The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

HG får og vil ikke drikke av min 3 koppers termos så som vanlig så skjønner jeg ikke hva hun bæljer for. Har nettopp fyrt opp Hysa som trengte litt tid på å gå pent og rent. Helt vanlig når den har stått lenge. Benyttet anledningen til å kjøre til postkassa og tilbake. 100 meter på snøføre er nok , for Pirelli Demon på snø er som Shinko Klinko på våt asfalt.
Ikke nok med at termosen er nabolagets reneste, nå har jeg skiftet lyspære i utelyset også pluss at jeg trykket på knappen for å starte oppvaskmaskinen. Er et slit å gjøre unna husmor halvtimen på 17 sekunder.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:HG får og vil ikke drikke av min 3 koppers termos så som vanlig så skjønner jeg ikke hva hun bæljer for. Har nettopp fyrt opp Hysa som trengte litt tid på å gå pent og rent. Helt vanlig når den har stått lenge. Benyttet anledningen til å kjøre til postkassa og tilbake. 100 meter på snøføre er nok , for Pirelli Demon på snø er som Shinko Klinko på våt asfalt.
Ikke nok med at termosen er nabolagets reneste, nå har jeg skiftet lyspære i utelyset også pluss at jeg trykket på knappen for å starte oppvaskmaskinen. Er et slit å gjøre unna husmor halvtimen på 17 sekunder.
Seffern er Pirelliene lite egnet til snøføre. De er tross alt beregnet på asfalt.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Det mistenker jeg at Shinko Klinko er og ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Det mistenker jeg at Shinko Klinko er og ?
Ikke spør meg om hva dem fra Fjerne Østen har sett for seg at bruksområdet skulle være. [emoji854][emoji854]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Shinko er vel mønstrede bowlingkuler sånn egentlig.?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Jo, er vel så. Men de er veldig bra på varm asfalt.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

pollti wrote:Jo, er vel så. Men de er veldig bra på varm asfalt.
Hadde Michelin Pilot Road på Velte - Petter og Metzeler Tourance på Neil. Første gangen Neil trengte dekk hadde ikke Michelin den dimensjonen som skulle på framhjulet. Jeg likte Pilot Road 2 og 3 godt. Hva nuværende Monster-temmer har på vites selvfølgelig ikke. [emoji848]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Undres på om jeg må ut med hr. Honda etterpå?
Bah! Humbug! Er ikke noe å lure på, det blir bare å kle på seg arbeidsklærne og UT-UT i guds frie..... Er så jeg gruer meg litt, for stresslessen er aaltfor snill med ryggen min. Og latskapen har fått godt tak i meg. Godt og lunt er det inne til alt overmål. Når monsieur Jarre er ferdig spilt på ministereoen kan jeg dra opp rota i go'stolen.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

To gårdsplasser frest, litt avslapping og ny artist. Joda, det er best i stresslessen, men det er ikke umulig å reise seg opp. [emoji6]
Tom Petty med CD'en Wildflowers underholder snørydderen. Selv om det har snødd meste av dagen, var det ikke mer enn 6 cm med snø. Jepp, den var fin som snus og lett.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Naboen kom med traktoren sin og svær snøfreser så det som gjenstod etter han hadde herjet var litte granne foran garasjedøra :thumleft Men kjøper nok elektrisk snøspade for HG forlanger snøfrie plattinger og terasser. Hun venter på våren mistenkes det.
Tilbake til dekk, det er rare greier. Virago med Semperit føles urtygg men ble veldig grei å kjøre med Bridgestone. På Mitoen satte jeg Toyo 888 som er gateslicks som var ekstremt bra på tørr vei og greie nok på våt føre. GTV som jeg holder på med får også Toyo 888 til våren. Hagbarthen går på jalla Kina vinterdekk men den er helt grei å kjøre for det. Kjører ikke spesiellt fort til vanlig om vinteren. Mini Mus kjøpte jeg brukte 7X17 felger til hos høggeren og 2 av de har Bridgestone og 2 av de Hankook. Har prøvd å bytte begge dekkmerkene mellom foran og bak og merker ingen forskjell på noe som helst selv om jeg mener å ha hørt at Hankook er no møl men Mini Mus kjøres heller ikke veldig hardt. Hyser er greie på Shinko helt til det blir vått eller kjølig og da foretrekker jeg Pirelli Demon som mange påstår er no ånkli møl, men de passer bra for meg. For de sedate i trafikken er muligens det meste greit nok ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg må greie meg selv. Egner seg ikke til traktor og freser gårdsplassen min. Det blir så mange kriker og kroker som den ikke kommer bort i.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by Jørgen »

Desmo wrote: Jeg likte Pilot Road 2 og 3 godt. Hva nuværende Monster-temmer har på vites selvfølgelig ikke. [emoji848]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Nåværende monster-temmer kjører Pilot Road 4 :)
Veldig godt fornøyd med Michelin - har også hatt det på tidligere sykler.
Jørgen
User avatar
intruder
Posts: 4292
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Traktorleie og snøskuffe.Ideelt i motvind det,kan bli en og annen kalddusj ii motvind..
..og nå er det mye snø,gett !! :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Traktorleie og snøskuffe.Ideelt i motvind det,kan bli en og annen kalddusj ii motvind..
..og nå er det mye snø,gett !! :-k
Da skulle du prøve en slik farkost i skiftende vind..... Kalddusj er en Naturlov i slike metrologiske tilhøve..... :-# :-# :-#
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

pollti wrote: Tilbake til dekk, det er rare greier. Virago med Semperit føles urtygg men ble veldig grei å kjøre med Bridgestone. På Mitoen satte jeg Toyo 888 som er gateslicks som var ekstremt bra på tørr vei og greie nok på våt føre. GTV som jeg holder på med får også Toyo 888 til våren. Hagbarthen går på jalla Kina vinterdekk men den er helt grei å kjøre for det. Kjører ikke spesiellt fort til vanlig om vinteren. Mini Mus kjøpte jeg brukte 7X17 felger til hos høggeren og 2 av de har Bridgestone og 2 av de Hankook. Har prøvd å bytte begge dekkmerkene mellom foran og bak og merker ingen forskjell på noe som helst selv om jeg mener å ha hørt at Hankook er no møl men Mini Mus kjøres heller ikke veldig hardt. Hyser er greie på Shinko helt til det blir vått eller kjølig og da foretrekker jeg Pirelli Demon som mange påstår er no ånkli møl, men de passer bra for meg. For de sedate i trafikken er muligens det meste greit nok ?
Ja det er rare greier. Jeg har jo av og til prøvd å lese meg opp på hva folk sier om div dekk ... man blir ikke klokere av det.
Man ser jo ofte at motorsyklister har motsatte oppfatninger av dekk ... jeg nevnte dette en gang i en dekkdiskusjon, og sa at det var vanskelig å forholde seg to stk med like sykler, men ulike meninger. Begge hevdet å ha den riktige objektive beskrivelsen av dekkene.
Jeg var så ufin at at stilte spørsmål ved dette, og ble nærmest idiotforklart ... så for meg er synsinger om dekk bortimot verdiløs

For ordens skyld ... begge er erfarne motorsyklister, og fremstår ellers som kloke og fornuftige mennesker
Post Reply