knutk skrev:
Toven skrev:
Motul sin visir og hjelm rens er helt knall
Liten hendig flaske som er kjekk Ä ta med pÄ tur sammen med MF klut.
Det blir sikkert rent. Men lĂžser det opp alt eller strykes dritten bort med klut slik at det blir riper i visiret.
Har fÄtt den rare ideen i hodet at jeg kun vasker visiret med rennende vann og stryker lett over med fingrene til all dritt lÞsner, og nÄr den lÞsner tar vannet den fÞr den rekker Ä fungere som slipemiddel.
Ikke bruk papir. Bruk en god, helst fluffy (langhÄret MF klut).
Min mÄte er Ä gjÞre en fluffy MF klut fuktig/vÄt, for sÄ Ä legge over visiret. Lar dette ligge i vel 30 min fÞr jeg drar kluten av visiret. Snur kluten til en ren side og vasker lett over hjelm men ikke visir. Skyller sÄ kluten godt fÞr den for tÞrke. NÄr den er tÞrr sprayer jeg pÄ visirrens til Motul og tÞrker over visiret og hjelm. Da er det minst sannsynlighet for at noe som kan lage riper ligger pÄ visiret/hjelmen fÞr jeg begynner Ä 'gnikke' pÄ det. Jeg har et blÄtt iridium visir pÄ min Shoei hjelm, og det til nÄ ingen antydning til mikroriper. Men, bruk en GOD MF klut!
Disse bruker jeg:
https://bilnerden.no/north-detailing-microfiber-wax-polish-towelPÄ tur bruker jeg et klart visir uten soting. Da bryr jeg meg ikke sÄ mye om visiret, men gjÞr det pÄ isj samme fremgangsmÄte med noe papir pÄ overnattingsstedet som jeg lar ligge pÄ visiret for Ä lÞse opp. Men drar ikke over, altsÄ gnikker ikke. Da sprayer jeg pÄ med visirrensen og tÞrker over med MF klut jeg har med.