Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Snart klar for tur

Post by Trondgv »

Jaja, ser ut som det blir en trist MC sesong for meg i år. Nyhuset og jobb tar veldig mye tid som forventet, og nå til uka kommer garasjen så da blir det bygging av garasje i helgene og kveldene fremover. Tar ikke det så tungt, da får jeg heller muligheten til å komme sterkere tilbake neste år, forhåpentligvis med noe nyere og større så lenge lommeboka (banken) tillater det. På toppen av det hele jukser sykkelen en del og jeg finner ikke ut av det. Har byttet på sensorer, rengjort det som kan rengjøres, diagnose, restart av hjerne osv.. BMW feilfritt du liksom :lol:

Jeg håper jo å få med meg både kurs med Pål Anders og grustur med Pål i august, men det tar jeg som det kommer. :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by JK95 »

Kjipe greier, men så godt som du har stelt deg så klarer jeg ikke å synes synd på deg :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Kjipe greier, men så godt som du har stelt deg så klarer jeg ikke å synes synd på deg :lol:
Hahah, jeg regner ikke med at noen syntes synd i meg i det hele tatt. :lol: Litt kjipt er det jo, men jeg skal klare 1 sesong med noe mindre MC kjøring og heller få bygd den garasjen og fiksa noe småting på huset. Så kan jeg heller fikse litt på BMWen i vinter. :thumleft

Det er nok bedre at du syntes synd på deg selv, du har det værre med en defekt italiener. :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Kant1 »

Skulle det bli heilt krise kan vi sikkert stille noe matriell på Heimdal Gaard :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Kjipe greier, men så godt som du har stelt deg så klarer jeg ikke å synes synd på deg :lol:
Hahah, jeg regner ikke med at noen syntes synd i meg i det hele tatt. :lol: Litt kjipt er det jo, men jeg skal klare 1 sesong med noe mindre MC kjøring og heller få bygd den garasjen og fiksa noe småting på huset. Så kan jeg heller fikse litt på BMWen i vinter. :thumleft

Det er nok bedre at du syntes synd på deg selv, du har det værre med en defekt italiener. :redface
Vet hvor jævlig det å ikke bare kunne hoppe på sykkelen og kjøre når det er ønskelig, sjanten tok ikke hensyn til slikt han heller :roll: :lol:

Jobber med saken, må bare få ordnet meg med litt verktøy :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:Skulle det bli heilt krise kan vi sikkert stille noe matriell på Heimdal Gaard :)
Takk for tilbudet, men det går seg nok til. Sykkelen er jo kjørbar, bare veldig irriterende. Den oppførte seg helt likt når jeg var på tur opp mot Kristiansund tidligere i år. Venter på ny tennplugg og noe småtteri fra England. Pluggen jeg hadde tidligere ble veldig fort ødelagt, og den jeg byttet den ut med var av samme type. Prøver en iridium plugg denne gang.

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Kjipe greier, men så godt som du har stelt deg så klarer jeg ikke å synes synd på deg :lol:
Hahah, jeg regner ikke med at noen syntes synd i meg i det hele tatt. :lol: Litt kjipt er det jo, men jeg skal klare 1 sesong med noe mindre MC kjøring og heller få bygd den garasjen og fiksa noe småting på huset. Så kan jeg heller fikse litt på BMWen i vinter. :thumleft

Det er nok bedre at du syntes synd på deg selv, du har det værre med en defekt italiener. :redface
Vet hvor jævlig det å ikke bare kunne hoppe på sykkelen og kjøre når det er ønskelig, sjanten tok ikke hensyn til slikt han heller :roll: :lol:

Jobber med saken, må bare få ordnet meg med litt verktøy :thumleft
Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by JK95 »

Trondgv wrote: Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
Står dessverre ikke der nå, har bare vært heldig nok til at jeg har fått plass i mekkelokalet til noen kompiser, det er egentlig stappfullt :lol: :-#
Huseier har stilt garasjen sin disponibel, så nå skrur jeg på en halv bilplass uten depotstøtte eller elefantjekk :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote: Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
Står dessverre ikke der nå, har bare vært heldig nok til at jeg har fått plass i mekkelokalet til noen kompiser, det er egentlig stappfullt :lol: :-#
Huseier har stilt garasjen sin disponibel, så nå skrur jeg på en halv bilplass uten depotstøtte eller elefantjekk :lol:
Jaja, la gå. :lol: Om noen måneder kan du parkere den på Karmøy i oppvarmet garasje. :lol: Jeg krever ikke noe i leie, eneste er at jeg har alle rettigheter til å bruke sykkelen når det passer meg. [-X
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote: Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
Står dessverre ikke der nå, har bare vært heldig nok til at jeg har fått plass i mekkelokalet til noen kompiser, det er egentlig stappfullt :lol: :-#
Huseier har stilt garasjen sin disponibel, så nå skrur jeg på en halv bilplass uten depotstøtte eller elefantjekk :lol:
Jaja, la gå. :lol: Om noen måneder kan du parkere den på Karmøy i oppvarmet garasje. :lol: Jeg krever ikke noe i leie, eneste er at jeg har alle rettigheter til å bruke sykkelen når det passer meg. [-X
Jeg har det ille nok med å vinterlagre sykkel på motsatt side av Trondheimsfjorden, så det skal fryse over i helvete før jeg lagrer på motsatt side av landet [-X :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote: Står dessverre ikke der nå, har bare vært heldig nok til at jeg har fått plass i mekkelokalet til noen kompiser, det er egentlig stappfullt [emoji38] :-#
Huseier har stilt garasjen sin disponibel, så nå skrur jeg på en halv bilplass uten depotstøtte eller elefantjekk [emoji38]
Jaja, la gå. [emoji38] Om noen måneder kan du parkere den på Karmøy i oppvarmet garasje. [emoji38] Jeg krever ikke noe i leie, eneste er at jeg har alle rettigheter til å bruke sykkelen når det passer meg. [-X
Jeg har det ille nok med å vinterlagre sykkel på motsatt side av Trondheimsfjorden, så det skal fryse over i helvete før jeg lagrer på motsatt side av landet [-X [emoji38]
Forstår ikke det.. [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by knutk »

