Oppgradert Vannboxer
Oppgradert Vannboxer
Ryktene har svirret lenge, men nå vet vi mer.
Ny vannbokser, 1250 med variable ventilløft i innsug. 136 Hk og 143 Nm + andre oppgraderte finnesser.
https://www.bmw-motorrad.de/de/home.html#/filter-alle
Ny vannbokser, 1250 med variable ventilløft i innsug. 136 Hk og 143 Nm + andre oppgraderte finnesser.
https://www.bmw-motorrad.de/de/home.html#/filter-alle
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3216
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Oppgradert Vannboxer
Jysla greit at de begynner å lansere denne nå, jeg som er uberklar for å bytte til GSA ..... skal man da velge GSA 2018 modell, en fantastisk sykkel, forfinet og forbedret år for år...ja, bortimot en bombesikker sykkel... eller vente litt til denne 1250en er klar i butikk, med eventuelle barnesykdommer som kan ramme selv de beste familier.knutk wrote:Ryktene har svirret lenge, men nå vet vi mer.
Ny vannbokser, 1250 med variable ventilløft i innsug. 136 Hk og 143 Nm + andre oppgraderte finnesser.
https://www.bmw-motorrad.de/de/home.html#/filter-alle
Uansett, enn så lenge som man ikke kan bestemme seg, sparer man de penga iallefall.
Og, jeg gleder meg til å prøve den.. den var rålekker i BMW sportsfargene
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Oppgradert Vannboxer
Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Oppgradert Vannboxer
LC kom i 2013 som GS og 2014 som GSA. men det er 1200 (1170kubikk)jhn wrote: Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
Re: Oppgradert Vannboxer
Må innrømme at jeg går rundt med de samme tankene selv.Kant1 wrote:Jysla greit at de begynner å lansere denne nå, jeg som er uberklar for å bytte til GSA ..... skal man da velge GSA 2018 modell, en fantastisk sykkel, forfinet og forbedret år for år...ja, bortimot en bombesikker sykkel... eller vente litt til denne 1250en er klar i butikk, med eventuelle barnesykdommer som kan ramme selv de beste familier.knutk wrote:Ryktene har svirret lenge, men nå vet vi mer.
Ny vannbokser, 1250 med variable ventilløft i innsug. 136 Hk og 143 Nm + andre oppgraderte finnesser.
https://www.bmw-motorrad.de/de/home.html#/filter-alle
Uansett, enn så lenge som man ikke kan bestemme seg, sparer man de penga iallefall.
Og, jeg gleder meg til å prøve den.. den var rålekker i BMW sportsfargene
Tidligere brukte BMW å lansere GSA ett år senere enn GS, men nå sier ryktene at GSA ligger like bak i løypa.
Angående barnesykdommer. Det er alltid en faktor. Men systemet er relativt enkel mekanikk. Kombinert med BMWs oppfølging er det derfor ikke noe jeg selv er bekymra for. Det meste på denne sykkelen er videreføring av allerede fungerende system, så jeg tror -19 modellen blir bra, selv om -20 modellene sikkert blir enda litt bedre...
Det kan og nevnes at sykkelen ble vist til forhandlerne i mars -18. Den hadde da allerede vært testet lenge, og de hadde ganske mange sykler på test i hele -18. Motoren er visuelt ganske lik nåværende motor og således lett å kamuflere.
Jeg vet ikke hvor mye motoren er testa, men jeg leste i et annerkjent MC-blad at feks F850 ble testet i 4 år og kjørt over 1 mill km. Så de har nok kjørt den lenger enn til nærmeste Starbucks..
Og slik går no dagan...
Re: Oppgradert Vannboxer
Javel, men jeg mener bestemt jeg sett den omtalt som 1250 .... husker sikkert feilEpylypzon wrote:LC kom i 2013 som GS og 2014 som GSA. men det er 1200 (1170kubikk)jhn wrote: Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
Re: Oppgradert Vannboxer
Da vannbokser skulle lanseres i 2013 gikk rykteflommen på forhånd ut på at det kanskje ble en 1250. Men det ble det ikke den gangen..jhn wrote: Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
Er nok der du har fått tallet ifra...
