JK's Svenskeblogg
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
oi.. det var kjipt
Fortsetter den å utvide seg til det til slutt sprekker, eller noe annet skjer?
Fortsetter den å utvide seg til det til slutt sprekker, eller noe annet skjer?
Re: JK's Ducatiblogg (Ting skjer)
Ingen anelse, ikke hørt om noen som har sprukket enda, tror folk bytter i tide eller aldri kjører på bensin med etanolToven wrote:oi.. det var kjipt
Fortsetter den å utvide seg til det til slutt sprekker, eller noe annet skjer?
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Ja folkens, årets MC-happening innenfor Gnores grenser er i anmarsj Bare tanken på sol, varme, flott vestlandsvei, godt folk og enda bedre øl er jo nok til at det kribler i gasshånda for de fleste, og denne trønderen er intet unntak.
Håpet er å få tatt en klargjøringsrunde på Ducatien før pilgrimsreisen tilbake til der jeg og Ducatien først ble forent, da bestående av en liten shine, ny clutchslave og nye dekk. Dekkene kom heldigvis til rett tid denne gangen, eller, tre av fire Hvem andre enn PostNord klarer å rote bort et av fire dekk? Heldivis var det et av Marie sine, så da haster det ikke
Årets valg ble forøvrig Metzeler M7RR, jeg klarte ikke å dy meg, jeg mener å huske de som langt mer lettkjørte enn mine nåværende Roadtec 01, selv om RR var på en annen sykkel. Enda mer sikker er jeg på at de var lettere å «lese», de ga en helt annen tillitsfølelse Jaja, time will show
Noe helt annet er kjørerute og veivalg, hvor skal jeg kjøre? Her spør jeg dere som er bedre kjent enn meg Jeg ser for meg å kjøre fra Trondheim til Stryn onsdag etter jobb, for så å overnatte hos en slektning der. Videre har jeg hele torsdag på å komme meg enten til Matre eller så nært Rosendal som mulig alt etter som rutevalg. Eneste halvkrav for torsdagen er at jeg gjerne vil innom noe slekt i/nær Kaupanger om mulig. Hjemover på søndag mener MRA at kjappeste vei opp er via tindevegen, mens Google vil ha meg over Valdresflyi, begge skal ta nokså nøyaktig 10 timer ren kjøring Skulle dette stemme så er jeg ikke i tvil om hvilken vei jeg går for, Tindevegen var moro sist den
Hva tenker folket, noen hint?
Håpet er å få tatt en klargjøringsrunde på Ducatien før pilgrimsreisen tilbake til der jeg og Ducatien først ble forent, da bestående av en liten shine, ny clutchslave og nye dekk. Dekkene kom heldigvis til rett tid denne gangen, eller, tre av fire Hvem andre enn PostNord klarer å rote bort et av fire dekk? Heldivis var det et av Marie sine, så da haster det ikke
Årets valg ble forøvrig Metzeler M7RR, jeg klarte ikke å dy meg, jeg mener å huske de som langt mer lettkjørte enn mine nåværende Roadtec 01, selv om RR var på en annen sykkel. Enda mer sikker er jeg på at de var lettere å «lese», de ga en helt annen tillitsfølelse Jaja, time will show
Noe helt annet er kjørerute og veivalg, hvor skal jeg kjøre? Her spør jeg dere som er bedre kjent enn meg Jeg ser for meg å kjøre fra Trondheim til Stryn onsdag etter jobb, for så å overnatte hos en slektning der. Videre har jeg hele torsdag på å komme meg enten til Matre eller så nært Rosendal som mulig alt etter som rutevalg. Eneste halvkrav for torsdagen er at jeg gjerne vil innom noe slekt i/nær Kaupanger om mulig. Hjemover på søndag mener MRA at kjappeste vei opp er via tindevegen, mens Google vil ha meg over Valdresflyi, begge skal ta nokså nøyaktig 10 timer ren kjøring Skulle dette stemme så er jeg ikke i tvil om hvilken vei jeg går for, Tindevegen var moro sist den
Hva tenker folket, noen hint?
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Synd du må til Kaupanger ( ) for jeg ville valgt å kjøre via Hella til Vangsnes og fått med meg Vikafjellet og Myrkdalen.
Dessuten vil du jo få med deg Aurlandsfjellet på retur hvis du skal kjøre Tindeveien, da slipper du å kjøre samme vei 2 ganger.
