The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Åherrejemini!!! I ettermiddag har det jammen luktet mat rundt meg samma hvor jeg har vært; Kokt flesk! Termom….. GRADEstokken har vært temmelig lite blug i dag, førstes..... Høyeste målte temp før sola fikk ordentlig tak på nordveggen var +32. Men når sola hadde "massert" lenge nok på'n viste den -34, så varmt var det. Se på bildet, viseren er på vei opp mot 0. Det gjør den siden det ikke er en stopper i bunnen av skalaen.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by knutk »

Desmo wrote:Åherrejemini!!! I ettermiddag har det jammen luktet mat rundt meg samma hvor jeg har vært; Kokt flesk! Termom….. GRADEstokken har vært temmelig lite blug i dag, førstes..... Høyeste målte temp før sola fikk ordentlig tak på nordveggen var +32. Men når sola hadde "massert" lenge nok på'n viste den -34, så varmt var det. Se på bildet, viseren er på vei opp mot 0. Det gjør den siden det ikke er en stopper i bunnen av skalaen.
Image

Siden måleren nå er over på det blå igjen kan man vel da si at nå er det direkte u-kaldt. :redface
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

knutk wrote:
Desmo wrote:Åherrejemini!!! I ettermiddag har det jammen luktet mat rundt meg samma hvor jeg har vært; Kokt flesk! Termom….. GRADEstokken har vært temmelig lite blug i dag, førstes..... Høyeste målte temp før sola fikk ordentlig tak på nordveggen var +32. Men når sola hadde "massert" lenge nok på'n viste den -34, så varmt var det. Se på bildet, viseren er på vei opp mot 0. Det gjør den siden det ikke er en stopper i bunnen av skalaen.

Siden måleren nå er over på det blå igjen kan man vel da si at nå er det direkte u-kaldt. :redface
Å noe så til de mil.... NEI! brennheite grader også. Skulle gjerne bikket meg nedpå for noen timers hvil. Men på loftet er det ikke levelig, gulvvifte til tross, før om en stund.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Forumet trenger en pause fra meg på ubestemt tid. Unnskyld.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Stusslig lesning,men håper det blir en snarlig retur på bibelvis..--Det nye og det gamle Desmoskriveriet.. :smt029 :smt029 :smt029
Har trivdes godt i ditt folkelige selskap ! ... :smt075

heisan !!
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by knutk »

Desmo wrote:Forumet trenger en pause fra meg på ubestemt tid. Unnskyld.
Sånn!
Da har vi hatt en pause.

Nå er det bare å gyve på igjen. Husk på at man må klatre i motbakker for å komme seg oppover. :D :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Når det gjelder oppoverbakker har jeg synspunkter. Hadde nettopp HG med på tur til Stavanger og det var pinadø bare oppover bakker helt til Suleskar tror jeg det het. Et jækla drittsted for sånne pervo ski gårere virket det som. Derifra gikk det rett nedover, Skropelen protesterte og påstod den ikke var en Stuka. Utforbakkene var bratte i over 12km og jeg drar den konklusjonen at nedstigningen tilsier at den begynte på 9000 m høyde :-k
Var nesten like ille rundt Jøssingfjorden, der var det også lengre nedstigninger enn oppstigninger og det er helt på ånkli :lol: Det kom 24 dråper med regn også men ikke nok for regnsensoren. Brosme fisket ble ikke prøvd.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Desmo wrote:
pollti wrote:Du må ikke være så sinna Desmo. Når alt er ferdig så får du kort vei til øl disken og det er aldri feil . Jan P. Syse, han vokste opp med hue i barnesenga si der hvor Coop noen år etter barndommen hadde øl disken sin. Og da han var Statsminister så klaget vi til ham på parkeringsplassen utenfor da Coop var utsolgt for Bamsemums. Han ble sjokkert og rystet langt inn i sjelen og lovet øyeblikkelig handling på høyt regjeringsnivå for å løse Bamsemums krisen. Løftet holdt han og kom innom huset vi pusset opp medbringende Bamsemums litt senere, og kommenterte tørt- Jåsså gutter, nå har dere Bamsemums. Whisky har dere nok av ser jeg. =D>
Og hva er ditt poeng? La meg komme med tilleggsspørsmål: Hvor lett til sinns hadde så Pollti vært om noen hadde kjørt på hans private veistubb eller gårdsplass for den del med en beltegraver uten å henvende seg til hjemmelshaver først? Og om tålmodigheten hadde taklet en reprise?
Poenget er. Syse har sørget for at det bare har vært en Bamsemums krise i Kongeriket og det var i 87.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

