The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hvis du ikke vil være GIFT lenger blir du SKILT,skal ikke gå videre i klassifiseringer av skiltkategori..
Gemalinnen her kjører ikke bil,men hun er" selvutnevnt fuhreruberhauptbefehl " om hun er med.Men er ikke lenger så skeptisk til mine innvendinger...hu er nemligblitt døvvhørt... =;
Så er hu tatt for moppedkjøring uten hjelm i 1975,uten vognkort i 1978..
Samme år plukket hun to digre bøtter med tyttebær,fraktet dem på styret , håndtakene røk og all bæra ble spredd utover vegen...Ferdig sortert,og der ble a liggandes..(bæra)Så vi har allee vårt...
Har bestilt service på Hunndayy i Charlottenberg,er visst billigere der..nærmest forlovet med EU de...
ja,i 30en
...trekker pusten... :smt003
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Mora mi skreik så jøvlig engang at jeg nesten fikk hjerte attak. Lempa skrika av så hun måtte gå hjem og jeg er fremdeles ikke tilgitt. Hver gang jeg er valgt til å kjøre henne til doktor eller sykehus er sagaen-Du kjører vel forsiktig ?At det er max 15 minutter fra huset og sykehuset gjør jo at vi må starte sånn ca 0445 for en time kl. 1000. Tenk hvis det er trafikk kork da ! Hvorfor må vi vente så lenge da ? Fordi du kom hit sånn ca 5 timer for tidlig di dumme kjærring !! Du er ikke glad i meg du. :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re:

Post by intruder »

Dentist wrote::smt040

Men... hvis du er hjemme og ikke har sko på... setter du virkelig på deg skoa før du går og kabler? :smt017
(kan kanskje være en fordel hvis du strødd litt utafor ramma når du har stått der og kjørt karusell med snabelen i beruset tilstand? :P )


Har det vært bra vær på gærne sia idag da Desmo? Eneste fordelen med den sida av Mjøsa er den utrolige gode utsikten... jeg jobber på Gjøvik, og det er alltid like godt når jeg kjører over Mjøsbrua til gode, gamle Moelv igjen :D

Jeg klikker snart hvis det ikke blir litt bedre vær...

Været har visst vært som nå tidligere også...bare se i Desmo`s minnebok... :thumleft :thumleft
"tillot meg å ta en titt jeg" :-#


Desmo:Håper det ikke gjør noe at jeg har bladd litt og skrevet....ikke noe vondt ment fra min side !! :redface ... :thumleft :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er jeg blitt helt ufyselig miljøvennelig siden jeg transporter mitt overspiste legme med tog. Jeg håper det er diesel lok så imagen ikke går helt i dosselossen. Eur 48 er sikkert bedre for kunden enn 8 ganger mere for fly ? Og HG er under sterke angrep for bilriping. Hun går snart med på å bare kjøre Mini Mus og å ha en Guilia i garasjen. Skropelen er bare skrot bil og gjør seg best i bruktbil avdelingen ! Alternativet hun har fått er Kia i30 men hun liker ikke setene i den sier hun. Hun kan jo mene hva hun vil siden likestilling ikke er innført i Pollti heimen angående bilvalg.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

@pollti: KIA (Korreansk Industri Avfall) lager Sjikkeli Gromme biler di :thumleft :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

"Bayerische Makk Werken" er visst nødt til å innkalle mange tusen makkèr til oppdatering...blinklysa virker ikke...
Dette er en kulør-betinget sak,de er svarte og av de grommeste køyregreiene..
Det ryktes at enkelte av eierne er betenkte i henhold til å delta i arrangementer hvor kongefamilien er tilstede,er jo litt kjedelig at det er flere konger enn en selv tilstede,, :redface :shock: :-# ..

og kamuflasjeshortsen i str 52 som jeg kjøpte på Jula er for liten...la nok på meg for mye i Jula... ](*,)
...og hva var det egentlig som skulle kamufleres tru ?:evil:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

"La reinet ØSE ned, la det reine hele året...…" ;-)
Syltaforkjølt og litt smådeppa, så nå "skriver jeg ut" noen frustrasjoner her. NAV har i sin gjennomgang av meg, og hva jeg har fått utbetalt funnet ut at de kan forlange kr. 4927 tilbake. Grunnen er at NAV har ikke fulgt med på hva jeg har levert av krav om sykepenger og latt meg få det beløpet for mye. At jeg har gjort til punkt og prikke det som skal gjøres når man fremmer krav om sykepenger har ingenting å bety. For NAV er totalt suverene og kan forlange tilbakebetaling selv om det er de som har gjort feilen. :-k :-k :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Pinseværet er upåklagelig, og forkjølelsen på retur så da er det søkna (hverdag) i morgen med nye utfordringer. Må vel prøve å få gjort noe med noen lurvete busker, kanskje? I dag skal denne utsikten nytes. Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