Etter Vikafjellet og Myrkdalen kan du ta ferge over Hardangerfjorden via Kvandal-Utne og kjøre sørover på Fv550/551 via Jondal og Bondhus til Dimmelsvik.
Dessuten vil du jo få med deg Aurlandsfjellet på retur hvis du skal kjøre Tindeveien, da slipper du å kjøre samme vei 2 ganger.
Etter Vikafjellet og Myrkdalen kan du ta ferge over Hardangerfjorden via Kvandal-Utne og kjøre sørover på Fv550/551 via Jondal og Bondhus til Dimmelsvik.
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
En av mine få leveregler! Lytt til doktoren
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
For at det ikke skal oppstå noen misforståelser, du tar til høyre mot Jondal på Fv550 når du kjører fra Utne og ikke til venstre mot Odda. Da får du den beste naturopplevelsen med blomstring i Hardanger
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Den ruta så ikke dum ut, høyst sannsynlig at jeg stjeler denDrGreve wrote:Synd du må til Kaupanger ( ) for jeg ville valgt å kjøre via Hella til Vangsnes og fått med meg Vikafjellet og Myrkdalen.
Dessuten vil du jo få med deg Aurlandsfjellet på retur hvis du skal kjøre Tindeveien, da slipper du å kjøre samme vei 2 ganger.
Etter Vikafjellet og Myrkdalen kan du ta ferge over Hardangerfjorden via Kvandal-Utne og kjøre sørover på Fv550/551 via Jondal og Bondhus til Dimmelsvik.
Hvorfor tror du jeg spør? Er jo ikke måte på ekspertise her innetshansen wrote:En av mine få leveregler! Lytt til doktoren
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Kjører en liten update, men først et spørsmål til Doktoren. Det var denne ruta du tenkte, ikke sant?
https://www.myrouteapp.com/route/open/1920049
Videre har jeg fått litt tips fra Andreas på Eberg om å måle coilen, noe som får vente til i morgen da jeg ikke finner multimeteret mitt hjemme Som dere ser på bildet ser den noe tafatt ut
https://www.myrouteapp.com/route/open/1920049
Videre har jeg fått litt tips fra Andreas på Eberg om å måle coilen, noe som får vente til i morgen da jeg ikke finner multimeteret mitt hjemme Som dere ser på bildet ser den noe tafatt ut
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Jupp, så korrekt utJK95 wrote:Kjører en liten update, men først et spørsmål til Doktoren. Det var denne ruta du tenkte, ikke sant?
https://www.myrouteapp.com/route/open/1920049
Videre har jeg fått litt tips fra Andreas på Eberg om å måle coilen, noe som får vente til i morgen da jeg ikke finner multimeteret mitt hjemme Som dere ser på bildet ser den noe tafatt ut
Er pakninga til coilen tett? så ut som at det har kommet vann gjennom...
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Det var nok fukt å spore når jeg tok den ut, så pakningen var ikke tett nei Skal måle den i dag å se, men når pakningen uansett er lekk er det ikke noe å ta vare på, den ser tross alt mye annet enn bare finvær
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Oi! Var det dette som var problemet i helga?
Re: JK's Ducatiblogg (Planlegger HPR, hjelp?)
Mest sannsynliginunf wrote:Oi! Var det dette som var problemet i helga?
Re: JK's Ducatiblogg (Comeback)
Shitt, her er det alt for lenge siden jeg har gjort noe, beklager igjen ojda
Som noen her kanskje har fått med seg har egentlig sommeren min gått mye i gammel Mini og veteranbilferie gjennom kontinentet. Dette har dessverre hatt sin effekt på MC-kjøringen i år, og også til dels aktiviteten min her inne Kan si at Streetfighteren er oppe og går etter bytte av brent coil, og at det har blitt noen mil på tampen av sesongen, men ikke på langt nær så mange som det burde blitt. Neste år skal det prioriteres tohjuling!
