Image

Fikk ny plate til sidestøtten i posten i dag :-) Helt nødvendig, da labben som er der fra før kan sies å være absolutt minimal :roll:

Image

Siden sykkelen må kjøres inn, tenkte jeg å ta meg en tur inn på hytten å sjekke om det var behov for å slå bøen. Gresset gror som F i disse dager, så en rask tur inn dit måtte jo være mulig i dette fine været.

Image

Så var det dette med "skal bare" da :plystre En tur til hytten ble plutselig en lengre tur på 30 mil :lol: :lol: Jeg må si at jeg er veldig positivt overrasket over egenskapene som bor i denne røveren. Fy flate for en herlig sykkel.

Image

Jeg måtte jo ha den obligatoriske stopp å ta bilde av sykkelen din ved fossen Jeg har vel samme bildet av alle syklene mine på omtrent samme sted :plystre. Men det er noe med den fossen og omgivelsene rundt som setter litt preg på bildene.

Jeg kom meg til Dale, å da lokket bergsdalen med sitt uendelige hav av telehiv og krappe svinger. Gikk som en drøm, selv om det er noe mer behagelig med telehever fra BMW :evil:

Image

Vet ikke om det var lov å kjøre ned på plenen til Kulturhuset på VOSS, men fristelsen ble for stor :lol:

Spørs om jeg ikke må pakke sideveskene å legge ut på overnattingstur i morgen. Kjøre etter fineværet :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Tommas »

Meget pen sykkel!

Er den i tillegg god å kjøre så er det jo bonus 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Bikeridr »

Tommas wrote:Meget pen sykkel!

Er den i tillegg god å kjøre så er det jo bonus 8)
:lol
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Hva skal man si!! Forbanna mannskit! På vei til Nordheimsund i dag, åpnet himmelen seg å jeg ble merkelig kald på magen! Stoppet på essoen og sjekket jakken, jo visst faen! Lekkasje i jakka også!!!

Forpulte mannskit!

Image

Image

Image

Det kommer inn bak lommen på en måte, det er ikke kommet noe forbi den klaffen, det sjekket jeg! Det hører også med til historien at halsen min som lå i andre lommen var dasse blaut! Så nå blir denne også sendt på reklamasjon! Gudene vet når man får de tilbake eller eventuelt nytt produkt! Kjenner jeg fikk litt nedsig nå
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by mekkern »

Så du er blitt "klam-i-klim"? ;-)

Trodde disse var gjennomgående bedre på antall reklamasjoner enn Rukka? :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

mekkern wrote:Så du er blitt "klam-i-klim"? ;-)

Trodde disse var gjennomgående bedre på antall reklamasjoner enn Rukka? :-k
Utifra hva jeg kan finne så er det veldig få rapporterte! Men det sitter sikkert langt inne for folk å innrømme at dressen de har betalt nesten 20.000 er dårlig.. for å sitere en klok mann
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Erling71 »

tshansen wrote:Hva skal man si? Kanskje vi skal ta en slik typis senior klisje.... Hadde det ikke vært for ørene, hadde smilet gått helt rundt :plystre

Image

Image

Fikk ny plate til sidestøtten i posten i dag :-) Helt nødvendig, da labben som er der fra før kan sies å være absolutt minimal :roll:

Image

Siden sykkelen må kjøres inn, tenkte jeg å ta meg en tur inn på hytten å sjekke om det var behov for å slå bøen. Gresset gror som F i disse dager, så en rask tur inn dit måtte jo være mulig i dette fine været.

Image

Så var det dette med "skal bare" da :plystre En tur til hytten ble plutselig en lengre tur på 30 mil :lol: :lol: Jeg må si at jeg er veldig positivt overrasket over egenskapene som bor i denne røveren. Fy flate for en herlig sykkel.

Image

Jeg måtte jo ha den obligatoriske stopp å ta bilde av sykkelen din ved fossen Jeg har vel samme bildet av alle syklene mine på omtrent samme sted :plystre. Men det er noe med den fossen og omgivelsene rundt som setter litt preg på bildene.

