MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 20 jan 2019 23:36

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 15 nov 2018 00:19 
Brukeravatar

MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Ikke noe imot å betale men ikke til overpris ift den lille datamengden jeg har. Flickr hadde en helt greit årlig pris på $20 før de plutselig fjernet begrensningen til gratisabonnementet på 200 offentlige bilder og ga alle 1TB fri lagring og da forsvant liksom grunnen til å betale.

Noen år senere har Flickr gått på dunken siden det ikke var helt sunn økonomi - og blir kjøpt opp av noen. I dette tilfellet SmugMug som selvfølgelig må tjene nok penger til å betale oppkjøpet og mere til => derav overprisen.

Selv om man betaler nytt abonnement risikerer man om 2-3 år at noen andre kjøper opp restene av Flickr og trenger å tjene enda mer penger for å betale kjøpet. Alt er helt logisk sett fra de som kjøper og investerer i selskaper, men gjør det ganske dyrt og uforutsigbart for kundene i et lengre tidsperspektiv...

Toppen

Legg innLagt inn: 21 des 2018 10:15 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Da var alt av bilder flyttet og reddet fra Flickr.... så da får vi begynne jakten på alternativ publiseringskanal :thumleft

2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 21 des 2018 11:29 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
For bruk i forum er linking av bilder fra gratis tjenester litt som russisk rulett. Nå er det andre runde (Bøtta og Flickr) hvor man risikerer at tråder som er to-tre år gamle mister sine bilder.

Når vi snakker om betaling for bildelagring, hvor mye vil det koste for forumet og utvide kapasiteten til å ha eget sted for lagring av bilder for vising i forumet, og dermed full kontroll over alle bilder som vises i forumet?

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 14:36 
Brukeravatar

MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Puh... da var 1500 bilder selektivt slettet for å komme under grensen på 1000 bilder på Flickr... Beholdt de med mest "views", men endel bilder kommer nok til å forsvinne fra forum poster.

Aner ikke hva jeg skal velge framover :-k $20 per år hadde vært greit, men $50 per år synes jeg blir for mye...

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 14:45 
Administrator
Brukeravatar

KTM 690 Enduro R 2013
RuneMC skrev:
Puh... da var 1500 bilder selektivt slettet for å komme under grensen på 1000 bilder på Flickr... Beholdt de med mest "views", men endel bilder kommer nok til å forsvinne fra forum poster.

Aner ikke hva jeg skal velge framover :-k $20 per år hadde vært greit, men $50 per år synes jeg blir for mye...

Går du inn på account og settings så kan du laste ned alt innhold i en fil.....

Jeg hadde egentlig ikke hatt noe problem med å betale for flickr i utgangspunktet. Men det er måten de gjør det på, som ikke gir meg noen form for garanti på hva som skjer videre. Derfor velger jeg å finne en bedre løsning, om den er dyrere får så bare være. Jeg har ingen planer om å støtte opp under slike praksis. De bruker jo bildene våres som "gissel"

Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 15:39 
Moderator
Brukeravatar

MC: Suzuki V-Strom
tshansen skrev:
RuneMC skrev:

Går du inn på account og settings så kan du laste ned alt innhold i en fil.....

Jeg hadde egentlig ikke hatt noe problem med å betale for flickr i utgangspunktet. Men det er måten de gjør det på, som ikke gir meg noen form for garanti på hva som skjer videre. Derfor velger jeg å finne en bedre løsning, om den er dyrere får så bare være. Jeg har ingen planer om å støtte opp under slike praksis. De bruker jo bildene våres som "gissel"

Jeg tror vi bare må finne oss i å leve i det uvisse, uansett hvilken løsning man finner.
Alle har som mål om å tjene penger på oss, og om du skulle få noen garantier gjelder de bare til noen bestemmer noe annet
Dette vil være et tema så lenge vi lever

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 15:42 
Administrator
Brukeravatar

KTM 690 Enduro R 2013
Det er nok ikke helt umulig, derfor velger jeg en tjeneste som ikke står i fare for å bli kjøpt opp med det første 8)

Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 16:11 
Brukeravatar

MC: Nada...
"If something is free, YOU are the product"

8)

Tror nok det er mange av disse tjenestene som smertelig har blitt klar over at det på et eller annet stadium må tjenes penger. Så skulle jeg brukt de til primær måte å lagre bilder på, så ville jeg sørget for å bruke noen som er bunnsolide (type google...).

Ellers er det nok for mange forumbruk som er tingen, og da er det jo ikke så "farlig" med soliditeten - blir mer en greie hvor man håper de holder så lenge som mulig til billigst mulig pris.

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 16:48 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
har et par T med data på egne disker.. så kan alle tjenester brenne i H.....

problemet er når en VIL dele noe med andre...
nå bruker jeg Imgur til de bildene jeg legger ut på nettet.. det er heller ikke så mange så går det til H så "be it"...
men det er litt kjipt for forumet sin del at bilder blir borte litt ukontrollert... :-k :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 22:32 
Administrator
Brukeravatar

MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Ser ut som http://bildr.no har tatt kvelden også, bilder på forumet som er hostet der vises ikke og siden laster ikke opp :(

Toppen

Legg innLagt inn: 10 jan 2019 23:22 
Brukeravatar

MC: Nada...
mekkern skrev:
har et par T med data på egne disker.. så kan alle tjenester brenne i H.....

Brann etc er vel også grunnen til at jeg har en kopi av bilder liggende hos Google. Regner med at ryker diskene hjemme og hos Google samtidig, så er manglende bilder det minste problemet jeg har.

8)

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 11 jan 2019 02:08 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Har et sett hos dattera også.
Brenner begge husene samtidig så har ikke jeg behov for bildene lenger.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 42 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3

Alle klokkeslett er UTC+01:00