tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by ojda »

Den ruta har jeg rappa, inkludert passering av område med "fuktig grus" :erte

I morgen drar jeg på tur til Kristiansand :roll: I Buss :smt021
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Dæven det er magisk å være på tur i Norge på 2 hjul! I dag fant jeg enda mere grus, så man kan kjøre i all hovedsak på grus fra Vågå å ned til Stryn om man velger gamle strynefjellsveg!

Gleder meg til å ta fatt på TET ruten ned mot Trysil neste uke! Mulig jeg må lette sykkelen noen kilo før den ruten!

Image

Det var selvfølgelig tett tåke og jævlig vind oppe på Blåhøe i dag! Får heller kjøre opp igjen til uka om været blir bra!

Image

I morgen tar jeg meg en hviledag her i Ålesund, før vi fortsetter mot Aursjøvegen og videre på noen grusveier rundt Lesja og Dombås.

Jeg prøver å oppdatere jevnlig med bilder via Instagram... så for de som har interesse kan dere følge meg der også! Pga mye dårlig dekning får jeg ikke tid til å oppdatere like mye på forumet.

Prøvde å søke opp litt info angående de forskjellige kjøremodusene på sykkelen min! Kom over denne som var ganske forklarnde!

Image

Jeg bruker jo stort sett bare dynamic og enduro! Men spørs om jeg ikke bør bli flinkere å bruke Road til veibruk og enduro pro på grus/offroad?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Gulars »

Kjøremodus:

Har du satt i pluggen under setet? Hvis ja, har du da både dynamic og dynamic pro samt enduro og enduro pro. Eller mister du da de vanlige dynamic og endure?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Gulars wrote:Kjøremodus:

Har du satt i pluggen under setet? Hvis ja, har du da både dynamic og dynamic pro samt enduro og enduro pro. Eller mister du da de vanlige dynamic og endure?
Ja jeg har satt i pluggen under salen, på min 2016 modell får du bare enduro pro ekstra, du mister ikke noen av de andre og får heller ikke noe dynamic pro?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Gulars »

På 18-mod får du også dynamic pro. Begge disse pro-modus kan du selv "justere" via menyen i TFT-displayet. Jeg har ikke plugget i på min enda.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by knutk »

Gulars wrote:18-mod får du også dynamic pro. Begge disse pro-modus kan du selv "justere" via menyen i TFT-displayet. Jeg har ikke plugget i på min enda.
Jo takk, bare gni det inn (har en -15 mod) ](*,) :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by ojda »

Jøss :shock: Har ikke alle gs'ær sjusterbar abs og traction i enduro alså :-k Det burte de ha hatt :-s :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Palma »

Hva i huleste er det dere snakker om??? :-k Jeg har justerbar ABS, av og på. Tractionkontoll har jeg i høyre hånd på min 2000-mod \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Ble noen gode timer på aursjøvegen i dag! Herregud så sinnsyk natur det er på det stedet! Glemmer hvor bra det er.

Fikk oss en sinnsykt artig økt i en uttørket innsjø der oppe! Halvdyp sand med mye morro og myke velt.

Image

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Image

Da er jeg inne på TET ruten igjen (fra Dombås) å hjelpe meg for en tur det var over Einunndalen! Usikker på om jeg har kjørt her før! Uansett så kan Grimsdalen ta seg en bolle i forhold :shock

Image

Møtte 6 karer inne på løypa rett utenfor Foldal i dag, de møtte jeg igjen på Grimsbu camping! Han ene var leder for svenskenes motorsykkel union og de drev å sonderte løyper de hadde fått med en Nordmann for bruk til årlig tur framover. De var tydelig begeistret før å møte en ungkar på grustur! Så det ble både whisky og stående invitasjon på grus tur i Sverige om 2 helger! Litt samme opplegget som vår kjære Palma driver med.

Image

Får høre hvor de grus fantastene har tenkt seg i morgen, jeg kommer nok ikke til å klare å holde følge med de syklene de har! Så mulig jeg møter opp med de igjen lengre sør! Da bare fortsetter jeg TET til Trysil.

Lights out fra teltet :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Da har jeg rullet over 40.000 på samme sykkel, det tror jeg er første gang i historien.

Image

For et eventyr det har vært! Jeg er ikke i tvil om at dette er den beste sykkelen for meg!
Klart 40.000 er ikke noe spesiell milepel, men for min del har det mye å si! Rastløs som jeg er i sjela har mange ganger latt meg lure til å tro at jeg må ha noe nytt, lettere, smalere, osv! Men nå har jeg klart å kjøre hele Norske TET ruten med oppakket sykkel (300kg) og med enda mere trening er jeg sikker på jeg skal klare å holde følge på det meste Norge har å by på :love
Totalpakken denne traktoren leverer forbauser meg om og om igjen.

Det er ikke umulig at årets høsttur nærmer seg slutten. Må se litt på værmeldingene først. Jeg har hvertfall aldri vært så glad for at en planlagt ferie har gått til helvete. Å tusen takk til KjetilH for at jeg fikk rutene med deg før du kjørte nordover igjen! Gleder meg til våre stier møtes igjen. Er du i Vest, vet du hvor du finner tak over hodet!

Så til vår alles kjære Elleville Willy! Jeg er fortsatt utrolig takknemelig for den servicen du leverte når jeg stod med flatt hjul :-D
Spørs om vi ikke skal finne noe godt du kan blande i denne
Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by ojda »

Gratulerer med 40.000, regner med du benyttet anledningen til å feire med ett glass godt 8) \:D/
Helene rundet 20.ooo i går og har time på "Spa" i morgen, så da får det vel bli litt feiring her også :thumleft

Ønsker deg en god avslutning på høstturen, så får du heller praktisere "Fransken" til neste år \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by BMWilly »

tshansen wrote:Da har jeg rullet over 40.000 på samme sykkel, det tror jeg er første gang i historien.

Image

For et eventyr det har vært! Jeg er ikke i tvil om at dette er den beste sykkelen for meg!
Klart 40.000 er ikke noe spesiell milepel, men for min del har det mye å si! Rastløs som jeg er i sjela har mange ganger latt meg lure til å tro at jeg må ha noe nytt, lettere, smalere, osv! Men nå har jeg klart å kjøre hele Norske TET ruten med oppakket sykkel (300kg) og med enda mere trening er jeg sikker på jeg skal klare å holde følge på det meste Norge har å by på :love
Totalpakken denne traktoren leverer forbauser meg om og om igjen.

Det er ikke umulig at årets høsttur nærmer seg slutten. Må se litt på værmeldingene først. Jeg har hvertfall aldri vært så glad for at en planlagt ferie har gått til helvete. Å tusen takk til KjetilH for at jeg fikk rutene med deg før du kjørte nordover igjen! Gleder meg til våre stier møtes igjen. Er du i Vest, vet du hvor du finner tak over hodet!

Så til vår alles kjære Elleville Willy! Jeg er fortsatt utrolig takknemelig for den servicen du leverte når jeg stod med flatt hjul :-D
Spørs om vi ikke skal finne noe godt du kan blande i denne
Image
Gratulerer med milepælen. Mangler 700 km, så har min gått det samme. Blir nok i løpet av de neste par helgene da det skal kjøres litt. Det er vel ingen overraskelse å si at jeg har kommet til samme konklusjon. :shock:
Bare artig å kunne hjelpe :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by KjetilH »

tshansen wrote: Image

For et eventyr det har vært! Jeg er ikke i tvil om at dette er den beste sykkelen for meg!
Må sei at jeg har blitt litt misunnelig på alle de fantastiske plassene du har "rulla" gjennom denne "alpeturen" ;-).

Gleder meg til våre veier krysses igjen :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Palma »

Veldig koselig at du har hatt det fint HER borte hos OSS på de fine veiene på ØSTLANDET. \:D/
Trivelig med besøk og din deltakelse på grusturen, og ikke minst flotte bilder. Ante ikke at det var en utedass der oppe på Hedmarken heller jeg :shock:
Locked