The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jul eller ikke jul, om noen hadde kommet for å høre om å få låne "Nye Fille-bilen" til fordel for en egoistvogn som hadde gått til punktstreik...… Ja, da måtte de ha vært særdeles diplomatisk anlagt for ikke å få beskjed om å "sæla på to-beinsblakken" fra meg. Jeg har el-bilister langt opp over hårtoppen allerede. Leste akkurat om leveringsproblemer med Nissan Leaf på nettet. Leveringsproblemer med en bil som har en teoretisk rekkevidde på 270 km ved sommertemperatur? Skulle likt å kjørt en slik "lekebil" til Moster..... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Dit var det 560 km over Rv.7 på Hardangervidda.
Image
Skulle likt å vite hvor mye jeg måtte kaste bort, unnskyld, "investere"..... For å få meg en dildo-bensinbil som kan kjøre inntil 900 km på en energifylling OG trekke den vesle Motrail-hengeren min ved behov. Dersom alt av kvist og kvas og annen flora som Motrailen har fraktet siden den kom i husholdningen her først på 80-tallet ble lagt i en haug, ville den få anselige dimensjoner. :thumleft Jeg frakter ikke ting i tilhengeren hver måned engang, men jeg kan gjøre det nårsomhelst med "Nye File-bilen".
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Merry Christmas Desmo :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

Jeg må få lov å si at jeg synes du Desmo, lar deg plage unødvendig, og du grubler for mye på et kjøretøy som ikke er lagd for deg. En elbil er lagd for de som greier seg med kortere rekkevidde og div andre smågreier.
For de folka funker elbilen helt strålende .... sånn er det bare.

Det burde vel strengt tatt ikke plage oss andre ... mener nå jeg
God jul :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

En trenger ikke bruke så mye energi eller bekymre seg så mye over EL-biler...men en blir jo litt lei av gnålet om rekkevidder lading(kø) snart kommer de og de batteriene "bestill ny bil NÅÅÅÅÅÅ" og få den om muligens 2 år. :?
Hvis folk maser og gnåler om at elbilen deres er såååå mye bedre enn den "eksos fossilbilen" din.. og SÅ kommer for å låne bilen din???

"NIX-den må kjøres minst mulig pga miljøet".. :lol:

Om en 8-10 år nå så har vi fått erfaringer med praktisk bruk over en periode med noe større antall og typer da ser man hvor lenge de faktisk holder her i nord.
Da er det muligens et ettermarked også som gjør at en kan få deler til disse bilene..nå er det ikke så mye å oppdrive og ekstreme leveringstider.
Tesla her i drammen har kjøpt 2 biler for å ribbe de for deler slik at de kan reparere for de mest forbanna kundene... :shock:

jeg handlet bensinbil i 2017 (uten hengerfeste :redface )og har da en bil i en 10-12 år og så får jeg se hva som blir status da.
men gidder ikke bekymre meg-mulig jeg bytter bil eller annet skjer før det...Vet ikke hvor jeg skal jobbe eller med hva heller.. før 28 Januar..Da får vi beskjed hvor vi havner etter avviklingen. NAV?? :roll:

Nei... nå får jeg jobbe videre etter kaffepausa...5-6 timer nå så er det hjem håper jeg.. Fortsatt GOD JUL :smt111
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Tommas »

De jeg kjenner godt som har skaffet seg elbil er unisont meget fornøyde. Rekkevidden er de klar over, men de planlegger deretter. I den normale hverdagen virker rekkeviddeangsten å være et ikke-eksisterende problem for de fleste, og et par av de har sågar brukt bilene til bilferie i Sverige og Danmark uten nevneverdige problemer.

Særdeles billig "drivstoff" og veldig billig vedlikehold utgjør ganske store summer synlige kostnader, og så langt har heller ikke verditapet vært så ille som folk ventet. Tvert i mot har flere elbiler holdt seg bedre enn vanlige biler i pris.

For en som feks kjører 20k+ i året er det ganske betydelige penger å spare. Selv skjulte kostnader som fristelser på bensinstasjonen reduseres :)

Men det artigste er at ingen av de er påtrengende elbilmisjonærer, de virker rett og slett bare forbaska fornøyde :D

Så får jo enhver se om elbil er for en selv :thumleft

God jul
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo.

Post by voodoodoo »

Utenom en liiiten gruppe fanatikere er det bare en type folk som kjører bil som går på dildobensin. Noen av de er faktisk ærlige nok til å innrømme det..
Image

Har forresten 3 elbiler sjøl, 2 sånne stadion trucks og en buggy, artige kjøretøy...
Ja åsså har jeg en tiger tanks da, med mottorlyd og røyk og softgun kanon men den har vært ute av drift noen år så jeg veit ikke

Go Jul!
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

Tommas wrote:De jeg kjenner godt som har skaffet seg elbil er unisont meget fornøyde. Rekkevidden er de klar over, men de planlegger deretter. I den normale hverdagen virker rekkeviddeangsten å være et ikke-eksisterende problem for de fleste, og et par av de har sågar brukt bilene til bilferie i Sverige og Danmark uten nevneverdige problemer.

Særdeles billig "drivstoff" og veldig billig vedlikehold utgjør ganske store summer synlige kostnader, og så langt har heller ikke verditapet vært så ille som folk ventet. Tvert i mot har flere elbiler holdt seg bedre enn vanlige biler i pris.

For en som feks kjører 20k+ i året er det ganske betydelige penger å spare. Selv skjulte kostnader som fristelser på bensinstasjonen reduseres :)

Men det artigste er at ingen av de er påtrengende elbilmisjonærer, de virker rett og slett bare forbaska fornøyde :D

Så får jo enhver se om elbil er for en selv :thumleft

God jul
Det er omtrent sånn jeg også oppfatter ståa.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

I beste fall er el bil bare et trinn på veien mot noe bedre. Men når det bedre kommer da ligger de fleste av oss i poser som blomsterjord hos blomsterpushærn . Jeg har stor tro på forbrenningsmotoren fremdeles selv om min godt bekjente Jon Winding Sørensen ikke er helt enig i at jeg mener. Men sterke meninger om el bil har han og.

Men akrobat i dag lurer jeg litt om allergi. Har du allergi mot katt, er du da også " automatisk " allergisk mot hund ? :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Tommas »

pollti wrote:I beste fall er el bil bare et trinn på veien mot noe bedre. Men når det bedre kommer da ligger de fleste av oss i poser som blomsterjord hos blomsterpushærn . Jeg har stor tro på forbrenningsmotoren fremdeles selv om min godt bekjente Jon Winding Sørensen ikke er helt enig i at jeg mener. Men sterke meninger om el bil har han og.

Men akrobat i dag lurer jeg litt om allergi. Har du allergi mot katt, er du da også " automatisk " allergisk mot hund ? :-k

I synsingens ånd så tror jeg elbilene ruler persontrafikk og bytrafikk helt om ti år. Hva som kommer etterpå og er bedre har jeg ikke noe formening om.

Forbrenningsmotorens død er nok ikke snart forestående, men for større og større del av transportbehovet tror jeg elbiler er neste skritt.

Den som lever får se :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

pollti wrote:I beste fall er el bil bare et trinn på veien mot noe bedre. Men når det bedre kommer da ligger de fleste av oss i poser som blomsterjord hos blomsterpushærn . Jeg har stor tro på forbrenningsmotoren fremdeles selv om min godt bekjente Jon Winding Sørensen ikke er helt enig i at jeg mener. Men sterke meninger om el bil har han og.

Men akrobat i dag lurer jeg litt om allergi. Har du allergi mot katt, er du da også " automatisk " allergisk mot hund ? :-k
Dildobiler diskuterer jeg ikke. [-(

Mhp allergi, så nei. Min søster er allergisk mot katter, men ikke mot hunder. Vi har hatt hunder hele oppveksten og hun har hund nå, sammen med sin familie. Da vi hadde katte tidlig i barndommen, var hun konstant med eksem. I dag klør hun hvis hun "duller" for lenge med katter.

Igjen, har en arbeidskollega som er allergisk mot hunder, men har katte selv, uten å være plaget.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
pollti wrote:I beste fall er el bil bare et trinn på veien mot noe bedre. Men når det bedre kommer da ligger de fleste av oss i poser som blomsterjord hos blomsterpushærn . Jeg har stor tro på forbrenningsmotoren fremdeles selv om min godt bekjente Jon Winding Sørensen ikke er helt enig i at jeg mener. Men sterke meninger om el bil har han og.

Men akrobat i dag lurer jeg litt om allergi. Har du allergi mot katt, er du da også " automatisk " allergisk mot hund ? :-k
Dildobiler diskuterer jeg ikke. [-(

Mhp allergi, så nei. Min søster er allergisk mot katter, men ikke mot hunder. Vi har hatt hunder hele oppveksten og hun har hund nå, sammen med sin familie. Da vi hadde katte tidlig i barndommen, var hun konstant med eksem. I dag klør hun hvis hun "duller" for lenge med katter.

Igjen, har en arbeidskollega som er allergisk mot hunder, men har katte selv, uten å være plaget.
Så kan jeg gjøre forvirringen komplett ved å fortelle at både min kone og svigersønn er allergisk mot katter, men ikke sine egne ... det er visstnok ganske vanlig
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
pollti wrote:I beste fall er el bil bare et trinn på veien mot noe bedre. Men når det bedre kommer da ligger de fleste av oss i poser som blomsterjord hos blomsterpushærn . Jeg har stor tro på forbrenningsmotoren fremdeles selv om min godt bekjente Jon Winding Sørensen ikke er helt enig i at jeg mener. Men sterke meninger om el bil har han og.

Men akrobat i dag lurer jeg litt om allergi. Har du allergi mot katt, er du da også " automatisk " allergisk mot hund ? :-k
Dildobiler diskuterer jeg ikke. [-(

Mhp allergi, så nei. Min søster er allergisk mot katter, men ikke mot hunder. Vi har hatt hunder hele oppveksten og hun har hund nå, sammen med sin familie. Da vi hadde katte tidlig i barndommen, var hun konstant med eksem. I dag klør hun hvis hun "duller" for lenge med katter.

Igjen, har en arbeidskollega som er allergisk mot hunder, men har katte selv, uten å være plaget.
Så kan jeg gjøre forvirringen komplett ved å fortelle at både min kone og svigersønn er allergisk mot katter, men ikke sine egne ... det er visstnok ganske vanlig
selektiv allergi??
tja.. kan nok stemme noen ganger-det er enkelte personer jeg har opplevd en allergi i mot... :smt003
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Tommas »

En jeg kjenner er allergisk mot bla maling, og fikk tett nese på kino når noen pusset opp et hus på filmen :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by tshansen »

jhn wrote: Så kan jeg gjøre forvirringen komplett ved å fortelle at både min kone og svigersønn er allergisk mot katter, men ikke sine egne ... det er visstnok ganske vanlig
Slik er det hos oss også! Fruen er skam allergisk mot katt, men ikke den vi har i hus??? Forstå det den som kan
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Kona har allergi og tror våre to katter kan være grunnen..Og barnebarn på to år,hu blir rød i aua.. :plystre :plystre
La musa ta begge udyra..
Post Reply