Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

voodoodoo wrote:I dag har jeg fått meg en sånn håawei mate 20pro.
Har vært på eplekjøret siden 2008 med unntak av et lite sidesprang med en Samsung i 2012. Men nok er nok, kjøper ikke telefon til over 10' spenn..og det er endel programmer som funker bedre på Android enn på eple..
Foreløpig synes jeg den er helt konge..

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Jeg er i samme situasjon som deg.... syns det er latterlig å måtte ut med så mye penger for en eple telefon, men!

Android sliter med software = hardware. Det er ikke i nærheten så sømløst som med eple, selv om du ikke har andre eple produkter så gjør apple alt riktig her.
De har også langt bedre bruksverdi etter 1 til 2 år enn en android. Du får kjappe oppdateringer på nye og gamle telefoner.
Telefonene til apple føles rett og slett mye bedre i bruk.
Det er nesten fristende å gå for den Xr varianten da det ikke er et godt nok alternativ i Norge til samme totalpakke. Google sine telefoner er det nærmeste vi kommer, men de selges jo faen ikke her på berget. Kinatelefoner, som huawei faktisk er, er håpløs etter en periodes bruk. Men slik er det ofte når hardware produsent og software produsent har samme interesser.

På papiret finnes det mange telefoner som er i toppsjiktet... men når man er ferdig å bruke alle nye features etter en måned, ramler man tilbake på "vanlig" bruk og da ser man større forskjeller på de mange telefonene som er på markedet i dag :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

tshansen wrote:
voodoodoo wrote:I dag har jeg fått meg en sånn håawei mate 20pro.
Har vært på eplekjøret siden 2008 med unntak av et lite sidesprang med en Samsung i 2012. Men nok er nok, kjøper ikke telefon til over 10' spenn..og det er endel programmer som funker bedre på Android enn på eple..
Foreløpig synes jeg den er helt konge..

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Jeg er i samme situasjon som deg.... syns det er latterlig å måtte ut med så mye penger for en eple telefon, men!

Android sliter med software = hardware. Det er ikke i nærheten så sømløst som med eple, selv om du ikke har andre eple produkter så gjør apple alt riktig her.
De har også langt bedre bruksverdi etter 1 til 2 år enn en android. Du får kjappe oppdateringer på nye og gamle telefoner.
Telefonene til apple føles rett og slett mye bedre i bruk.
Det er nesten fristende å gå for den Xr varianten da det ikke er et godt nok alternativ i Norge til samme totalpakke. Google sine telefoner er det nærmeste vi kommer, men de selges jo faen ikke her på berget. Kinatelefoner, som huawei faktisk er, er håpløs etter en periodes bruk. Men slik er det ofte når hardware produsent og software produsent har samme interesser.

På papiret finnes det mange telefoner som er i toppsjiktet... men når man er ferdig å bruke alle nye features etter en måned, ramler man tilbake på "vanlig" bruk og da ser man større forskjeller på de mange telefonene som er på markedet i dag :-#
Den følelsen satt jeg med forrige gang. Tror Android har kommet et godt stykke videre siden det.
Har hatt et samsung nettbrett et par år så overgangen er ikke stor.


Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Ser ut som de har skjerpet seg ja, min Galaxy S7 durer og går ufortrødent videre uten å ha blitt merkbart tregere. Tar selvsagt en fabrikkreset i ny og ne for å friske opp ting, men det tar jo snaue timen i disse dager. Litt irriterende egentlig, jeg har stadig prøvd å rettferdiggjøre ny telefon men orker ikke hoste opp tusenvis av kroner for en marginal forbedring.

Tross alt er det relativt minimale forbedringer de siste årene (med unntak av kamera), det er jo heller ikke som om man våkner opp til ny telefon mellom de siste oppgraderingene av operativsystem heller (enten det starter med "I" eller "A").

Bedre kamera er vel unntaket som til slutt gjør at det bikker over til en nyere modell, samt muligens trådløs lading av komforthensyn.

Men 10-15k for en telefon er i mine øyne for mye for en gjenstand som tross alt lever et tøft og risikofylt liv. Da blir det nok å finne seg "nest nyeste" når den tiden kommer.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Bare en kjapp kommentar angående Huawei, min er en Honor 6 som nå nærmer seg tre år, og fortsatt funker bra \:D/ Dette er da deres billigtelefon, som for tre år siden kunne skilte med samme eller bedre specliste enn iPhone 6S, med en pris på 2600 mot 6600 på mitt kjøoetidspunkt. Min bror kjøpte en 6S samtidig som min Honor 6, og kun min lever enda :lol:

Jeg skal definetivt ha Huawei igjen, da jeg synes det er forbasket mye mer mobil for pengene, men det er min mening :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Tommas wrote:Ser ut som de har skjerpet seg ja, min Galaxy S7 durer og går ufortrødent videre uten å ha blitt merkbart tregere. Tar selvsagt en fabrikkreset i ny og ne for å friske opp ting, men det tar jo snaue timen i disse dager. Litt irriterende egentlig, jeg har stadig prøvd å rettferdiggjøre ny telefon men orker ikke hoste opp tusenvis av kroner for en marginal forbedring.

Tross alt er det relativt minimale forbedringer de siste årene (med unntak av kamera), det er jo heller ikke som om man våkner opp til ny telefon mellom de siste oppgraderingene av operativsystem heller (enten det starter med "I" eller "A").

Bedre kamera er vel unntaket som til slutt gjør at det bikker over til en nyere modell, samt muligens trådløs lading av komforthensyn.

Men 10-15k for en telefon er i mine øyne for mye for en gjenstand som tross alt lever et tøft og risikofylt liv. Da blir det nok å finne seg "nest nyeste" når den tiden kommer.
Jeg opplever Samsung som en av verstingene når det kommer til Android markedet. De er så forstyrrende sent ute med å oppdatere enhetene sine, samt at de fyller telefonen med egen drit som ingen bruker. Jeg var på Note kjøret i en del år, å jeg forbannet meg på at jeg ikke skulle ha samsung igjen når jeg gikk over til Apple igjen.

Huawei er en spennende nykommer som går all in! De har fortsatt litt eget unødvendig preg på en allerede nesten ren andriod, men hvor gode er disse telefonene sett opp mot en Iphone Xr eller Iphone 8 (ikke nyeste modell)

Kamera er definitivt eneste grunnen til å oppgradere. Alt det andre er bare gimmick! Om telefonen bruker 3 sekund lengre på å starte enn app kontra den nyeste modellen merker du ikke i det daglige. Du bruker telefonen til å ringe, sende meldinger, sjekke sosiale media/media og ta bilder/video. Noen bruker også telefonene til spill eller gps sporing.

Å sammenligner man kamera fra de nyeste toppmodellene, er det klare forskjeller. Samt stabilisering i video. Den nye HDR saken til Iphone er overlegen på dynamic range. imessage er utrolig mye bedre enn alt annet. Det samme gjelder fokuset på oppdatering av enehter og retting av feil, Noe Apple gjør strålende. Så jeg har vanskelig for å overbevise meg selv om at Android er veien å gå.... :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

Det er iallefall helt sjuke specs på denna.. Batteriet er helt rått og man kan lade det 80% på en halvtime... Er liksom ikke noen krise om man har glemt å lade når man står oppom morran for innen man er ferdig med dusj frokost og kaffe er batteriet fullt. Amoled skjerm og ipx8 vanntett.
Kamera er veldig bra med vidvinkel og 5x tele.
Hadde akkurat samme opplevelse som Thomas ved forrige flørt med Android men dette er noe annet..
Nesten 9' er mye peeng for en tlf men skal en ha samme spec på eple må man legge 5-6' til på bordet og det var bare for drøyt.

Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Jommen fikk jeg kjøpt mg mus gitt
Det skal bli godt
Image
Kjempe godt tilbud 299kr
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3881182
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

Var et lite øyeblikk redd for at du refererte til prostitusjon men ble beroliget av bildet [emoji106][emoji106]
kvase wrote:Jommen fikk jeg kjøpt mg mus gitt
Det skal bli godt
[img]https://cdn.pji.nu/product/standard/800/3881182.jpg[/img]
Kjempe godt tilbud 299kr
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3881182
Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

voodoodoo wrote:Var et lite øyeblikk redd for at du refererte til prostitusjon men ble beroliget av bildet [emoji106][emoji106]
kvase wrote:Jommen fikk jeg kjøpt mg mus gitt
Det skal bli godt
Image
Kjempe godt tilbud 299kr
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3881182
Ja særlig
Jeg må ha noe å tafse på veit du
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Kjører litt bondage.... da veit jeg hvor musa er og jeg kan ha full kontroll og dominere den... :twisted:

Får brenning inni handa av trådløs mus etter en tid.. reagerer av en eller annen grunn på senderen...har testet flere typer også..
etter en tid kan jeg bruke trådløs en liten tid men så kommer brenningen og varer i flere timer???? :-k

Jaja...
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by hakhap »

Ikke kjøpt idag men fikk den idag. Har ikke noen sykkel den passer til men håper lever at det ordner seg :) mtp på prisen var bortimot gratis :DImage

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Der er mange gode sykler den hjelmen der passer til =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Det er en litt kul måte. Kjøp hjelm først, så leter man etter sykkel som passer til.

Griner konemor på nesen så sier man bare at "jeg har jo hjelmen, den er jo helt bortkastet om jeg ikke har en tilhørende motorsykkel ..." 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Tommas wrote:Det er en litt kul måte. Kjøp hjelm først, så leter man etter sykkel som passer til.

Griner konemor på nesen så sier man bare at "jeg har jo hjelmen, den er jo helt bortkastet om jeg ikke har en tilhørende motorsykkel ..." 8)


Det blir vel omtrent detsamme som da jeg måtte finne sykkel som passet BMW-gps'n jeg hadde kjøpt noen månter tidligere :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by hakhap »

tshansen wrote:Der er mange gode sykler den hjelmen der passer til =D> =D>
Ja det finnes det om det ikke var for at det må være plass på kontoen for de.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply