tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by mekkern »

problemet vil nok komme hvis du skal filme... tlf er litt utsatt for "geleeffekt" har jeg merket...eksempelvis go-pro er nok bedre der..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

mekkern wrote:problemet vil nok komme hvis du skal filme... tlf er litt utsatt for "geleeffekt" har jeg merket...eksempelvis go-pro er nok bedre der..
Nei dette er bare som feste for å kunne bruke mobilen som GPS enhet, slik jeg slipper å kjøpe ny garmin enhet med egnet feste for styre :-P Håper denne gjør jobben godt nok :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by JRO »

Jeg kjørte med denne comboen siste måned før vinterlagring.

[url=https://flic.kr/p/2dRpWj2][img]htt ... .jpg[/img]IMG_0482 by Ronnie Olsen, on Flickr[/url]

Og jeg var veldig positiv overasket over hvor lite vibrasjon det var i telefonen under kjøring. Selv ved pådrag fra lavt turtall og opp i turtall noe som Ducatien gir mye vibrasjon i sykkelen var telefonen ikke noe vanskelig å se på. Har ikke kjørt grus eller off road i denne perioden så der har jeg ingen erfaring ennå.

Jeg fikk ikke den du har kjøpt til å passe på sykkelen, så gikk for Ram Mount kule. :thumleft :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by ojda »

Jeg har samme oppsettet som du kjører Hansen, og vibrasjon er ikke noe problem.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

JRO wrote:Jeg kjørte med denne comboen siste måned før vinterlagring.
ojda wrote:Jeg har samme oppsettet som du kjører Hansen, og vibrasjon er ikke noe problem.
Strålende =D> =D>
Dette er jo helt nydelig.... Da får vi bare gjøre oss erfaringer på hvor nedstøvet og jævlig telefonen kan bli også får vi heller være flittig med wetwipes eller skaffe oss en slik poncho eller hva quadlock kalte den gjennomsiktige som man tredde utenpå :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by ashland »

Poncho :-s

Det er nå veldig å fine dere er blitt i språget på andre siden av fjellet, på de østligere kanter kaller vi det noe helt annet :thumleft


Image
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by mekkern »

Greit med en uten glidemiddel..... :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by kvase »

ashland wrote:Poncho :-s

Det er nå veldig å fine dere er blitt i språget på andre siden av fjellet, på de østligere kanter kaller vi det noe helt annet :thumleft


Image
Donger kan brukes til mangt mye -Men fungerer tøtts skjermen gjennom den eller må man bruke dong for sensibel kruk (ekstra tynn) :roll:
:-k
veit det ligger mange gratis rundt Akershus festning men er usikker på etterbruks kvaliteten :-#
-
Pleide å bruke dong på hagla ved mye snø under jakta :shock:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

ashland wrote:Poncho :-s

Det er nå veldig å fine dere er blitt i språget på andre siden av fjellet, på de østligere kanter kaller vi det noe helt annet :thumleft


Image
Hahahaha!! Dette var jo bare nydelig
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by jeey »

tshansen wrote:
JRO wrote:Jeg kjørte med denne comboen siste måned før vinterlagring.
ojda wrote:Jeg har samme oppsettet som du kjører Hansen, og vibrasjon er ikke noe problem.
Strålende =D> =D>
Dette er jo helt nydelig.... Da får vi bare gjøre oss erfaringer på hvor nedstøvet og jævlig telefonen kan bli også får vi heller være flittig med wetwipes eller skaffe oss en slik poncho eller hva quadlock kalte den gjennomsiktige som man tredde utenpå :thumleft
Satt å så på quadlocken og ponchen er tvilende til.
Hvordan oppbevarer du den mellom bruk, plutselig har du dritt på innsiden og ligger å gnukker på skjermen din i 8 timer.

På siste europatur la jeg på skjermbeskytter kun for turen, så tok jeg bare å fjerna driten med fingeren, fungerte fint :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

jeey wrote: Satt å så på quadlocken og ponchen er tvilende til.
Hvordan oppbevarer du den mellom bruk, plutselig har du dritt på innsiden og ligger å gnukker på skjermen din i 8 timer.

På siste europatur la jeg på skjermbeskytter kun for turen, så tok jeg bare å fjerna driten med fingeren, fungerte fint :)
Ja, det er gått poeng jeg ikke tenkte på i farten! Jeg oppbevarer den i lommen når den ikke er festet på sykkel ! Det er en gammel godt slitt iPhone 6s pluss så jeg er ikke veldig redd for den i så måte! Eneste jeg bruker av beskyttelse er en slik glass beskyttelsesfilm foran! Jeg regner med det ikke blir noe problem, det er jo bare å vaske lett over den underveis! Bare passe på at ladepluggen står i så den ikke fyller seg med sand!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

[youtube][/youtube]

Imponerende og veldig inspirerende.... Sjekk ut denne filmen med Tim Burke :thumleft Ganske modig å slutte i jobben sin, selge alt man eier for å realisere sin aller største drøm. Å være en fulltids eventyrer krever sitt, å det er definitivt ikke for alle.

Jeg hadde gleden av å møte han i sommer når han var innom Norge og Bergen. En kar jeg håper jeg møter igjen :thumleft

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by knutk »

respektabelt at enkelte faktisk tar tak i sine ønsker og realiserer sine drømmer :D :thumleft

For øvrig, dette bildet er stilig.
Image

Vel verdt slitet å få sykkelen opp i høyden. \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Gikk til innkjøp av enda litt mer nipps i går kveld :plystre

Målet mitt med å være selvhjulpen når jeg er på tur nærmer seg med stormskritt....

Image

Denne i 32mm til hjulbolten bak + en 22/27mm adapter som passer inn i samme verktøy

Image

I tillegg har jeg de høyt anbefalte Bead Pro til å få knekke ned dekk-kanten fra felgen. Jeg har enda ikke fått prøvd disse i praksis, men forstår det slik at dette er et av de bedre hjelpemidlene man kan kjøp hvis ikke man kan bruke sidestøtten til å knekke ned kanten.

Image

En slik dekkventil skru sak og litt lappesaker, samt noe dekk glider i en liten flaske så skal vi være godt i gang ;-) Jeg hadde planer om å kjøpe en liten håndpumpe til å fylle slange med, men lurer på om dette er jævlig med arbeid... Er det noen som har prøvd å pumpe opp ett dekk med håndpumpe, eller fått kanten på dekket til å "popp" på plass med hjelp av håndpumpe? Eller bør man bare spare seg for mye slit å kjøpe en liten kompressor med en gang? (syns de er dyr)

Jeg ser det også diskuteres mye på nettet at man kan ha med seg en slange... altså en litt mindre enn framdekket, men litt større enn bakdekket! Da kan du bruke slangen både foran og bak? :-k

Dekk dim på KTM'en er jo 90/90 R21 foran og 140/80 R18 bak så om jeg ikke er helt på villspor burde man kanskje klare seg med en R19 eller R20 slange? Noen her som har erfaring med det? Forhåpentligvis er det jo bare å lappe slangen om man skulle være uheldig, å en slik slange tar jo en del plass.
INNERSLANGE MX 110/90-19

Image

Nå er jeg ikke helt stødig i hva disse tallene på dekkene står for, men i teorien er vel dette slangen som er best egnet for bruk som nødløsning bak og fremme? :-k
Innspill eller erfaringer settes stor pris på ;-)

Planlegging av de neste års eventyr er også i full gang. Jeg liker å sikte høyt og heller krasj-lande i tretoppene :lol: Jeg har satt meg et mål om at jeg skal prøve å kjøre det meste av TET (trans europe trail) i løpet av de neste 5 årene. Jeg har regnet med at jeg bør ha 2 - 3 lengre turer i året og må finne løsninger på hvordan jeg kan sette igjen sykkelen nedover kontinentet. Da er det ikke umulig å få kjørt litt om vinteren også.

Image
https://www.transeurotrail.org/

10. Mai 2019 begir jeg meg ut på det som er starten på et lengre eventyr/prosjekt :love I starten vil jeg få gleden av å kjøre med to søte piker så får vi se hvordan eventyret former seg når man er kommet igang å gjort seg nye erfaringer.
Jeg har jo som mange vet ikke hatt alt for mange milene på Grus, men at det er noe som trigger kjørelysten i meg noe helt enormt. Jeg elsker nye utfordringer og jeg ser liten grunn til å ikke fore lysten i meg med det som trigger mest (akkurat nå) Siden jeg muligens blir å sette igjen sykkelen nedover i Europa, er det nesten selvskrevent at jeg blir å beholde GSA'en så jeg har sykkel her hjemme også. Jeg må bare se hvordan ting utspiller seg, det er jo en liten kabal som skal gå opp det også.

Forhåpentligvis blir 2019 et veldig spennende år med mange nye utfordringer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by mekkern »

The 2 wheeled doomsdayprepper....

:lol:
Locked