mekkern wrote:Få de til å vise deg hvor den er og så tar du etnærbilde av feilen.
JK's Svenskeblogg
Re: JK's Ducatiblogg (Slagplan under konstruksjon)
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Det går mot mørkere tider, vi tenner telys om kveldene, og høstværet har for alvor satt inn over det ganske land, men det stopper vel ikke oss forumister fra å nyter tiden i salen? Sykkelen til mor er i flittig bruk og flytter meg effektivt dit jeg vil, altså i hovedsak til og fra jobb Men slikt blir det penger av, som kan brukes på alle mulige uvettigheter
Først, litt parts til Minien
Det ble ymse viskerrelatert utstyr og nye dekk. De gamle var fra 2001, fulle i sprekker, og ga null feil på første EU-forsøk
Videre kan vi nevne at det ble en tur på demodag hos Eberg Motor, min lokale Ducatiforetning. De har vært kjempeflinke og hatt drøssevis med demodager gjennom sommeren, og jeg gremmes over at jeg ikke fikk tatt turen før siste mulighet
Denne gangen kunne de by på Scrambler 800 og 1100, Xdiavel, Monster 821, Multistrada 1260 og Panigale V4
For meg ble det start på Monster 821. En helt kurrant naked bike, med åpent Termi-anlegg og et drag som minnet kraftig om 996-motoren i ST4S`en jeg hadde, bare i et mye lettere chassis Legg til QS opp og ned så ble det meget morro, og fanden så digg å endelig kjøre moderne sykkel igjen
Etter Monster ventet Multistrada, og den imponerer som kun ADV-sykler kan. Mektig lettkjørt, god komfort, mer enn nok grynt og gode varmeholker en småkald høstdag Også her var det QS, så den påkjøringsrampa nedenfor Eberg fikk kjørt seg
Etter å ha lekt meg på en lett Monster og en lettkjørt Multistrada var det tid for min siste prøvekjøring for dagen, Panigalen. Makan til maskin!!! Satan som den flytter seg! Jeg klarer ikke finne ord for hvor imponert jeg er over den sykkelen. Greit nok at den flytter seg noe så inni granskauen, men det værste er hvor udramatisk det virket uansett 80 eller 80+ Det var bare å legge seg frampå, mate rulla og mate gir etter gir, det virket som den mest naturlige ting Klart, litt uti tredje var det bare å stå på bremsen, men de var da gode de og Uansett ingen sykkel for meg, alt for ukomfortabelt Da venter jeg heller 10 år på at Multistradaen skal falle i verdi
Men nå til det folk egentlig lurer på, status på Streetfighteren (trommevirvel); DEN GÅR!!!
Etter bekreftelse av at den hadde sprekk i topp, var jeg superheldig i form av at det ble lagt ut en brukt en på ebay, fra en fyr i statene. 2075,78kr senere var toppen på vei mot Trøndelag, og nå på torsdag kom den! Litt bannskap, irritasjon, hodekløing og såre hender senere fyra jeg opp velocipeden i ettermiddag, og Gud bedre som jeg har savnet den lyden Av hensyn til naboer nå som jeg måtte la motoren putre og varme seg, ble dbkillere montert Etter å ha sett over og hørt at alt jeg kunne komme på så måtte hun jo prøvekjøres Noe nervøs for etterkommende røykleggelse etter forigge runde så gikk det rolig de første 10 minuttene, før jeg måtte kjenne litt på beistet mellom beina Hun er ikke vond å be når det serveres oktanrik væske, og gliset innenfor hjelmen lyste opp med enn fjernlysa denne regntunge kvelden Vel hjemme er jeg fortsatt i en rolig ekstase over at hun lever
Beklager mangelen på bilder av Streetfighteren, men helga har gått med på å få alt opp å gå Jeg orket rett og slett ikke å prioritere bilder, så vil dere se fine bilder av restaurering så får dere ta turen innom Onkels tråd og se på gammeloffroad
Først, litt parts til Minien
Det ble ymse viskerrelatert utstyr og nye dekk. De gamle var fra 2001, fulle i sprekker, og ga null feil på første EU-forsøk
Videre kan vi nevne at det ble en tur på demodag hos Eberg Motor, min lokale Ducatiforetning. De har vært kjempeflinke og hatt drøssevis med demodager gjennom sommeren, og jeg gremmes over at jeg ikke fikk tatt turen før siste mulighet
Denne gangen kunne de by på Scrambler 800 og 1100, Xdiavel, Monster 821, Multistrada 1260 og Panigale V4
For meg ble det start på Monster 821. En helt kurrant naked bike, med åpent Termi-anlegg og et drag som minnet kraftig om 996-motoren i ST4S`en jeg hadde, bare i et mye lettere chassis Legg til QS opp og ned så ble det meget morro, og fanden så digg å endelig kjøre moderne sykkel igjen
Etter Monster ventet Multistrada, og den imponerer som kun ADV-sykler kan. Mektig lettkjørt, god komfort, mer enn nok grynt og gode varmeholker en småkald høstdag Også her var det QS, så den påkjøringsrampa nedenfor Eberg fikk kjørt seg
Etter å ha lekt meg på en lett Monster og en lettkjørt Multistrada var det tid for min siste prøvekjøring for dagen, Panigalen. Makan til maskin!!! Satan som den flytter seg! Jeg klarer ikke finne ord for hvor imponert jeg er over den sykkelen. Greit nok at den flytter seg noe så inni granskauen, men det værste er hvor udramatisk det virket uansett 80 eller 80+ Det var bare å legge seg frampå, mate rulla og mate gir etter gir, det virket som den mest naturlige ting Klart, litt uti tredje var det bare å stå på bremsen, men de var da gode de og Uansett ingen sykkel for meg, alt for ukomfortabelt Da venter jeg heller 10 år på at Multistradaen skal falle i verdi
Men nå til det folk egentlig lurer på, status på Streetfighteren (trommevirvel); DEN GÅR!!!