For jævlig at du skal lide for deres regnefeil...en vanlig person har vel ingen mulighet til å regne ut beløpet en skal ha utbetalt ? :evil:
Som en kompis med 30 års erfaring i lokalpolitikken sa : Før var folket byråkratenes herrer,nå er det blitt motsatt.. :-k
Sliter litt sjøl om dagen.men...
Mekkern skal hente sin nye Indian om et par daar,grattis...den likner en årntli MC i mine auer.... :plystre
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Har Mekkis kjøpt seg Indian ? Er reineste pysa jeg som ikke kan få det smått nok. Er godt vi er forskjellige alle sammen ihvertfall.
Når det gjelder sykepenger så trodde jeg det var et greit regnestykke selv for NAV ? Ikke for det, ting forandret seg ifjor og skattereglene ble lagt om og da gikk jeg til Skattekontoret hvor det satt ei veldig grei dame som hjalp en tåkevandrer. Hvor grei hun er nå ser jeg jo nå, du kan dra enn 10 ganger beløpet beløpet du skylder de Desmo ! I tillegg så skrudde de opp til over 40% skatt på alt jeg tjener i år. Hvilket er greit nok siden stroppene de henger meg opp i er polstret og i år blir det lønnsnedgang og penger tilbake når tiden kommer. Iflg skatteadvokaten min så er vi nå på rett spor igjen,skatteomlegging har forvirret veldig mange i år. Inkl. Skattekontoret.
Idag fikk jeg ny fan club også forresten. I passet er det bilde av meg uten skjegg men jeg nå bestitter laaaangt busteskjegg. Henrykt pekte passkontrølleren i passet og sa-dette er alias, du er Donald Sutherland. Også smile jeg pent og skrev autograf og hele vaktstyrken på flyplassen var lykkelig. \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Tror mekkern snart kan skrike " det er min dag i dag",var visst i dag gromjinta/gromgutten skulle hentes!! :thumleft :thumleft :thumleft
Spanderer herved bløtkake og kaffe og håper dere blir lykkelige sammen...
og husk,maskina er ubesudlet....
og vil garrantert få det godt !!!

kanskje en liten sammenkomst på Minnesund litt utpå sammar`n.... =D>
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Hva skal dere gjøre på Minnesund, diskutere menneskehandel med Indianere ? [-X Fæle typer altså 8)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote:Hva skal dere gjøre på Minnesund, diskutere menneskehandel med Indianere ? [-X Fæle typer altså 8)
Tja...kaffen der er vel drikkendes...skal en ha gode boller til må`n litt tell nordover,Espa. :thumleft

Der starter forøvrig min foreløpige plan for ROUTE e6...
og fører til Moelv der det blir mulig å bolle...litt \:D/
snille vi...just som amen i kjerka.. [-o< [-o<

Fortsettelse følger...

OG Minnesund er ikke så langt unna Desmo City...og han skal værra med... :thumleft :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har vi fått nok regn på denne sida av sankthans her på Flatbygda. Kom nok noen skvetter på morran i dag også. Men da sov jeg. Litt senere på dagen stod jeg opp og starta med helgepynten av hus og nærmeste omegn. Hadde "Moppet Show" først.
Så etter ei lang pause med innlagt kafébesøk og passiar med en kamerat hadde grønnsværet ute tørka nok. Da starta jeg Husqvarna'en og meiet ned løvetannstratt og andre formastelige medlemmer av floraen rundt bopelen. Nå slapper jeg av etter en destruktiv dag.ImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå blir jeg skikkelig ilter altså ! HG bør jo ikke bli helt gal selv om jeg offisiellt er flyttet utenlands.Nå er solstolen min flyttet i skyggen. Hun har solgt alle lekene mine og, Lille Selma sladret. En svær lastebil var her Bestefar... :shock: Jeg håper de tok med seg Skropelen og :thumleft Det kan bli sterke scener i september da jeg skal ha ferie. Men i september er jeg sikkert litt grønnsak, Snuskebassbæiben kommer
og lille Fuzzpils ungen kommer dager etter. Et helvete å bli gammel spør du meg !
Post Reply