Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Kant1 »

Hva er så mye "mikk makk" med å kle på seg Gerbing varmejakke (som er kliss lik Norrøna softshelljakka mi) under kjøredressen,
sette seg på sykkelen, ta tak i den ene ledningen og plassere den i kontakten, skjønner ikke jeg. Det er gjort på 2-3 sekunder.

Færre lag med klær, mer bevegelighet, mer komfort...
Ikke at det er uunnværlig, men pokker så komfortabelt.
Det er ikke uunnværlig med varmtvannstank i huset heller. Men jeg tror de fleste synes den er veldig kjekk å ha :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Den aller største fordelen med en slik varmejakke ( som kanskje bygger litt for mye) er at du slipper å ha så mange lag under for å kompensere for kulden. Nå har jeg ikke kjørt på tur med Varmejakken, men prøvd den på under Klim jakka... å min personlige mening er at den bygger litt i meste laget :-k

Varme i ræven hadde jeg på 1290'en.... greit på de kaldeste dagene, men har ikke savnet det... så tviler på det har hatt så stor betydning for meg. Men akkurat den varmejakka kunne jeg godt tenkt meg i en litt slankere utgave. Det er noe med når vi ligger i 10 grader å duskregn nede i dalene, blir fort under 5 grader når vi skal opp i høyden, å da er det forbanna kaldt, surt og ikke noe trivelig lengre. Nei, jeg stemmer for gubbejakke og alt som øker komforten på langtur. \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Kant1 wrote: Færre lag med klær, mer bevegelighet, mer komfort...
Ikke at det er uunnværlig, men pokker så komfortabelt.
Det er ikke uunnværlig med varmtvannstank i huset heller. Men jeg tror de fleste synes den er veldig kjekk å ha :shock:
Færre lag med klær, men hvor mye mer bevegelighet er jeg ikke så sikker på. mer komfort, definitivt :-P
Den bygger ganske bra den jakka.... og den er egentlig alt for kort i armene :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: RE: Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Kant1 »

tshansen wrote:
Kant1 wrote: Færre lag med klær, mer bevegelighet, mer komfort...
Ikke at det er uunnværlig, men pokker så komfortabelt.
Det er ikke uunnværlig med varmtvannstank i huset heller. Men jeg tror de fleste synes den er veldig kjekk å ha :shock:
Færre lag med klær, men hvor mye mer bevegelighet er jeg ikke så sikker på. mer komfort, definitivt :-P
Den bygger ganske bra den jakka.... og den er egentlig alt for kort i armene [emoji38]
Det kommer vel an på ytterplagget, hvor mye eller lite bevegelighet.? Jeg koser meg iallefall i Rukka jakken med Gerbingjakka under.



Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Eneste jeg ikke liker med Gerbing jakka er passformen. Den har jo passformen som et eple. Kanskje den er produsert for tjukkaser på Harley og Goldwing. Men jeg slipper i alle fall at glidelåsen ryker..

I dag var det 3 grader når jeg kjørte til jobb og det var bare en deilig følelse av varme før jeg hadde komt meg ut av innkjørselen til huset. Definitivt en av de beste MC investeringene mine.

Jeg hadde ikke helt troen på sånt før flere her inne begynte å snakke så varmt om dem. Tilfeldig at jeg kjøpte da de hadde fått inn for første gang når jeg var innom Sigma Motor og kjøpte min. Var ikke pakket ut av esken en gang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Hehe.... ja! Prioriteringer... For min del kommer det nok en eller annen form for varmetøy inn i sortementet på sikt... men det er så mye annet jeg vil bruke penger på :lol:

Kamera, Gopro stuff, drone.... ja you name it :-p
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by jhn »

Kant1 wrote:Hva er så mye "mikk makk" med å kle på seg Gerbing varmejakke (som er kliss lik Norrøna softshelljakka mi) under kjøredressen,
sette seg på sykkelen, ta tak i den ene ledningen og plassere den i kontakten, skjønner ikke jeg. Det er gjort på 2-3 sekunder.