Jeg kom meg til Dale, å da lokket bergsdalen med sitt uendelige hav av telehiv og krappe svinger. Gikk som en drøm, selv om det er noe mer behagelig med telehever fra BMW :evil:

Image

Vet ikke om det var lov å kjøre ned på plenen til Kulturhuset på VOSS, men fristelsen ble for stor :lol:

Spørs om jeg ikke må pakke sideveskene å legge ut på overnattingstur i morgen. Kjøre etter fineværet :thumleft
Utolig vakre omgivelser å ta bilder av sykkelen i. :D
Må nok ha meg en tur i vest med beemer'n for å se litt mere en Oslo med omegn. Indre buskerud, Vestfold og Telemark har mye flotte steder, men må nok utvide horisonten littegran :thumleft
Gratulerer med ny flott sykkel. :)
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Erling71 wrote: Utolig vakre omgivelser å ta bilder av sykkelen i. :D
Må nok ha meg en tur i vest med beemer'n for å se litt mere en Oslo med omegn. Indre buskerud, Vestfold og Telemark har mye flotte steder, men må nok utvide horisonten littegran :thumleft
Gratulerer med ny flott sykkel. :)
Takk for det :-)
Fra midten av sørnorge og vestover har du så sinnsykt mye flott natur, fosser, fjorder osv! Du kan lage tidenes postkort om du bare er kreativ nok. Har du ikke opplevd mye av Vestlandet enda. Sett av 14 dager å besøk oss. Skulle du rote deg i nærheten av Bergen, kan jeg tilby gjesterom, mat, lokal guide og mye gode røverhistorier \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Erling71 »

tshansen wrote:
Erling71 wrote: Utolig vakre omgivelser å ta bilder av sykkelen i. :D
Må nok ha meg en tur i vest med beemer'n for å se litt mere en Oslo med omegn. Indre buskerud, Vestfold og Telemark har mye flotte steder, men må nok utvide horisonten littegran :thumleft
Gratulerer med ny flott sykkel. :)
Takk for det :-)
Fra midten av sørnorge og vestover har du så sinnsykt mye flott natur, fosser, fjorder osv! Du kan lage tidenes postkort om du bare er kreativ nok. Har du ikke opplevd mye av Vestlandet enda. Sett av 14 dager å besøk oss. Skulle du rote deg i nærheten av Bergen, kan jeg tilby gjesterom, mat, lokal guide og mye gode røverhistorier \:D/
Jo takk for det, kan jo nesten ikke si nei til noe sånt. :D \:D/
Jeg har dessverre ikke sett så mye av vestlandet på motorsykkel, bare fra noen tusen fot opp og noen bilturer i forbindelse med tidligere jobber. Har sett mye fint, men er jo av den formening at Norge sees best fra et motosykkelsete. :D
Skal se hva jeg kan få til i neste friperiode fra offshore-jobbing. :)
Er så heldig at jeg BARE kan tenke på meg selv i friperiodene, så dette bør jeg lett få til. :thumleft :D
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Da har du jo neste friperiode i boks da :-D Komme deg på to hjul over på vestlandet, å ta deg god tid til å oppleve alle de mest spektakulære områdene. Eneste Østlandet har som vi mangler, er flotte grusveier. Her borte er det veldig lite av de. Men, vi har naturperler, utsikt og svingete vei Østlandet bare kan drømme om :-D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Da var 690'en ute av huset og det ble plutselig litt tomt i garasjen igjen. Jeg skal nok klare å glemme det relativt fort med 790'en stående å smile til meg, men det er noe vemodig med å selge sykler jeg liker så godt :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Palma »

tshansen wrote:........ svingete vei Østlandet bare kan drømme om :-D
Synd å si det, men vi har det og... :plystre :erte
Men utsikten og regnet skal ingen ta fra deg :)
Locked