Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by intruder »

Jeg bare spør ?
Klin kokos...Er direktørene i offentlige selskaper stort sett selvutnevnte genier ?

:shock: :evil:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by intruder »

Å bruke 280 millioner kroner på et navnebytte fra NSB til VY er noe av det dummeste og unødvendige, at en skal lete lenge etter noe liknende.
Later til at konduktørene snart kommer inn i vogna og roper "VYENE TAKK" !!
Og folk som venter på et tog som er tjue minutter forsinket,i tyve kalde...et stappfullt tog der eneste mulighet for en sitteplass er om en av de sittende går på dass... :smt114 :smt114 :smt119
De blir nok fornøyd med direksjonens nyvinning..
Njet njet
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by tshansen »

Hvorfor er dette så jævlig dumt? hvorfor er det unødvendig?

Det er lett å sitte i baksetet å være verdensmester..... Se på Navnebyttene til Statoil og hva de har kostet de siste 10 - 15 årene 8) Hvorfor? er det nødvendig? kom med konkrete grunner til at du mener dette er sløseri :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by kvase »

tshansen wrote:Hvorfor er dette så jævlig dumt? hvorfor er det unødvendig?

Det er lett å sitte i baksetet å være verdensmester..... Se på Navnebyttene til Statoil og hva de har kostet de siste 10 - 15 årene 8) Hvorfor? er det nødvendig? kom med konkrete grunner til at du mener dette er sløseri :-k
Nå har jeg jobba 9 år i Norges skrangle baner så helt upartisk er vel ikke. Joda dette er god tilnærming for å dele opp litt mer av det som den eldre generasjon hår slite seg opp med å bygd slik at private kan sluke enda mer av det de tidligere slitere har laga av nullprofitt for folket.
Joda det er slik kake oppdeling system helt til det er eliminert --men den dagen det går dårlig så skal det bli et helvete ¨å få det på fote igjen tenker jeg.
så bare vet du min godeste Hansen vent til det blir privatisering og oppdelinger med anbud av brannvesenet så skal er vel det å greit å med nytt navn på den etaten og la os kalle dem pv
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by tshansen »

Hva har dette logo byttet med privatisering å gjøre? :-k Det har vært snakka om, og vært ønskelig av flere å privatisere Jernbanen i mange år slik jeg har forstått det?
Men hvordan er det med denne jernbanen vår? Er vi fornøyd med måten den blir styrt og drifta på nå? Hadde det vært fornuftig å del privatisert den eller bare privatisert den helt? Hva kommer det av at vi i Norge er så dårlig på jernbane i forhold til andre land?

Noen ganger er det behov for fornying. Det er åpenbart at dette er en dynamisk greie som setter mye følelser i sving.... men å sitte på internett å idioterklære folk som har jobbet med dette, ser behovet for dette og planlegger en jernbane i framtiden. Skal en møbeltapetserer fra indre sogn vite bedre? Ja, mulig... men da må det komme mere fornuft på bordet.
Det er lov å synse, men 90% av synsinga i de aller fleste tilfeller er basert på overskrifter fra VG, nettavisen og andre sladder magasin! I artikkelen ved siden av står det om hva, hvor og når på Paradise Hotel. Ta dere en bolle, eller kom med konkreter :lol: 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by kvase »

Litt flere ytringer av samme gate eller slike som er for privatisering av alt offentlig
å så litt humor
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by Tommas »

En annen mening og vinkling fra Ingebrigt Steen Jensen. Jeg synes i utgangspunktet "Vy" virker snålt, men det gjorde jeg sikkert om Tine også :lol:

Det er merkelig hvilke følelser som vekkes til live når et kjent selskap eller to bytter navn. Folk ga seg ende over av forferdelse da Norske Meierier etter hundre år byttet navn til TINE (et jentenavn, da gitt, og noe som SMELTER!), men det tok et drøyt år så var TINE bedre kjent og likt enn Norske Meierier etter et helt århundre. På samme måte stønnet man over at Televerket skulle bli til Telenor, Luftfartsverket til Avinor og Statoil til Equinor, men i hvert fall de to første er langt tydeligere enn de var med sine gamle navn. Nå er det NSB og NettBuss som skal gå sammen og derfor trenger et nytt navn (NettBuss kan jo ikke hete NSB og NSB ikke NettBuss). Vy er ikke bare nytt, det er kjempebra! Kort, lett å huske, med konnotasjoner til både "utsikt" og "ambisjoner". Bedre kan det vel knapt bli. Y har vist seg å funke godt i korte navn, bare tenk på værvaslingsappen Yr (hæ, et navn som betyr REGN, burde det ikke hett "Solskinn"???), Yt sitter som en kule for sportsdrikkene til TINE og Yx er bensinstasjoner vi forholder oss til. Noen anfører også at et navn må fortelle hva en bedrift driver med. Ser at bl.a. Språkrådet mener dette. De burde ta en telefon til Apple og høre om det går an å hete "Eple" når du driver med mobiltelefoner og persomlige datamaskiner. Eller til Amazon og spørre hva en elv i Syd-Amerika har å gjøre med netthandel og pakker på døra. Vy er et briljant navn. Sann mine ord.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by Palma »

Ingebrigt Steen Jensen er flink med ord!

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Er det helt vettug å forandre logo for noe ikke driver lenger ? For en haug meed peeng ?

Post by intruder »

Jeg nevnte at det er idioti å bruke offentlige midler til denne navneendringen...men å hjelpe de private å få endringen gjort på fellesskapets bekostning for så å overlate det til private er jo noe alle bør være med på....
Men får vi skattebetalerne noe igjen senere... :?: :?:
Tja..er vel ikke alle som er så kloke at de ser fornuften i dett da :thumleft

og Steen Jensen----jeg har mine tvil sa purka da hun så slakteren nedi gutua...
Post Reply