Færre lag med klær, mer bevegelighet, mer komfort...
Ikke at det er uunnværlig, men pokker så komfortabelt.
Det er ikke uunnværlig med varmtvannstank i huset heller. Men jeg tror de fleste synes den er veldig kjekk å ha :shock:
Når jeg står opp om morran ser jeg på været, og kler meg etter det. Skal jeg ut å kjøre drar jeg dressen på ... det blir som regel akkurat passe komfortabelt. Det blir litt mindre mikk-makk enn å kle på varmejakke og koble til.
Ang. bevegelighet ... jeg sitter stort sett i ro på sykkelen og har aldri følt meg hemmet på noe slags vis pga det jeg har under kjøredressen.
Om du har færre lag enn meg, så har du så godt som ingenting under varmejakka.

Om vannet i springen hadde vært varmt nok uten varmvannstank, hadde jeg ikke giddet å montere en ... sånn er det med varmejakke også.
Men bare så det er sagt, den dagen jeg synes det blir ukomfortabelt kaldt kjøper jeg også varmejakke.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by knutk »

jhn wrote:
Kant1 wrote:Hva er så mye "mikk makk" med å kle på seg Gerbing varmejakke (som er kliss lik Norrøna softshelljakka mi) under kjøredressen,
sette seg på sykkelen, ta tak i den ene ledningen og plassere den i kontakten, skjønner ikke jeg. Det er gjort på 2-3 sekunder.

Færre lag med klær, mer bevegelighet, mer komfort...
Ikke at det er uunnværlig, men pokker så komfortabelt.
Det er ikke uunnværlig med varmtvannstank i huset heller. Men jeg tror de fleste synes den er veldig kjekk å ha :shock:
Når jeg står opp om morran ser jeg på været, og kler meg etter det. Skal jeg ut å kjøre drar jeg dressen på ... det blir som regel akkurat passe komfortabelt. Det blir litt mindre mikk-makk enn å kle på varmejakke og koble til.
Ang. bevegelighet ... jeg sitter stort sett i ro på sykkelen og har aldri følt meg hemmet på noe slags vis pga det jeg har under kjøredressen.
Om du har færre lag enn meg, så har du så godt som ingenting under varmejakka.

Om vannet i springen hadde vært varmt nok uten varmvannstank, hadde jeg ikke giddet å montere en ... sånn er det med varmejakke også.
Men bare så det er sagt, den dagen jeg synes det blir ukomfortabelt kaldt kjøper jeg også varmejakke.
Jeg blir litt imponert over engasjementet for et problem andre ikke har :D \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by jhn »

Ja, det er litt imponerende. :lol: :lol:
Men det er jo greit med litt mere aktivitet her inne ... det har blitt litt stille og kanskje lite variasjon i temaene som diskuteres
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Tommas »

Det her er jo i bortimot relevant emne også, så det er kryss i margen :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Da er mopeden klar for tur [emoji16][emoji16]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Borg »

Den Jegeren så ikke helt i stil med oppakkninga... glassflaske på grustur :thumleft
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Hahaha, nydelig! Bare et lite tips til flaska på utsiden av boksene.... tryner du, denne knuser å du får det på klærne, lykke til med å overbevise onkel politi om at du ikke har kjørt i fylla :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Borg wrote:Den Jegeren så ikke helt i stil med oppakkninga... glassflaske på grustur :thumleft
Hehe, spørs om det blir så mye grus denne turen.. I så fall blir boksene tatt av og jegeren parkert [emoji16][emoji16]

tshansen wrote:Hahaha, nydelig! Bare et lite tips til flaska på utsiden av boksene.... tryner du, denne knuser å du får det på klærne, lykke til med å overbevise onkel politi om at du ikke har kjørt i fylla [emoji38] [emoji38]
Er ikke så redd for det, jeg har ingen planer om å tryne.. [emoji23] I så fall får de ta blodprøve [emoji16]


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by intruder »

Har gubbejakke med " RYK & REIS"-logo----og grensa går ved oljegrus 8)
Post Reply