Trondgv wrote:Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
Når det gjelder feilsøking på innsprøytingsmotorer er det viktig å fokusere på nødvendig utstyr og unngå å surre rundt og feilsøke som en hodeløs høne.

Man vet at ECU (eller BMS på BMW språk) er ok, ellers ville motor være steine død.

Du vil ha denne:
http://www.hexcode.co.za/products/gs-91 ... 1wifi_info.
Det er ikke den billigste utgaven, men den dekker også nyere sykler (produsert etter 2013.


Man kobler den til, og man kan lese av signalene fra de ulike sensorene som påvirker motorens gange.


Nett-diagnose er normalt vanskelig å treffe blink. Uten å ha sett eller hørt sykkelen gå vil jeg bare påpeke at systemet har to slitedeler. Tennplugg, som de fleste er kjappe med å sjekke, og Lambda-sensor, en komponent som sakte men sikkert taper seg. Sistnevnte trenger man utstyr for å sjekke (ala GS-911), men testutstyret vil kun lese av spenningene Lambdasensoren gir, deretter må an selv vurdere hva som er normalt eller ikke, og det krever erfaring.


Mine 50 øre i tips før du kjøper noe som helst er derfor:
Om du kjenner noen med tilsvarende sykkel, spør om du kan få låne deres Lambda sensor, monter den og se om det gjør en forskjel. Er der ingen merkbar forskjel er det dags å handle testutstyr.

Lykke til
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:Regner med at det ordner seg, du har vel et bra mekkelokale slik jeg har skjønt det fra tidligere bilder. :thumleft
Når det gjelder feilsøking på innsprøytingsmotorer er det viktig å fokusere på nødvendig utstyr og unngå å surre rundt og feilsøke som en hodeløs høne.

Man vet at ECU (eller BMS på BMW språk) er ok, ellers ville motor være steine død.

Du vil ha denne:
http://www.hexcode.co.z ... 1wifi_info.
Det er ikke den billigste utgaven, men den dekker også nyere sykler (produsert etter 2013.


Man kobler den til, og man kan lese av signalene fra de ulike sensorene som påvirker motorens gange.


Nett-diagnose er normalt vanskelig å treffe blink. Uten å ha sett eller hørt sykkelen gå vil jeg bare påpeke at systemet har to slitedeler. Tennplugg, som de fleste er kjappe med å sjekke, og Lambda-sensor, en komponent som sakte men sikkert taper seg. Sistnevnte trenger man utstyr for å sjekke (ala GS-911), men testutstyret vil kun lese av spenningene Lambdasensoren gir, deretter må an selv vurdere hva som er normalt eller ikke, og det krever erfaring.


Mine 50 øre i tips før du kjøper noe som helst er derfor:
Om du kjenner noen med tilsvarende sykkel, spør om du kan få låne deres Lambda sensor, monter den og se om det gjør en forskjel. Er der ingen merkbar forskjel er det dags å handle testutstyr.

Lykke til
Lambdasond skal jeg få lånt meg, det er den som kommer etter pluggen nå. Jeg har tilgang til GS911 og nå sist gang var det ikke feilkoder, gangen før hadde jeg hatt en midlertidig feil på lambdasonden, tipper den er død nå.

Gs911 er oppe til vurdering. Vis neste sykkel blir en BMW kjøper jeg inn. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Palma »

Kjøp en GS911 nå og en litt større GS neste gang \:D/ :thumleft
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Flattop »

@ Palma


HAHA
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - MC-kjøring er noe dritt

Post by Trondgv »

Palma wrote:Kjøp en GS911 nå og en litt større GS neste gang \:D/ :thumleft
Har lagt inn bud på en GS i dag [emoji16] Med flere felgsett, piggdekk osv.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Post Reply