Men nok om det, tenkte å legge ut litt fra den nevnte bilturen. Tror vi endte på mellom 700 og 750 mil fra Nidaros gjennom Europa og tilbake, på tre uker Velger å påstå at det er respektabelt i biler over 30 år, selv om enkelte ikke kom seg hjem for egen maskin, eller i det hele tatt
Vi har kjørt gjennom Danmark, via Tyskland til Praha i Tsjekkia. Dessverre kom vi til Praha sent på ettermiddagen, så istedenfor å oppleve byens historie ble det byens alkoholservering Hit må det bli en ny tur uten stresset Videre gikk ferden til Schönau am Königssee, og Gud bedre så fint det er her
Her, som mange flere plasser, ble det utført nødvendig vedlikehold
Derifra har vi vært innom Cortina og Gardasjøen, enda flere fine steder som gjerne vil besøkes igjen. Mellom disse to mener jeg vi også kjørte gjennom «Norge»
Menton og Monaco har vært besøkt, i tillegg til Geneve, Grindelwald Strasbourg og Nürburgring. Grossglockner og Col de la Bonette har vi også kjørt over, der fikk bilene virkelig jobbe for suppa, noe vår lille Mini forøvrig gjorde hele veien med sin toppfart på 128km/t på gps i fjerdegir
Jeg ønsker ikke å uttale meg om hvor rød en bleik skandinav ble av denne motorrom-seansen
Med dette skal jeg prøve å ikke bli så inaktiv i egen tråd igjen, så håper vi bamsefar godtar unnskyldningen
Som noen her kanskje har fått med seg har egentlig sommeren min gått mye i gammel Mini og veteranbilferie gjennom kontinentet. Dette har dessverre hatt sin effekt på MC-kjøringen i år, og også til dels aktiviteten min her inne Kan si at Streetfighteren er oppe og går etter bytte av brent coil, og at det har blitt noen mil på tampen av sesongen, men ikke på langt nær så mange som det burde blitt. Neste år skal det prioriteres tohjuling!
Men nok om det, tenkte å legge ut litt fra den nevnte bilturen. Tror vi endte på mellom 700 og 750 mil fra Nidaros gjennom Europa og tilbake, på tre uker Velger å påstå at det er respektabelt i biler over 30 år, selv om enkelte ikke kom seg hjem for egen maskin, eller i det hele tatt
Vi har kjørt gjennom Danmark, via Tyskland til Praha i Tsjekkia. Dessverre kom vi til Praha sent på ettermiddagen, så istedenfor å oppleve byens historie ble det byens alkoholservering Hit må det bli en ny tur uten stresset Videre gikk ferden til Schönau am Königssee, og Gud bedre så fint det er her
Her, som mange flere plasser, ble det utført nødvendig vedlikehold
Derifra har vi vært innom Cortina og Gardasjøen, enda flere fine steder som gjerne vil besøkes igjen. Mellom disse to mener jeg vi også kjørte gjennom «Norge»
Menton og Monaco har vært besøkt, i tillegg til Geneve, Grindelwald Strasbourg og Nürburgring. Grossglockner og Col de la Bonette har vi også kjørt over, der fikk bilene virkelig jobbe for suppa, noe vår lille Mini forøvrig gjorde hele veien med sin toppfart på 128km/t på gps i fjerdegir
Jeg ønsker ikke å uttale meg om hvor rød en bleik skandinav ble av denne motorrom-seansen
Med dette skal jeg prøve å ikke bli så inaktiv i egen tråd igjen, så håper vi bamsefar godtar unnskyldningen
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4575
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (Comeback)
Flotte bilder. Ser ut at dere har hatt en morsom tur
Forresten, den Renault 10'n du står ved siden av; den kjøpte svigerbroderen rett etter løpet, og den går nå ute på Ørlandet
Forresten, den Renault 10'n du står ved siden av; den kjøpte svigerbroderen rett etter løpet, og den går nå ute på Ørlandet
Re: JK's Ducatiblogg (Comeback)
Helt fantastisk tur, selv om jeg ikke er verken Hansen eller Kant1 nok til å sette ord på det Men mye mer kan fortelles ved et eventuelt møteBikeridr wrote:Flotte bilder. Ser ut at dere har hatt en morsom tur
Forresten, den Renault 10'n du står ved siden av; den kjøpte svigerbroderen rett etter løpet, og den går nå ute på Ørlandet
Angrer kun på en ting, og det er eget bilvalg, pokker ta for et pengesluk det skulle bli
Var det han som stakk av med den ja? Mange gode minner av den bilen gjennom Europa, ikke mange kan skryte av å ha byttet bremserør i kjelleren på et parkeringshus i Praha