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Oppgradert Vannboxer
Og enda ble 850 trukket fra markedet pga motorfeil=?knutk wrote:Må innrømme at jeg går rundt med de samme tankene selv.Kant1 wrote:Jysla greit at de begynner å lansere denne nå, jeg som er uberklar for å bytte til GSA ..... skal man da velge GSA 2018 modell, en fantastisk sykkel, forfinet og forbedret år for år...ja, bortimot en bombesikker sykkel... eller vente litt til denne 1250en er klar i butikk, med eventuelle barnesykdommer som kan ramme selv de beste familier.knutk wrote:Ryktene har svirret lenge, men nå vet vi mer.
Ny vannbokser, 1250 med variable ventilløft i innsug. 136 Hk og 143 Nm + andre oppgraderte finnesser.
https://www.bmw-motorrad.de/de/home.html#/filter-alle
Uansett, enn så lenge som man ikke kan bestemme seg, sparer man de penga iallefall.
Og, jeg gleder meg til å prøve den.. den var rålekker i BMW sportsfargene
Tidligere brukte BMW å lansere GSA ett år senere enn GS, men nå sier ryktene at GSA ligger like bak i løypa.
Angående barnesykdommer. Det er alltid en faktor. Men systemet er relativt enkel mekanikk. Kombinert med BMWs oppfølging er det derfor ikke noe jeg selv er bekymra for. Det meste på denne sykkelen er videreføring av allerede fungerende system, så jeg tror -19 modellen blir bra, selv om -20 modellene sikkert blir enda litt bedre...
Det kan og nevnes at sykkelen ble vist til forhandlerne i mars -18. Den hadde da allerede vært testet lenge, og de hadde ganske mange sykler på test i hele -18. Motoren er visuelt ganske lik nåværende motor og således lett å kamuflere.
Jeg vet ikke hvor mye motoren er testa, men jeg leste i et annerkjent MC-blad at feks F850 ble testet i 4 år og kjørt over 1 mill km. Så de har nok kjørt den lenger enn til nærmeste Starbucks..
Og slik går no dagan...
Re: Oppgradert Vannboxer
Sånn er det nok ja .... men jeg har flere spm.knutk wrote:Da vannbokser skulle lanseres i 2013 gikk rykteflommen på forhånd ut på at det kanskje ble en 1250. Men det ble det ikke den gangen..jhn wrote: Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
Er nok der du har fått tallet ifra...
Jeg har en kjenning som i mange år nå har leid seg GS og GSA ei uke eller to for en alperunde. Han er tydelig på GS'n er lettere å håndtere på trange svingete veier. Siste tur leide han en RT og mener den er desidert best så lenge man holder seg på veien. Jeg er litt overrasket. Noen meninger omkring dette?
Re: Oppgradert Vannboxer
Ja, det kan du si. Var nok et skikkelig slag i trynet.Epylypzon wrote:Og enda ble 850 trukket fra markedet pga motorfeil=?knutk wrote:Må innrømme at jeg går rundt med de samme tankene selv.Kant1 wrote:
Jysla greit at de begynner å lansere denne nå, jeg som er uberklar for å bytte til GSA ..... skal man da velge GSA 2018 modell, en fantastisk sykkel, forfinet og forbedret år for år...ja, bortimot en bombesikker sykkel... eller vente litt til denne 1250en er klar i butikk, med eventuelle barnesykdommer som kan ramme selv de beste familier.
Uansett, enn så lenge som man ikke kan bestemme seg, sparer man de penga iallefall.
Og, jeg gleder meg til å prøve den.. den var rålekker i BMW sportsfargene
Tidligere brukte BMW å lansere GSA ett år senere enn GS, men nå sier ryktene at GSA ligger like bak i løypa.
Angående barnesykdommer. Det er alltid en faktor. Men systemet er relativt enkel mekanikk. Kombinert med BMWs oppfølging er det derfor ikke noe jeg selv er bekymra for. Det meste på denne sykkelen er videreføring av allerede fungerende system, så jeg tror -19 modellen blir bra, selv om -20 modellene sikkert blir enda litt bedre...
Det kan og nevnes at sykkelen ble vist til forhandlerne i mars -18. Den hadde da allerede vært testet lenge, og de hadde ganske mange sykler på test i hele -18. Motoren er visuelt ganske lik nåværende motor og således lett å kamuflere.
Jeg vet ikke hvor mye motoren er testa, men jeg leste i et annerkjent MC-blad at feks F850 ble testet i 4 år og kjørt over 1 mill km. Så de har nok kjørt den lenger enn til nærmeste Starbucks..
Og slik går no dagan...
I følge min "local pusher", ble der oppdaget feil på noen få 850 motorer. Utleveringen av sykler til kunder hadde knapt startet, og de manglet oversikt over situasjonen. Så i stedet for å risikere sirkuset med potensiell fremtidige problem gjorde de kort prosess og stoppet alt til de hadde full oversikt. Det torpederte jo hele vårlanseringen, men slik ble det.
Viser bare at man kan teste til krampa tar en, og likevel kan der dukke opp problem.
Blir nok litt som med damer.
Man kan gjøre en dame gravid og få ut en unge på 9 måneder. Men man kan ikke gjøre 9 damer gravid for å få ut en unge på 1 måned...
Re: Oppgradert Vannboxer
GS og GSA er i og for seg samme sykkel, med ulikt standardutstyr. GSA har en smule lenger fjæringsvei, så i teorien sitter motor noen mm høyere. Kanskje påvirker det gaffelvinkel en smule og.jhn wrote:Sånn er det nok ja .... men jeg har flere spm.knutk wrote:Da vannbokser skulle lanseres i 2013 gikk rykteflommen på forhånd ut på at det kanskje ble en 1250. Men det ble det ikke den gangen..jhn wrote: Kom den ikke som vannkjølt 1250 for et par år siden?
Er nok der du har fått tallet ifra...
Jeg har en kjenning som i mange år nå har leid seg GS og GSA ei uke eller to for en alperunde. Han er tydelig på GS'n er lettere å håndtere på trange svingete veier. Siste tur leide han en RT og mener den er desidert best så lenge man holder seg på veien. Jeg er litt overrasket. Noen meninger omkring dette?
Før jeg kjøpte min egen GSA prøvde jeg begge deler, men var ikke i stand til å merke noen forskjel når det gjelder balanse og svingegenskaper.
RT er satt opp for litt mer fart, og har vel en litt annerledes gaffel vinkel, samt kortere fjæringsvei.
Det er her snakk om opplevd forskjell, og der er vi alle ulike. Men man skal ikke utelukke at ulik bakehøyde på de ulike syklene påvirker oss i den forstand at om man sliter med å få begge beina i bakken kjenner man seg mer utrygg på sykkelen og at det gir en mindre føeøse av kontroll.
Re: Oppgradert Vannboxer
Koste på et bilde eller fem da
Re: Oppgradert Vannboxer
Ja ... nei ... han var ikke så detaljert når han beskrev opplevelsen. Han er en erfaren og livlig føre kan man si, så at han føler seg utrygg tviler jeg på, og beina er lange nok..knutk wrote:GS og GSA er i og for seg samme sykkel, med ulikt standardutstyr. GSA har en smule lenger fjæringsvei, så i teorien sitter motor noen mm høyere. Kanskje påvirker det gaffelvinkel en smule og.jhn wrote:Sånn er det nok ja .... men jeg har flere spm.knutk wrote:
Da vannbokser skulle lanseres i 2013 gikk rykteflommen på forhånd ut på at det kanskje ble en 1250. Men det ble det ikke den gangen..
Er nok der du har fått tallet ifra...
Jeg har en kjenning som i mange år nå har leid seg GS og GSA ei uke eller to for en alperunde. Han er tydelig på GS'n er lettere å håndtere på trange svingete veier. Siste tur leide han en RT og mener den er desidert best så lenge man holder seg på veien. Jeg er litt overrasket. Noen meninger omkring dette?
Før jeg kjøpte min egen GSA prøvde jeg begge deler, men var ikke i stand til å merke noen forskjel når det gjelder balanse og svingegenskaper.
RT er satt opp for litt mer fart, og har vel en litt annerledes gaffel vinkel, samt kortere fjæringsvei.
Det er her snakk om opplevd forskjell, og der er vi alle ulike. Men man skal ikke utelukke at ulik bakehøyde på de ulike syklene påvirker oss i den forstand at om man sliter med å få begge beina i bakken kjenner man seg mer utrygg på sykkelen og at det gir en mindre føeøse av kontroll.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Oppgradert Vannboxer
Å ein video av den nye kraftpakken fra BayernTommas wrote:Koste på et bilde eller fem da
[youtube][/youtube]
fun is not a straight line
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9172
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Oppgradert Vannboxer
Jeg liker det ikke, syns ikkeno om det
Snart kjører jeg rundt på "Gammal Gs"
Snart kjører jeg rundt på "Gammal Gs"
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.