Etter bekreftelse av at den hadde sprekk i topp, var jeg superheldig i form av at det ble lagt ut en brukt en på ebay, fra en fyr i statene. 2075,78kr senere var toppen på vei mot Trøndelag, og nå på torsdag kom den! Litt bannskap, irritasjon, hodekløing og såre hender senere fyra jeg opp velocipeden i ettermiddag, og Gud bedre som jeg har savnet den lyden Av hensyn til naboer nå som jeg måtte la motoren putre og varme seg, ble dbkillere montert Etter å ha sett over og hørt at alt jeg kunne komme på så måtte hun jo prøvekjøres Noe nervøs for etterkommende røykleggelse etter forigge runde så gikk det rolig de første 10 minuttene, før jeg måtte kjenne litt på beistet mellom beina Hun er ikke vond å be når det serveres oktanrik væske, og gliset innenfor hjelmen lyste opp med enn fjernlysa denne regntunge kvelden Vel hjemme er jeg fortsatt i en rolig ekstase over at hun lever
Beklager mangelen på bilder av Streetfighteren, men helga har gått med på å få alt opp å gå Jeg orket rett og slett ikke å prioritere bilder, så vil dere se fine bilder av restaurering så får dere ta turen innom Onkels tråd og se på gammeloffroad
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Meget hyggelig lesing dette Hadde helt vondt av deg når det kom til den sykkelen. Kjekt at det ordnet seg med ny topp
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Det var gode nyheter, selv om det kostet noen kroner og en del gode kjøredager gikk til spille
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Steike ta, det ordner seg for snille gutter. Og du skal ha meget + for at du er meget god til å skrive
Da satser vi på at mopeden din holder noen sesonger fremover
Da satser vi på at mopeden din holder noen sesonger fremover
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Så flott at det løste seg tilslutt
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Godt å høre at det ble orden på sakene. Og siden der ikke er timepris på jobben har det økonomiske aspektet ikke sprengt grensene.
I tillegg har du fått en unik sjanse til å bli bedre kjent med sykkelen din.
Gratulerer med fullført prosjekt, så krysser vi fingrene for at der ikke dukker opp flere overraskelser.
I tillegg har du fått en unik sjanse til å bli bedre kjent med sykkelen din.
Gratulerer med fullført prosjekt, så krysser vi fingrene for at der ikke dukker opp flere overraskelser.
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Godt å høre, velkommen tilbake
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Bra du fikk orden på den!
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4558
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Velkommen tilbake i tohjulsrekkene.
Håper maskineriet holder nå
Håper maskineriet holder nå
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Herlig når ting løser seg, bra jobba[emoji106] bare å nye siste rest av sesongen nå[emoji110]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Takk folkens, har ventet lenge på denne dagen selv Dritt at tre varme sommermåneder gikk tapt, men jeg fikk da prøvd meg på gammelsykkel Takk til mamma for støtten der
Kjøres skal det, har sikret vinterlagring i garasjen til huseieren, så i år skal sesongen nytes fult ut
Før den brukte toppen kom for salg var det løsningen jeg så for meg, vurderer faktisk å sende toppen til han i vinter uansett, om han ikke har nok å stri medojda wrote:Så flott at det løste seg tilslutt
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får
Kjøres skal det, har sikret vinterlagring i garasjen til huseieren, så i år skal sesongen nytes fult ut
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Så bra det har løst seg!
- mekkern
- Posts: 5121
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Skikkelig bra du fant den toppen.JK95 wrote:Takk folkens, har ventet lenge på denne dagen selv Dritt at tre varme sommermåneder gikk tapt, men jeg fikk da prøvd meg på gammelsykkel Takk til mamma for støtten der
Før den brukte toppen kom for salg var det løsningen jeg så for meg, vurderer faktisk å sende toppen til han i vinter uansett, om han ikke har nok å stri medojda wrote:Så flott at det løste seg tilslutt
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får
Kjøres skal det, har sikret vinterlagring i garasjen til huseieren, så i år skal sesongen nytes fult ut
Men det hadde vært artig å sett litt nøyere på toppen for å se om det faktisk er mulig å fixe .. bare sånn for morro skyld.
Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)
Hvis du skulle ha fritidsproblemer kan det sikkert ordnes med detmekkern wrote: Skikkelig bra du fant den toppen.
Men det hadde vært artig å sett litt nøyere på toppen for å se om det faktisk er mulig å fixe .. bare sånn for morro skyld.