Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Siste forberedelser før jeg skal sitte i denne sidevogna til Sandefjord i morgen. Første overnattingstur i år [emoji16] Skulle egentlig kjøre selv , men Uralen er så jævlig tung å kjøre så vil ikke risikerere å bli verre i skulderen. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

God tur Trond, det der ser jo direkte koselig ut :)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Nice, hva skjer i Sandefjord da?

God tur[emoji1631]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Det er årets første vintertreff. Egentlig en gjeng med gamle gubber som kjører i lag, snakker piss og drikker dårlig brennevin på kveldene. Ganske likt som fellesturene her med forumet, bare at dette er på vinteren.. [emoji38]

Også har du oss som prøver å dra ned snittalderen [emoji16]
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Flattop »

Nå ligger jeg på sofaen og kan konstatere at julen herved er ryddet ut!

Venter bare på at klokka skal offisielt slå helg!

Og så vente på mandag da jeg forhåpentligvis kommer meg på jobben. Er noe lei da jeg har hatt fri siden 21/12.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Flattop wrote:Nå ligger jeg på sofaen og kan konstatere at julen herved er ryddet ut!

Venter bare på at klokka skal offisielt slå helg!

Og så vente på mandag da jeg forhåpentligvis kommer meg på jobben. Er noe lei da jeg har hatt fri siden 21/12.
Lei?? Etter bare to uker fri??
Kjære vene, når jeg har fri i 4 og 6 uker i strekk, kommer alltid den jobbreisen plutselig på... det passer aldri :-D
Jeg har hatt fri i en uke nå og det er tre uker igjen....BARE tre uker :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Sitter på flyplassen i Bodø og er rimelig, les møkk, lei.
Har vært i Tromsø på avsluttende strålebehandling og flyet skulle gå 1345 med videre reise med Widerøe 1455 fra Bodø til Mo i Rana.
Først klarte ikke pusheren å pushe flyet fra terminalen i Tromsø på grunn av is på bakken, han bare spant. Så måtte de montere kjettinger, men klarte selv da ikke å presse flyet en meter. Så måtte de vente på strøbil og etter en halv time klarte de å få flyet fra terminalen, men da måtte flyet på de-icing som også tok en halv time.
Resultatet ble at booket fly hadde forlatt når vi endelig landet i Bodø og neste fly går ikke før 2030, altså, 5 og en halv time venting og en bong på 100,- til mat som kompensasjon :(
Så får vi se om vi kommer ned på Mo, skal visst være mye tåke på Helgeland.
Trøsten er at strålingen gikk bra :thumleft
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Gielas »

DrGreve wrote: Trøsten er at strålingen gikk bra :thumleft
:thumleft
Gielas
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

DrGreve wrote:Sitter på flyplassen i Bodø og er rimelig, les møkk, lei.
Har vært i Tromsø på avsluttende strålebehandling og flyet skulle gå 1345 med videre reise med Widerøe 1455 fra Bodø til Mo i Rana.
Først klarte ikke pusheren å pushe flyet fra terminalen i Tromsø på grunn av is på bakken, han bare spant. Så måtte de montere kjettinger, men klarte selv da ikke å presse flyet en meter. Så måtte de vente på strøbil og etter en halv time klarte de å få flyet fra terminalen, men da måtte flyet på de-icing som også tok en halv time.
Resultatet ble at booket fly hadde forlatt når vi endelig landet i Bodø og neste fly går ikke før 2030, altså, 5 og en halv time venting og en bong på 100,- til mat som kompensasjon :(
Så får vi se om vi kommer ned på Mo, skal visst være mye tåke på Helgeland.
Trøsten er at strålingen gikk bra :thumleft
livet er aldri så jævlig at man ikke kan gjøre det litt verre med litt trekkspill :roll: Det er få ting som irriterer meg så mye som venting :evil:

Gelder meg å høre at strålingen gikk fint \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Å fly om vinteren i nord-norge foregår ofte litt på lykke og fromme ... vi vet jo.
Du har min sympati.
Og vi krysser fingrer og tær for at du er helt ferdig med denne historien ... og så prøver på nytt til sommeren på å få en tur.
Godt nytt år
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

DrGreve wrote:Sitter på flyplassen i Bodø og er rimelig, les møkk, lei.
Har vært i Tromsø på avsluttende strålebehandling og flyet skulle gå 1345 med videre reise med Widerøe 1455 fra Bodø til Mo i Rana.
Først klarte ikke pusheren å pushe flyet fra terminalen i Tromsø på grunn av is på bakken, han bare spant. Så måtte de montere kjettinger, men klarte selv da ikke å presse flyet en meter. Så måtte de vente på strøbil og etter en halv time klarte de å få flyet fra terminalen, men da måtte flyet på de-icing som også tok en halv time.
Resultatet ble at booket fly hadde forlatt når vi endelig landet i Bodø og neste fly går ikke før 2030, altså, 5 og en halv time venting og en bong på 100,- til mat som kompensasjon :(
Så får vi se om vi kommer ned på Mo, skal visst være mye tåke på Helgeland.
Trøsten er at strålingen gikk bra :thumleft
Mulig du ikke har krav på kompensasjon siden forsinkelsen skyldes været, men skader jo ikke sende inn en søknad. Skal være forholdsvis enkelt
https://www.forbrukerradet.no/fly/forsi ... TOS-MQN/5+
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Hjemme og flyet jeg fikk og som skulle gå 2030 ble "bare" en halv time forsinket :)
Glad jeg ikke skal opp til Tromsø igjen før på vårparten.
God Helg, folkens :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

jhn wrote:Å fly om vinteren i nord-norge foregår ofte litt på lykke og fromme ... vi vet jo.
Du har min sympati.
Og vi krysser fingrer og tær for at du er helt ferdig med denne historien ... og så prøver på nytt til sommeren på å få en tur.
Godt nytt år
Vel, de i Tromsø burde vært så værvant at de måtte skjønne allerede i natt at de måtte strø foran terminalene :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:Å fly om vinteren i nord-norge foregår ofte litt på lykke og fromme ... vi vet jo.
Du har min sympati.
Og vi krysser fingrer og tær for at du er helt ferdig med denne historien ... og så prøver på nytt til sommeren på å få en tur.
Godt nytt år
Vel, de i Tromsø burde vært så værvant at de måtte skjønne allerede i natt at de måtte strø foran terminalene :)
Ja man skulle jo tro det ... det er vel neppe noen flyplasser med mere værtrøbbel enn Tromsø

:-k :-k bortsett fra i Honningsvåg. De har lagt rullebanen på tvers av den mest problematiske vindretningen.
Stenger ved 12-13 m/s
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Flattop »

Kant1 wrote:
Flattop wrote:Nå ligger jeg på sofaen og kan konstatere at julen herved er ryddet ut!

Venter bare på at klokka skal offisielt slå helg!

Og så vente på mandag da jeg forhåpentligvis kommer meg på jobben. Er noe lei da jeg har hatt fri siden 21/12.
Lei?? Etter bare to uker fri??
Kjære vene, når jeg har fri i 4 og 6 uker i strekk, kommer alltid den jobbreisen plutselig på... det passer aldri :-D
Jeg har hatt fri i en uke nå og det er tre uker igjen....BARE tre uker :-k
Jeg er da hovedsaklig 8 timers/5 dagers arbeider. Så alt over 2 dager fri er ferie. Og det er kjekt med ferie. Elsker ferie.

Men så var det slik at ene foten min valgte å ikke fungere skikkelig nå i romjula, så jeg har i all hovedsak vært låst til en sofa og er det stort sett fremdeles.

Så i stedenfor å kunne tusle rundt og gjøre ting, pjaske i garasjen med sykkelen, dra på besøk til venner og kjente, gå en tur i griseværet, så blir jeg lenket til sofaen. Og DET gjør noe med humøret og motivasjonen. Ikke engang å lage mat går greit.

Derfor håper jeg at jeg kommer meg på jobb snart, og er temmelig lei av å ha (ubrukelig) ferie.

Får sett en del på TV. er lei av det også....

Men like blid!
Post Reply