Profilen på salen på min sykkel minner mye om profilen i det øverste bildet. Om der er en grop på salen din, kan det kanskje tenkes at forrige eier har kjøpt den senkede salen ?biker7 wrote:Ingen årsakknutk wrote:Takk for at du deler.
Hyggelig lesing på morrakvisten, fra et distrikt som er litt ukjent for undertegnede, (til tross for iherdige forsøk fra en hyggelig 'sambygding').
Angående sittekomfort på GS har jeg selv tenkt de samme tankene. Men enn så lenge har jeg beholdt original salen, ikke fordi den er myk og bred, men fordi den er så flat at jeg kan bevege meg frem og tilbake og skifte sittestilling. Av samme grunn foretrekker jeg Rally-salen på bokser-GS, til tross for Rally-salens sparsommelige polstring.
Joa, orginal-salen er jo ganske flat, men merker at jeg irriterer meg litt over at jeg blir sittende litt i nedoverbakke liksom
For vil ikke sitte helt neri "gropa", med ballene presset mot tanken lissom
Kunne kanskje tenkt meg og testet en slik:
Evt. "sport"-versjon :
Begge disse gjør sittehøyden 2cm høyere, men det skal gå greit trur jeg. Men ikke akkurat gratis fra denne leverandøren, og hvis evt. en haug med avgifter etc oppå oppgitt pris, så synes jeg det blir i dyreste laget kanskje..
Uansett, av en eller annen grunn er TTs produkter priset en del høyere i det skandinaviske markedet i forhold til verden for øvrig. Har prøvd å bestille direkte fra Tyskland, men ble da henvist til Skandinavisk distributør. Og for å gni det hele inn oppgir de prisene uten moms...
Kan være verdt å sjekke BMWs saler også, de er faktisk relativt moderat priset (i fall der er en lav sal på sykkelen). Man kan(/kunne?) velge flere sal varianter i BMWs utvalg.