I dag har jeg solgt alt av Klorofyll Kommunist kjøyregreier. Blir nok snart ånkli kjedelig. :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

HVA??? null mer elektroræva? hvorfor det? kortsluttet kjærra? :-k
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Nesten. Byttet den mot 4 stk 8 x 17 lettmetall felger og dekk til Mini Mus \:D/ Også sliter jeg litt med lysbryteren til datter Hysa. Park og lyshorn virker ihvertfall så en dag jeg har tenkt meg om og er ånkli spontan så finner jeg sikkert ut åffer lysbryteren ikke vil samarbeide. HG har gitt besakjed om at jeg må bli voksen snart også. Hu kan jo håpe :thumleft Tør ihvertfall ikke fortelle at jeg i dag kjøpte Italeri byggesett av en Fiat 806 1927 modell til den nette sum av 1700 penger. Overlever jeg det så har jeg planer om å bygge en Alfa 158 1938 modell til enda værre pris, ca 6500. Og da er det snart vår og HG godtar "alt" bare hun ikke blir plaget \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Næææææi......nå tror jeg HG har trukket alle tenna dine.. høres som det er tøfler og sutting på kamferdrops fremover nå...
Tror halsebandet har knekket politi nå.... :lol:

Men del gjerne bilde av Flyat og det andre italienske katastrofemerket som ikke skal nevnes ved navn. 8)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

VW er ivrige på å kjøpe Alfa for da kan de få seg en ordentlig fin motor til bla Sirocco. Jeg håper aldri,aldri AR blir solgt til VAG, det vil utløse landesorg for mange !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Ser den om motor.. For bla. den tfsi 1.8 greia er jo omtalt som oljepumpe....

Men eiersiden har nok ikke alt å si for de fleste merker innen de fleste bransjer relatert til kjøretøy har skiftet eiere til hverandre og eksternt mange ganger... er nok bare kapitalen som råder som vanlig...

Snart/noe senere, blir det nok kroken på døra for de fleste- de som overlever er de som produserer "personpod" til Uber/transportselskapene, eller sånne droner....
For hvem vil eie/vedlikeholde et kjøretøy som en ikke får føre selv? :evil: [-(
uansett må en sitte pent og dekompostere sakte, men vi kan jo ruse oss til himmels og tilbake da. :lol:

Vi får stå på og kose oss med de manuelle kjøretøya så lenge som mulig-før vi ikke får kjøre mer/pensjoneres som fører... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Jeg skal i hvert fall aldri ha bil som jeg ikke eier selv ! Og jeg skal adri ha Toyota heller eller sånt el bil vas ! Når det gjelder el bil så er RævaReva og Bøddi untatt, det er jo å regne som moped biler :roll: Når det gjelder VW/AR og små motorer så er det interessant,VW må bruke 1,8 og AR drar mere effekt ut av en 1,4 og AR matcher VW på alt. Det interessant er jo at de ikke lykkes bedre men kostnaden for å utvikle teknologien er sikkert kjempestor ? Det står i hvert fall ikke på mangel av gode ingeniører.
En motor en burde legge merke til er Opel 1,4-det er et lyn av en motor. Nå har Opel og AR hatt kaniner sammen før så om de har samarbeidet om 1,4 kan jo være.
Post Reply