tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by Tommas »

knutk wrote:Her var det mange gode forslag.
Kort oppsummert: Av alle alternativene som er skissert vil det absolutt billigste være å ha to sykler...
Enda godt det er gratis å slenge ut forslag her, ellers hadde det blitt dyrt :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Tommas wrote:En jeg perifert kjenner i USA bruker helger og ferier med campingrigget multivan av noe slag, og et par KTM 690'er på henger. Han og kona begynte med det etter at ungene flyttet ut :lol:

Ta med en bil som har overnattingsmuligheter og plass til sykkel, da kan man jo pakke som man vil og være 100% fleksibel på det meste :thumleft
Det er noe slikt jeg sikter meg inn på. Golfen, vil bli erstattet med en bil/camper så jeg kan bruke når jeg skal gå i fjellet/ha med meg familien på tur. Og nå kan jeg dra sykkel på henger med meg uansett hvor vi skal. Så har jeg med tannlegestolen på henger å kan ta meg turer i områdene vi velger å campe.

Lettere sykkel får man også kjøre på de to banene som er her i Bergen, så riktig mengdetrening er mulig. Tror det kan bli bra dette jeg :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Tommas wrote:En jeg perifert kjenner i USA bruker helger og ferier med campingrigget multivan av noe slag, og et par KTM 690'er på henger. Han og kona begynte med det etter at ungene flyttet ut [emoji38]

Ta med en bil som har overnattingsmuligheter og plass til sykkel, da kan man jo pakke som man vil og være 100% fleksibel på det meste :thumleft
Det er noe slikt jeg sikter meg inn på. Golfen, vil bli erstattet med en bil/camper så jeg kan bruke når jeg skal gå i fjellet/ha med meg familien på tur. Og nå kan jeg dra sykkel på henger med meg uansett hvor vi skal. Så har jeg med tannlegestolen på henger å kan ta meg turer i områdene vi velger å campe.

Lettere sykkel får man også kjøre på de to banene som er her i Bergen, så riktig mengdetrening er mulig. Tror det kan bli bra dette jeg :-)
Finnes det en gruppe for veiregistrerte sykler i Bergen også? Vi har det på Karmøy med faste kjøretider 2 ganger i uken, men det blir dessverre ekstremt lite brukt. Har ofte hatt opptil flere 1200GSer og tilsvarende utpå banen. Det er under slik kjøring en finner ut at lav vekt er tingen. :)

Kunne kanskje prøvd å fått til kjøring på banen for en gjeng her inne? Jeg kan få leid banen en del timer en helg vis det er interesse for det. Da er det bare å møte opp med den sykkelen en tørr å dra med utpå en av banene. Er 1 stor og 2 mindre baner å velge i.


Selv vurderer jeg å handle inn enduro sykkel for å øve meg med de som virkelig kan kjøre. Det ser jævlig gøy ut. [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Trondgv wrote: Kunne kanskje prøvd å fått til kjøring på banen for en gjeng her inne? Jeg kan få leid banen en del timer en helg vis det er interesse for det. Da er det bare å møte opp med den sykkelen en tørr å dra med utpå en av banene. Er 1 stor og 2 mindre baner å velge i.


Selv vurderer jeg å handle inn enduro sykkel for å øve meg med de som virkelig kan kjøre. Det ser jævlig gøy ut. [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Slike tiltak er jo alltid en god greie. Hvordan er det med muligheter for å campe i nærheten? Hadde jo gått an å laget en liten event av det? Sikkert en god håndfull av oss i umiddelbar nærhet som kunne tenke seg å være med på noe slikt.

Sitter nå på jobb å teller timer. Flyet mitt går klokken 12:30 i morgen, værmeldingene er langt ifra optimal, så mulig jeg skal få kjenne litt på hva det vil si å kjøre i regn og kulde i morgen :lol: :evil:
Fy faen! Jaja, hva gjør man ikke for å tilfredstille egen galskap.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by mekkern »

Uansett lykke til-håper været ikke stopper deg slik det ble til "pølsetreffet"..
men er en på tur så får en ta det som kommer. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Flyet er bestilt, hente må jeg.... så i aller verste fall får jeg stoppe med kjentfolk på halvveien å la den "overvintre" der :lol:
Utrolig hva som går når man må og ved hyppige pauser. Selv om det ikke er optimalt.

Når det er sagt, så må jeg bare berømme KLIM for å ha laget en fantastisk dress når det kommer til vanntetthet (så lenge du vasker den regelmessig) Den skulle vise seg å være helt fantastisk på grusturen jeg hadde sommer. Da kom jo det en del nedbør :roll: Å kjøre i regn er mer en innstilling tror jeg. Prøver hvertfall å lure meg selv til å tro det :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by JK95 »

Fikk en tretimer i vind og regn i dag, gikk fint med nok ull innom skinndressen og regndress uttapå, så du med "ordentlig" kjøreklær overlever dette :thumleft Spent på hvor i landet du må for å hente nyfrøkna :-k
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by ashland »

tshansen wrote:Flyet er bestilt, hente må jeg.... så i aller verste fall får jeg stoppe med kjentfolk på halvveien å la den "overvintre" der :lol:
Utrolig hva som går når man må og ved hyppige pauser. Selv om det ikke er optimalt.
Det høres nesten ut som du skal halve Norge rundt :-k

Hvor i landet står ny-ervervelsen?
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Den står i Trondheim :lol: Så for meg blir det nesten halve Norge :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by ashland »

Neida, det blir bare svippturen det jo ;-)
Er det så ubehagelig det du har kjøpt??
fun is not a straight line
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by JK95 »

tshansen wrote:Den står i Trondheim :lol: Så for meg blir det nesten halve Norge :lol:
Og det sier du først nå?! Dette må jeg jo se! :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Jeg kan ikke uttale meg helt enda... Alt annet enn GSA blir jo ekstremt ubehagelig nå som jeg er så godt vant. Det kan jo nesten ikke sammenlignes med noe annet. Så jeg skal komme med en dønn ærlig tilbakemelding når jeg har fått kjøre den litt. Jeg mener at en sykkel må prøvekjøres minst 5000km før man har gjort seg opp en grei nok mening på hvordan denne påvirker kjøreturer og kjørestil :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by JK95 »

tshansen wrote:Jeg kan ikke uttale meg helt enda... Alt annet enn GSA blir jo ekstremt ubehagelig nå som jeg er så godt vant. Det kan jo nesten ikke sammenlignes med noe annet. Så jeg skal komme med en dønn ærlig tilbakemelding når jeg har fått kjøre den litt. Jeg mener at en sykkel må prøvekjøres minst 5000km før man har gjort seg opp en grei nok mening på hvordan denne påvirker kjøreturer og kjørestil :thumleft
Ingen dårlig måte å gjøre seg opp en mening det :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by Palma »

Ta en tur bortom Røyken og hent denne først :) :erte
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101732806
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snuser på Tannlegestol*

Post by tshansen »

Palma wrote:Ta en tur bortom Røyken og hent denne først :) :erte
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101732806
nei, blir nok en slik ja :roll:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118366399
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked